
Μεγάλες καθυστερήσεις σημειώνονται σε λιμένες του Ηνωμένου Βασιλείου και πιο συγκεκριμένα σε αυτούς του Σαουθάμπτον και του Φέλιξστοου, με αποτέλεσμα τα κόστη μεταφοράς να αυξάνονται σημαντικά, καθώς οι διαχειριστές πλοίων έρχονται αντιμέτωποι με συμφόρηση στα εν λόγω λιμάνια.
Πρόσφατα, τόσο η MSC όσο και η Maersk ανακοίνωσαν ότι τελικά containerships διαχείρισής τους κατέπλευσαν στο λιμάνι του Λίβερπουλ αντί του Φέλιξστοου, προκειμένου να εξυπηρετήσουν τους πελάτες τους και να παράσχουν «σταθερότητα» στις υπηρεσίες τους τακτικών γραμμών.
Κατά τον επικεφαλής του Logistics UK, Alex Veitch, τρία «C» (Christmas, Coronavirus, customs) είναι υπεύθυνα για τις σημαντικές αυτές καθυστερήσεις στους λιμένες, σύμφωνα με όσα ανέφερε στο BBC: τα Χριστούγεννα, περίοδος κατά την οποία οι ηλεκτρονικές παραγγελίες αυξάνονται κατακόρυφα, ο κορονοϊός και τα τελωνεία και η αβεβαιότητα γύρω από αυτά όσο πλησιάζει η καταληκτική ημερομηνία για το Brexit.
Στο ίδιο δημοσίευμα του BBC, o Adam Russel, o οποίος εισάγει ηλεκτρικές συσκευές για λογαριασμό του One Retail Group, σημειώνει ότι η κατάσταση είναι «τρομακτική». «Συνηθίζαμε να πληρώνουμε $2.000 για τη μεταφορά ενός κοντέινερ 40 ποδών στο Ηνωμένο Βασίλειο και πλέον το κόστος αυτό ανέρχεται σε $8.000-10.000. Αυτό, τελικά, σημαίνει ότι θα πρέπει να σταματήσουμε να εισάγουμε ή ότι θα πρέπει να περάσουμε το επιπλέον κόστος στον τελικό καταναλωτή».
Χαρακτηριστικό της κατάστασης είναι το γεγονός ότι η CMA CGM κάλεσε τους Βρετανούς εισαγωγείς να μην προβαίνουν σε περαιτέρω παραγγελίες οι οποίες θα μεταφέρονται με πλοία από την Ασία, μέχρι και την τελευταία εβδομάδα του Δεκεμβρίου.
Οργανισμοί εκπροσώπησης λιμένων, εταιρειών Logistics και ναυτιλιακών εταιρειών με επιστολή τους στο βρετανικό Υπουργείο Μεταφορών ζητούν τη λήψη μέτρων προκειμένου να βελτιωθεί η κατάσταση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ