
Μεγάλες καθυστερήσεις σημειώνονται σε λιμένες του Ηνωμένου Βασιλείου και πιο συγκεκριμένα σε αυτούς του Σαουθάμπτον και του Φέλιξστοου, με αποτέλεσμα τα κόστη μεταφοράς να αυξάνονται σημαντικά, καθώς οι διαχειριστές πλοίων έρχονται αντιμέτωποι με συμφόρηση στα εν λόγω λιμάνια.
Πρόσφατα, τόσο η MSC όσο και η Maersk ανακοίνωσαν ότι τελικά containerships διαχείρισής τους κατέπλευσαν στο λιμάνι του Λίβερπουλ αντί του Φέλιξστοου, προκειμένου να εξυπηρετήσουν τους πελάτες τους και να παράσχουν «σταθερότητα» στις υπηρεσίες τους τακτικών γραμμών.
Κατά τον επικεφαλής του Logistics UK, Alex Veitch, τρία «C» (Christmas, Coronavirus, customs) είναι υπεύθυνα για τις σημαντικές αυτές καθυστερήσεις στους λιμένες, σύμφωνα με όσα ανέφερε στο BBC: τα Χριστούγεννα, περίοδος κατά την οποία οι ηλεκτρονικές παραγγελίες αυξάνονται κατακόρυφα, ο κορονοϊός και τα τελωνεία και η αβεβαιότητα γύρω από αυτά όσο πλησιάζει η καταληκτική ημερομηνία για το Brexit.
Στο ίδιο δημοσίευμα του BBC, o Adam Russel, o οποίος εισάγει ηλεκτρικές συσκευές για λογαριασμό του One Retail Group, σημειώνει ότι η κατάσταση είναι «τρομακτική». «Συνηθίζαμε να πληρώνουμε $2.000 για τη μεταφορά ενός κοντέινερ 40 ποδών στο Ηνωμένο Βασίλειο και πλέον το κόστος αυτό ανέρχεται σε $8.000-10.000. Αυτό, τελικά, σημαίνει ότι θα πρέπει να σταματήσουμε να εισάγουμε ή ότι θα πρέπει να περάσουμε το επιπλέον κόστος στον τελικό καταναλωτή».
Χαρακτηριστικό της κατάστασης είναι το γεγονός ότι η CMA CGM κάλεσε τους Βρετανούς εισαγωγείς να μην προβαίνουν σε περαιτέρω παραγγελίες οι οποίες θα μεταφέρονται με πλοία από την Ασία, μέχρι και την τελευταία εβδομάδα του Δεκεμβρίου.
Οργανισμοί εκπροσώπησης λιμένων, εταιρειών Logistics και ναυτιλιακών εταιρειών με επιστολή τους στο βρετανικό Υπουργείο Μεταφορών ζητούν τη λήψη μέτρων προκειμένου να βελτιωθεί η κατάσταση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…

Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τιμήθηκε με Βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών κατά την Πανηγυρική Συνεδρία που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 στο Μέγαρο της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, στο…

Η Ουκρανία έπληξε για πρώτη φορά πετρελαιοφόρο του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας «μέσα στα ουδέτερα ύδατα» της Μεσογείου, ανακοίνωσε σήμερα πηγή στους κόλπους των…

Η επιτυχής διέλευση του πλοίου «Maersk Sebarok» από την Ερυθρά Θάλασσα και τα Στενά του Μπαμπ ελ Μαντέμπ αποτελεί την πρώτη παρουσία της δανέζικης…

Η τεχνολογία συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας για πλήρως ηλεκτρικά πλοία εδραιώνεται ως βασικός πυλώνας της αποανθρακοποίησης των ακτοπλοϊκών μεταφορών, με τη Corvus Energy να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη…

Η πράσινη αμμωνία καθιερώνεται ως ένας από τους πλέον ώριμους ενεργειακούς φορείς για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας και η επένδυση της CMB.TECH, που ανακοινώθηκε…

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο συμφωνεί να χορηγήσει δάνειο στην Ουκρανία ύψους 90 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα έτη 2026-2027, μέσω δανεισμού της ΕΕ», αναφέρουν τα συμπεράσματα…

Ο διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής, εκπροσώπησε την Ελλάδα στην τελετή υπογραφής μνημονίων συνεργασίας που πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες, στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής πρωτοβουλίας για…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ