
Είναι «άμεση» ανάγκη ο κόσμος να δράσει για να αντιμετωπίσει την κλιματική αλλαγή, η οποία είναι μια καταστροφή «μεγαλύτερου εύρους» από την πανδημία του κορονοϊού και κατά της οποίας δεν υπάρχει εμβόλιο, προειδοποίησε πρόσφατα ο Ερυθρός Σταυρός.
Η κλιματική αλλαγή δεν περιμένει να τεθεί υπό έλεγχο η Covid-19, τονίζει η Διεθνής Ομοσπονδία Συλλόγων Ερυθρού Σταυρού και Ερυθράς Ημισελήνου (IFRC) σε έκθεσή της για τις καταστροφές που έχουν σημειωθεί σε όλο τον κόσμο από τη δεκαετία του 1960.
Σύμφωνα με την οργάνωση αυτή με έδρα τη Γενεύη, περισσότερες από 100 καταστροφές σημειώθηκαν από τον Μάρτιο –όταν ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας ανακοίνωσε την πανδημία του κορονοϊού– ως τον Σεπτέμβριο και περισσότεροι από 50 εκατομμύρια άνθρωποι επλήγησαν.
«Φυσικά η covid-19 είναι εδώ, επηρεάζει τις οικογένειές μας, τους φίλους μας, τους γονείς μας (…) και είναι μια πάρα πολύ σοβαρή κρίση που αντιμετωπίζει αυτή την περίοδο ο κόσμος», παραδέχθηκε ο γενικός γραμματέας της IFRC Τζαγκάν Σαπαγκαίν στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου.
Όμως “κατά τη γνώμη μας η κλιματική αλλαγή θα έχει πιο σημαντικές επιπτώσεις μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα στην ζωή των ανθρώπων και τη Γη» απ’ ό,τι η Covid-19.
Επιπλέον «αν είμαστε τυχεροί, θα έχουμε ένα εμβόλιο κατά του κορονοϊού την επόμενη χρονιά και, αν όλα πάνε καλά, σε μερικά χρόνια θα πρέπει να είμαστε σε θέση να αντιμετωπίσουμε τις επιπτώσεις της covid-19», πρόσθεσε, παρατηρώντας: «δυστυχώς δεν υπάρχει εμβόλιο κατά της κλιματικής αλλαγής».
“Χρειάζεται δράση και επενδύσεις πολύ πιο βιώσιμες προκειμένου να προστατεύσουμε πραγματικά την ανθρώπινη ζωή σε αυτή τη Γη», κατάληξε, καλώντας όλους τους ανθρώπους να δράσουν.
Ήδη, παρατήρησε η IFRC , η συχνότητα και η ένταση των μετεωρολογικών φαινομένων αυξάνει σημαντικά, με περισσότερους κυκλώνες κατηγορίας 4 ή 5, περισσότερους καύσωνες που σπάνε ρεκόρ θερμοκρασιών και περισσότερες ισχυρές βροχοπτώσεις, μεταξύ άλλων ακραίων καιρικών φαινομένων.
Μόνο το 2019 καταγράφηκαν 308 καταστροφές που προκλήθηκαν από φυσικά φαινόμενα και σκότωσαν 24.400 ανθρώπους παγκοσμίως. Το 77% συνδεόταν με μετεωρολογικά φαινόμενα.
Ο αριθμός των κλιματικών καταστροφών αυξάνεται από τη δεκαετία του 1960 και από τη δεκαετία του 1990 και μετά σημειώνει άνοδο κατά σχεδόν 35% κάθε δέκα χρόνια.
Εξάλλου αύξηση σημειώνει το ποσοστό των καταστροφών που οφείλονται σε ακραία καιρικά φαινόμενα, περνώντας από το 76% τη δεκαετία του 2000 στο 83% τη δεκαετία του 2010.
Απειλή για την επιβίωσή μας
Οι καταστροφές που προκλήθηκαν από ακραία καιρικά φαινόμενα επηρέασαν 1,7 δισεκατομμύριο ανθρώπους και σκότωσαν περισσότερους από 410.000 τα τελευταία δέκα χρόνια, στην πλειονότητά τους σε χώρες με μέσο ή χαμηλό εισόδημα.
Τα κύματα καύσωνα, τα οποία ακολούθησαν καταιγίδες ήταν τα πλέον θανατηφόρα.
Μπροστά σε αυτή την πρόκληση που απειλεί «στην κυριολεξία την επιβίωσή μας μακροπρόθεσμα» η IFRC καλεί τη διεθνή κοινότητα να δράσει χωρίς καθυστέρηση.
Ο οργανισμός εκτιμά ότι χρειάζονται περίπου 50 δισεκατομμύρια δολάρια κάθε χρόνο για να καλυφθούν οι ανάγκες για την επόμενη δεκαετία 50 αναπτυσσόμενων χωρών προκειμένου να προσαρμοστούν στην κλιματική αλλαγή.
«Το ποσό αυτό είναι μηδαμινό σε σχέση με την παγκόσμια απάντηση στις οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας», τόνισε η IFRC.
Ο οργανισμός κατήγγειλε εξάλλου ότι πολλές ιδιαίτερα ευάλωτες στην κλιματική αλλαγή χώρες έχουν αφεθεί στην τύχη τους και λαμβάνουν μια πολύ μικρή βοήθεια.
Η έκθεση δείχνει ότι καμία από τις 20 πιο ευάλωτες χώρες στην κλιματική αλλαγή και τις φυσικές καταστροφές, όπως η Σομαλία και το Σουδάν, δεν βρίσκεται μεταξύ των 20 χωρών που λαμβάνουν τη μεγαλύτερη χρηματοδότηση ανά κάτοικο προκειμένου να προσαρμοστούν στην κλιματική αλλαγή.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ