
Το ΑΕΠ της Ιαπωνίας ανέκαμψε, επεκτεινόμενο κατά 5% το τρίμηνο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου σε σχέση με το προηγούμενο, ή κατά 21,4% σε ετήσια βάση, έπειτα από τρία συναπτά τρίμηνα ύφεσης στην οποία το βύθισε ο αντίκτυπος της πανδημίας του νέου κορονοϊού, κατά επίσημα στοιχεία τα οποία δόθηκαν στη δημοσιότητα νωρίτερα σήμερα.
Η συρρίκνωση της τρίτης μεγαλύτερης οικονομίας του πλανήτη είχε αρχίσει το τέταρτο τρίμηνο του 2019 (–1,8%), εξαιτίας της αύξησης του ιαπωνικού φόρου προστιθέμενης αξίας (ΦΠΑ). Συνεχίστηκε το πρώτο τρίμηνο (–0,6%), πριν από την ιστορική κατάρρευση της δραστηριότητας το δεύτερο τρίμηνο της χρονιάς (–8,2%, το ποσοστό αναθεωρήθηκε επί τα χείρω σήμερα, ως εδώ γινόταν λόγος για –7,9%).
Η Ιαπωνία γνώρισε φέτος την πρώτη της ύφεση μετά το 2015.
Σε έρευνα του πρακτορείου ειδήσεων Bloomberg οικονομολόγοι προέβλεπαν στην πλειοψηφία τους ανάκαμψη της ιαπωνικής οικονομίας, πάντως με λίγο βραδύτερο ρυθμό (+4,4%).
Η ανάπτυξη του ΑΕΠ αποδόθηκε πάνω απ’ όλα στην κατανάλωση των νοικοκυριών (+4,7%), που είχε κάνει βουτιά το δεύτερο τρίμηνο, εξαιτίας της κατάστασης έκτακτης ανάγκης που κήρυξαν οι αρχές τον Απρίλιο και τον Μάιο για να περιοριστεί η εξάπλωση της πανδημίας.
Οι εξαγωγές επίσης ανέκαμψαν θεαματικά (+7%) καθώς οι περιορισμοί που είχαν επιβληθεί σε άλλες χώρες χαλάρωσαν ή άρθηκαν. Ωστόσο οι κεφαλαιουχικές δαπάνες μειώθηκαν (–3,4%), κάτι ανησυχητικό για πολλούς αναλυτές και διαμορφωτές πολιτικής.
Η ανάπτυξη εκφράζονται φόβοι πως θα επιβραδυνθεί το τέταρτο τρίμηνο, ενώ η επάνοδος της δραστηριότητας στα επίπεδα προ πανδημίας ενδέχεται να πάρει τρία χρόνια, σύμφωνα με οικονομολόγους.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτό: Timo Volz/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυπηγεία της ΟΝΕΧ στη Σύρο επισκέφθηκε το Σάββατο 18/10/2025 ο Υπουργός Ανάπτυξης κ. Τάκης Θεοδωρικάκος, όπου τον υποδέχθηκε ο Γενικός Διευθυντής, κ. Γιάννης…
Αεροσκάφος μεταφοράς φορτίου που εκτελούσε πτήση από το Ντουμπάι βγήκε από τον διάδρομο κατά την προσγείωσή του στο διεθνές αεροδρόμιο του Χονγκ Κονγκ και…
Σε ισχυρό μομέντουμ εξακολουθούν να βρίσκονται τα VLCCs, καθώς η αυξημένη «όρεξη» της Κίνας για πετρέλαιο και η περιορισμένη προσφορά πλοίων συγκροτούν ευνοϊκά θεμελιώδη…
Ανεξάρτητα από τις έντονες προσπάθειες για μια καθαρή ενεργειακή μετάβαση σε παγκόσμιο επίπεδο μέσω των ΑΠΕ, η χρήση θερμικού άνθρακα ‒και κατ’ επέκταση η…
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ