
Το ΑΕΠ της Ιαπωνίας ανέκαμψε, επεκτεινόμενο κατά 5% το τρίμηνο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου σε σχέση με το προηγούμενο, ή κατά 21,4% σε ετήσια βάση, έπειτα από τρία συναπτά τρίμηνα ύφεσης στην οποία το βύθισε ο αντίκτυπος της πανδημίας του νέου κορονοϊού, κατά επίσημα στοιχεία τα οποία δόθηκαν στη δημοσιότητα νωρίτερα σήμερα.
Η συρρίκνωση της τρίτης μεγαλύτερης οικονομίας του πλανήτη είχε αρχίσει το τέταρτο τρίμηνο του 2019 (–1,8%), εξαιτίας της αύξησης του ιαπωνικού φόρου προστιθέμενης αξίας (ΦΠΑ). Συνεχίστηκε το πρώτο τρίμηνο (–0,6%), πριν από την ιστορική κατάρρευση της δραστηριότητας το δεύτερο τρίμηνο της χρονιάς (–8,2%, το ποσοστό αναθεωρήθηκε επί τα χείρω σήμερα, ως εδώ γινόταν λόγος για –7,9%).
Η Ιαπωνία γνώρισε φέτος την πρώτη της ύφεση μετά το 2015.
Σε έρευνα του πρακτορείου ειδήσεων Bloomberg οικονομολόγοι προέβλεπαν στην πλειοψηφία τους ανάκαμψη της ιαπωνικής οικονομίας, πάντως με λίγο βραδύτερο ρυθμό (+4,4%).
Η ανάπτυξη του ΑΕΠ αποδόθηκε πάνω απ’ όλα στην κατανάλωση των νοικοκυριών (+4,7%), που είχε κάνει βουτιά το δεύτερο τρίμηνο, εξαιτίας της κατάστασης έκτακτης ανάγκης που κήρυξαν οι αρχές τον Απρίλιο και τον Μάιο για να περιοριστεί η εξάπλωση της πανδημίας.
Οι εξαγωγές επίσης ανέκαμψαν θεαματικά (+7%) καθώς οι περιορισμοί που είχαν επιβληθεί σε άλλες χώρες χαλάρωσαν ή άρθηκαν. Ωστόσο οι κεφαλαιουχικές δαπάνες μειώθηκαν (–3,4%), κάτι ανησυχητικό για πολλούς αναλυτές και διαμορφωτές πολιτικής.
Η ανάπτυξη εκφράζονται φόβοι πως θα επιβραδυνθεί το τέταρτο τρίμηνο, ενώ η επάνοδος της δραστηριότητας στα επίπεδα προ πανδημίας ενδέχεται να πάρει τρία χρόνια, σύμφωνα με οικονομολόγους.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτό: Timo Volz/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ