
Ο ελληνόκτητος στόλος συνεχίζει να προελαύνει στα διεθνή ύδατα και η ελληνική εμπορική ναυτιλία εξακολουθεί να κρατά τα ηνία παγκοσμίως και να πρωταγωνιστεί αδιάλειπτα στον διεθνή ναυτιλιακό στίβο.
Τελευταία «απόδειξη» του ανωτέρου αποτελεί η έκθεση της UNCTAD «Review of Maritime Transport 2020», η οποία δημοσιοποιήθηκε πρόσφατα.
Σύμφωνα λοιπόν με την εν λόγω έκθεση ο ελληνόκτητος στόλος βρίσκεται στην κορυφή παγκοσμίως σε όρους χωρητικότητας, η οποία αγγίζει τα 363.854.232 dwt. Ο ελληνόκτητος στόλος σε αριθμό αγγίζει τα 4.648 πλοία. Με μεγάλη απόσταση από τον πρώτο ακολουθεί ο ιαπωνικών συμφερόντων στόλος με 3.910 πλοία συνολικής χωρητικότητας 233.134.877 dwt ενώ στην τρίτη θέση βρίσκεται ο κινεζικών συμφερόντων στόλος, αποτελούμενος από 6.869 πλοία χωρητικότητας 228.376.872 dwt.
Σε άλλα ενδιαφέροντα στοιχεία της έκθεσης, η UNCTAD εκτιμά ότι το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο θα μειωθεί κατά 4,1% φέτος ως απόρροια της πανδημίας. Για το 2021 εκτιμά ότι το διά θαλάσσης εμπόριο θα επιστρέψει σε θετικό έδαφος και θα αναπτυχθεί κατά 4,8% δεδομένου ότι θα υπάρξει μια κάποια οικονομική ανάκαμψη.
Στα highlights για την πορεία του θαλάσσιου εμπορίου και τη ναυτιλία το 2019 συγκαταλέγονται τα εξής:
– Το εμπόριο iron ore μειώθηκε για πρώτη φορά τα τελευταία 20 χρόνια, κυρίως λόγω του δυστυχήματος σε ορυχείο της Vale
– H Βραζιλία ξεπέρασε για πρώτη φορά τις ΗΠΑ ως κορυφαίος εξαγωγέας σιτηρών
– Τα λιμάνια επιδεικνύουν ένα μεγαλύτερο ενδιαφέρον για βελτίωση της σύνδεσης με την ενδοχώρα
– Παναμάς, Λιβερία και Νήσοι Μάρσαλ παραμένουν τα κορυφαία κράτη σημαίας σε όρους πλοίων που εγγράφησαν. Έως την 1η Ιανουαρίου τα τρία αυτά νηολόγια αντιπροσώπευαν το 42% του παγκόσμιου τονάζ και το 33,6% σε όρους αξίας πλοίων.
Υπενθυμίζεται τέλος ότι η έκθεση της UNCTAD «Review of Maritime Transport» πραγματοποιείται κάθε χρόνο και περιλαμβάνει στοιχεία για τις τέσσερις ναυτιλιακές αγορές αλλά και την παγκόσμια οικονομία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Ντόναλντ Τραμπ κατηγόρησε τόσο το Ισραήλ όσο και το Ιράν ότι παραβιάζουν την κατάπαυση του πυρός που ο ίδιος ανακοίνωσε και εξέφρασε ιδιαίτερη…
Τρίτη μέρα και μάχες με τις φλόγες δίνουν στη Χίου μεγάλες πυροσβεστικές δυνάμεις. Συγκεκριμένα επιχειρούν 444 πυροσβέστες, δηλαδή όλη η δύναμη της Χίου με…
Ο κόσμος βρίσκεται αντιμέτωπος με «την πιο περίπλοκη» κατάσταση εδώ και δεκαετίες, δήλωσε σήμερα στο Γαλλικό Πρακτορείο ο νέος πρόεδρος του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ…
Την είσοδο της οικογένειας Λάτση, μέσω της Marla Investments Inc, στο πλειοψηφικό πακέτο της EuroHoldings Ltd ανακοίνωσε η τελευταία. Συγκεκριμένα, μέτοχοι που σχετίζονται με…
Ενώ η διεθνής κοινότητα έχει στραμμένη την προσοχή της στην εντεινόμενη σύγκρουση μεταξύ του Ισραήλ και του Ιράν, η Ευρωπαϊκή Ένωση προχωράει με τη…
Το έργο σχετικά με την παραγωγή υγροποιημένου φυσικού αερίου στον Καναδά, υπό την ηγεσία της Shell, παρήγαγε τις πρώτες ποσότητές του για εξαγωγή από…
«Η Ένωσή μας είναι ένας θεσμός εμπειρίας, συνέπειας και ευθύνης. Εκπροσωπεί επιχειρήσεις που εξυπηρετούν πάνω από 12.000 πλοία ετησίως, με υψηλό επίπεδο τεχνογνωσίας, εκπαιδευμένα…
Η Συνθήκη Indus Water Treaty «δεν θα αποκατασταθεί ποτέ» με το Πακιστάν, δήλωσε ο Υπουργός Εσωτερικών της Ινδίας, Amit Shah. Μετά την τρομοκρατική επίθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ