
Ο ελληνόκτητος στόλος συνεχίζει να προελαύνει στα διεθνή ύδατα και η ελληνική εμπορική ναυτιλία εξακολουθεί να κρατά τα ηνία παγκοσμίως και να πρωταγωνιστεί αδιάλειπτα στον διεθνή ναυτιλιακό στίβο.
Τελευταία «απόδειξη» του ανωτέρου αποτελεί η έκθεση της UNCTAD «Review of Maritime Transport 2020», η οποία δημοσιοποιήθηκε πρόσφατα.
Σύμφωνα λοιπόν με την εν λόγω έκθεση ο ελληνόκτητος στόλος βρίσκεται στην κορυφή παγκοσμίως σε όρους χωρητικότητας, η οποία αγγίζει τα 363.854.232 dwt. Ο ελληνόκτητος στόλος σε αριθμό αγγίζει τα 4.648 πλοία. Με μεγάλη απόσταση από τον πρώτο ακολουθεί ο ιαπωνικών συμφερόντων στόλος με 3.910 πλοία συνολικής χωρητικότητας 233.134.877 dwt ενώ στην τρίτη θέση βρίσκεται ο κινεζικών συμφερόντων στόλος, αποτελούμενος από 6.869 πλοία χωρητικότητας 228.376.872 dwt.
Σε άλλα ενδιαφέροντα στοιχεία της έκθεσης, η UNCTAD εκτιμά ότι το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο θα μειωθεί κατά 4,1% φέτος ως απόρροια της πανδημίας. Για το 2021 εκτιμά ότι το διά θαλάσσης εμπόριο θα επιστρέψει σε θετικό έδαφος και θα αναπτυχθεί κατά 4,8% δεδομένου ότι θα υπάρξει μια κάποια οικονομική ανάκαμψη.
Στα highlights για την πορεία του θαλάσσιου εμπορίου και τη ναυτιλία το 2019 συγκαταλέγονται τα εξής:
– Το εμπόριο iron ore μειώθηκε για πρώτη φορά τα τελευταία 20 χρόνια, κυρίως λόγω του δυστυχήματος σε ορυχείο της Vale
– H Βραζιλία ξεπέρασε για πρώτη φορά τις ΗΠΑ ως κορυφαίος εξαγωγέας σιτηρών
– Τα λιμάνια επιδεικνύουν ένα μεγαλύτερο ενδιαφέρον για βελτίωση της σύνδεσης με την ενδοχώρα
– Παναμάς, Λιβερία και Νήσοι Μάρσαλ παραμένουν τα κορυφαία κράτη σημαίας σε όρους πλοίων που εγγράφησαν. Έως την 1η Ιανουαρίου τα τρία αυτά νηολόγια αντιπροσώπευαν το 42% του παγκόσμιου τονάζ και το 33,6% σε όρους αξίας πλοίων.
Υπενθυμίζεται τέλος ότι η έκθεση της UNCTAD «Review of Maritime Transport» πραγματοποιείται κάθε χρόνο και περιλαμβάνει στοιχεία για τις τέσσερις ναυτιλιακές αγορές αλλά και την παγκόσμια οικονομία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η επανεπιβολή των δασμών από την αμερικανική κυβέρνηση στις 7 Αυγούστου, σε συνδυασμό με την αναδυόμενη υπερπροσφορά μεταφορικής ικανότητας, ασκούν καθοδικές πιέσεις στους ναύλους…
Πράσινη ρότα τραβά και ο λιμένας της Klaipėda στη Λιθουανία. Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με ανακοίνωση του λιμένα, αυτή τη στιγμή ένας σταθμός παραγωγής και…
Νέα έκθεση που δημοσιεύθηκε πρόσφατα παρουσιάζει τους λόγους για τους οποίους ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός πρέπει να λάβει άμεσα μέτρα για τη μείωση της…
Ρεκόρ καταρρίπτουν για άλλη μία φορά οι διά θαλάσσης εξαγωγές σόγιας από τη Βραζιλία. Τον περασμένο Ιούλιο σημειώθηκε ο μεγαλύτερος όγκος εξαγωγών κατά τον…
Μια νέα εποχή για την ανάπτυξη και ισχυροποίηση του λιμανιού του Πειραιά, ως μίας από τις σημαντικότερες πύλες εισόδου στην Ευρωπαϊκή Ένωση, εγκαινιάζεται με…
Οριοθετήθηκε η πυρκαγιά στα Μέγαρα, ενώ παραμένουν τα μέτωπα σε Αχαΐα, Πρέβεζα, Χίο και Ζάκυνθο, όπου οι πυροσβέστες δίνουν τιτάνια μάχη με τις φλόγες,…
Δραματική εικόνα από την κατάσταση των πυρκαγιών σε όλη την Ελλάδα, με εκκενώσεις οικισμών μεταφορά περιστατικών σε νοσοκομεία, κλείσιμο Κέντρων Υγείας και ανεξέλεγκτα μέτωπα,…
Μαίνεται η πυρκαγιά στη Χίο με το ΥΝΑΝΠ να ενημερώνει για τα εξής: Υπό τον συντονισμό του ΕΚΣΕΔ βρίσκεται σε εξέλιξη επιχείρηση απεγκλωβισμού από…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ