
Τα τελευταία χρόνια, η κλιματική αλλαγή και το συνεπακόλουθο λιώσιμο των πάγων έχουν καταστήσει το Βόρειο Πέρασμα ελκυστικό ναυτιλιακό διάδρομο για τα πλοία τα οποία μεταφέρουν εμπορεύματα μεταξύ Ασίας και Ευρώπης.
Δεν είναι άλλωστε μυστικό ότι η Μόσχα, και ειδικότερα ο πρόεδρος Πούτιν, προσβλέπει στην αύξηση του μεταφερόμενου όγκου φορτίων μέσω του Βόρειου Περάσματος, υποστηρίζοντας ότι η εν λόγω διαδρομή θα αποτελέσει το «κλειδί» για την ανάπτυξη της ρωσικής Αρκτικής καθώς και της Άπω Ανατολής.
Πρόσφατα έλαβε χώρα στο Μουρμάνσκ της Ρωσίας συνάντηση υψηλόβαθμων στελεχών και εμπειρογνωμόνων του θέματος με την παρουσία του Ρώσου πρωθυπουργού Mikhail Mishustin, κατά τη διάρκεια της οποίας συζητήθηκαν οι προοπτικές ανάπτυξης του εμπορίου LNG, πετρελαίου, μετάλλων και άνθρακα διαμέσου της εν λόγω οδού.
Σε συνέντευξή του στη ρωσική ιντερνετική έκδοση του Deutsche Welle, o Γερμανός καθηγητής του Institute for the Economics of Shipping and Logistics της Βρέμης, Burkhard Lemper, μάλλον προβληματίζει τους Ρώσους με τις απόψεις του. Ο Γερμανός καθηγητής ουσιαστικά αναφέρει ότι η οδός του Βόρειου Περάσματος είναι οικονομικά πιο ελκυστική σε σχέση με τη Διώρυγα του Σουέζ σε ό,τι αφορά κυρίως τη μεταφορά χύδην ξηρών φορτίων. Ωστόσο, σχετικά με τη μεταφορά εμπορευμάτων σε containers, εκφράζει τον σκεπτικισμό του, αναφέροντας ότι η επιλογή του Σουέζ παραμένει οικονομικά πιο ανταγωνιστική έναντι της αρκτικής οδού.
Η συνοδεία containerships από παγοθραυστικά αποτελεί, κατά τον καθηγητή Lemper, ένα επιπρόσθετο κόστος, ενώ οι τεχνικές τους προδιαγραφές τα καθιστούν κατάλληλα για τη συνοδεία συγκεκριμένου τύπου containerships. «Μέσω της νότιας οδού του Σουέζ, πλοία πλάτους 60 μ. και μεταφορικής ικανότητας 23.000 TEUs μπορούν να εκτελούν πλόες, μειώνοντας το κόστος του ταξιδιού», τονίζει στο DW o Γερμανός καθηγητής.
Ο ίδιος θεωρεί ότι, και στο ακραίο σενάριο όπου οι πάγοι στον Αρκτικό Ωκεανό θα λιώσουν με πολύ ταχείς ρυθμούς, τα παγοθραυστικά θα είναι απαραίτητα για τη ναυσιπλοΐα τα επόμενα 20-30 χρόνια.
Τέλος, ο ίδιος σημειώνει ότι στο Βόρειο Πέρασμα ακόμη δεν υπάρχουν οι κατάλληλες λιμενικές εγκαταστάσεις οι οποίες να δικαιολογούν την εκφόρτωση μεγάλων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ