
Η Mediterranean Shipping Company (MSC) ανακοίνωσε στις 5 Οκτωβρίου ότι εξετάζει τις δυνατότητες που προσφέρουν το υδρογόνο και τα καύσιμα που προέρχονται από αυτό για το μέλλον της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η εταιρεία, η ίδια έχει ήδη προβεί σε χρήση βιοκαυσίμων σε πολλά από τα πλοία της, ενώ στο πρόσφατο συνέδριο Maritime Transport Efficiency Conference, που έλαβε χώρα στη Γενεύη, o Executive Vice President, Maritime Policy & Government Affairs του Ομίλου MSC, Bud Darr, αναφέρθηκε σε πολλές από τις εναλλακτικές λύσεις που διαθέτει ο κλάδος των containerships προκειμένου να εξαλείψει το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα.
Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Darr, «δεν υπάρχει μία και μόνο λύση για την εξάλειψη των εκπομπών άνθρακα από τη ναυτιλία. Χρειαζόμαστε μια ποικιλία εναλλακτικών καυσίμων, και μάλιστα άμεσα. Το μέλλον της ναυτιλίας θα εξαρτηθεί από ισχυρές συνεργασίες τόσο στον τεχνολογικό τομέα όσο και στην προμήθεια».
Η MSC αναφέρει πως ήδη δοκιμάζει πολλά εναλλακτικά καύσιμα και τεχνολογίες που υποστηρίζουν τη χρήση τους, έτσι ώστε να ευθυγραμμιστεί πλήρως με τους στόχους που έχει θέσει ο ΙΜΟ για το 2050. Το LNG εξακολουθεί να αποτελεί αξιόπιστη λύση για την ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας, ενώ ο κ. Darr τόνισε πως η δέσμευση και η αποθήκευση του άνθρακα ενδεχομένως να καταστούν πολύτιμες για τη ναυτιλία, εάν βέβαια τελειοποιηθούν.
Μία από τις ελκυστικότερες λύσεις, κατά την MSC, αποτελεί ωστόσο το υδρογόνο, στο οποίο σκοπεύει να επικεντρωθεί για τη μαζική παραγωγή του με απολύτως οικολογικό τρόπο. Την ίδια ώρα, στο επίκεντρο της εταιρείας είναι και όλα τα καύσιμα που μπορούν να παραχθούν έχοντας το υδρογόνο ως πρώτη ύλη.
Σύμφωνα με την MSC, πρέπει να υπάρξει μεγαλύτερη χρηματοδότηση για την έρευνα και την ανάπτυξη εναλλακτικών καυσίμων, έτσι ώστε αυτά να διατεθούν στην αγορά άμεσα και οι εταιρείες ενέργειας να απανθρακοποιήσουν τις δραστηριότητές τους μακροπρόθεσμα.
Ως εκ τούτου, η MSC συνεργάζεται με πιθανούς προμηθευτές για να διερευνήσει νέες λύσεις που θα βοηθούσαν στην ελαχιστοποίηση και τελικώς στην εξάλειψη των εκπομπών CO2 και άλλων αερίων του θερμοκηπίου από τον παγκόσμιο στόλο.
Φωτό: Lemzo/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε πλήρη επαναφορά της λειτουργίας του λιμανιού της Ραφήνας προχώρησαν οι αρχές, καθώς σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση του Υπουργείου Ναυτιλίας, οι κατάπλοι των επιβατηγών-οχηματαγωγών…
Η πυρκαγιά που μαίνεται αυτή τη στιγμή στην περιοχή της Ραφήνας έχει προκαλέσει ήδη σοβαρά προβλήματα. Η Αστυνομία προχώρησε σε διακοπή της κυκλοφορίας των…
Η ελληνική ναυτιλία εξακολουθεί να αποδεικνύει πως αποτελεί αέναο υποστηρικτή της ελληνικής κοινωνίας. Υπό αυτό το πρίσμα, την Τετάρτη 2 Ιουλίου σε μια εμβληματική…
Ο Ιρανός πρόεδρος Μασούντ Πεζεσκιάν έδωσε στις 2 Ιουλίου την τελική του έγκριση σε νόμο που αναστέλλει τη συνεργασία με τον Διεθνή Οργανισμό Ατομικής…
Την Τρίτη 1η Ιουλίου 2025 πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια της ανακαινισμένης αίθουσας τοκετών του Γ.Ν.A Αλεξάνδρα και η τελετή ονοματοδοσίας Αίθουσα Τοκετών «Μαριλένας Λασκαρίδη». Η…
Ο κινέζος υπουργός Εξωτερικών Ουάνγκ Γι προειδοποίησε εναντίον των κινδύνων μιας «αντιπαράθεσης», σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου του που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα, τη…
Άνοδο κατέγραψαν οι εξαγωγές πετρελαίου και καυσίμων της Βενεζουέλας τον Ιούνιο, καθώς η Κίνα αποτέλεσε «σανίδα σωτηρίας» για τα φορτία του Καράκας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Καθώς το ενδιαφέρον κορυφαίων οικονομιών παγκοσμίως επικεντρώνεται ολοένα και περισσότερο στις πολικές περιοχές του πλανήτη, η ζήτηση για προηγμένα παγοθραυστικά παρουσιάζει σημαντική άνοδο. Στο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ