
Η Σιγκαπούρη, το Ελσίνκι και η Ζυρίχη βρέθηκαν στην κορυφή του δείκτη της λίστας των «έξυπνων» πόλεων ανάμεσα σε 109 πόλεις, σε μια χρονιά κατά την οποία σημειώθηκε μείωση στην απόδοση πολλών ευρωπαϊκών πόλεων, λόγω των επιπτώσεων της πανδημίας του Covid-19 και του συνολικού τους αντίκτυπου στη ζωή των Ευρωπαίων κατοίκων.
Το Διεθνές Ινστιτούτο Ανάπτυξης Διαχείρισης (IMD) με έδρα την Ελβετία, το οποίο δημοσιεύει τον δείκτη Smart City Index, πραγματοποίησε έρευνα σε περισσότερους από 13.000 ανθρώπους σε 109 πόλεις, εστιάζοντας στον τρόπο με τον οποίο αντιλήφθηκαν τον αντίκτυπο της τεχνολογίας σε πέντε τομείς: υγεία και ασφάλεια, κινητικότητα, δραστηριότητες, ευκαιρίες και διακυβέρνηση.
«Φυσικά είναι πολύ νωρίς για να αντλήσουμε διδάγματα από τον κορονοϊό. Ωστόσο, είναι σαφές ότι βρισκόμαστε σε μια κρίσιμη συγκυρία, όπου η υγειονομική κρίση εξακολουθεί να είναι μαζί μας, ενώ η οικονομική και κοινωνική κρίση που θα συνεπάγεται δεν έχει ξεκινήσει. Ο φετινός Smart City Index υποδηλώνει ότι οι πόλεις που κατάφεραν να συνδυάσουν τεχνολογίες, ηγεσία και μια ισχυρή κουλτούρα «living and acting together» είναι σε θέση να αντέχουν καλύτερα τις δυσκολίες εξαιτίας των συνεπειών τέτοιων κρίσεων», ανέφερε ο Bruno Lanvin, πρόεδρος του Παρατηρητηρίου Smart City του IMD.
«Οι “έξυπνες” πόλεις του κόσμου δεν υιοθετούν απλώς νέα τεχνολογία, διασφαλίζουν ότι βελτιώνει πραγματικά τη ζωή των πολιτών», δήλωσε ο Arturo Bris του IMD.
Η Αθήνα βρέθηκε στην 99η θέση, χάνοντας 4 θέσεις σε σχέση με το 2019, ενώ η Ρώμη είναι η μόνη ευρωπαϊκή πόλη που βρέθηκε πίσω από την Αθήνα, καθώς η ιταλική πρωτεύουσα επλήγη σοβαρά από την πανδημία.
Μεταξύ των πρώτων δέκα πόλεων συγκαταλέγονται το Όκλαντ, το Όσλο, η Κοπεγχάγη, η Γενεύη, η Ταϊπέι, το Άμστερνταμ και η Νέα Υόρκη, ενώ η Αμπούτζα, το Ναϊρόμπι και το Λάγος βρίσκονται στις τελευταίες θέσεις της λίστας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ξεκινούν άμεσα οι μελέτες για την επέκταση του Μετρό και προς τη Δυτική Θεσσαλονίκη, δήλωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την ομιλία του σε…
Το κλείσιμο των στρατηγικής σημασίας Στενών του Oρμούζ αποτελεί μία από τις επιλογές του Ιράν για να απαντήσει στους εχθρούς του, δήλωσε σήμερα στο…
Ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας κατά 2,3% εφέτος και 2% το 2026 προβλέπει η Έκθεση Νομισματικής Πολιτικής της Τράπεζας της Ελλάδος που κατατέθηκε σήμερα στη…
Σημαντικές απώλειες καταγράφουν οι ναύλοι των δεξαμενόπλοιων που μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο από τα λιμάνια της Βαλτικής προς την Ινδία. Συγκεκριμένα, βάσει δημοσιεύματος του Reuters,…
Στο πλαίσιο της συνόδου κορυφής «Energy Transition Summit: East Med & Southeast Europe», που διοργανώθηκε από τους Financial Times και την Καθημερινή στις 17…
Η απότομη κλιμάκωση των εντάσεων μεταξύ Ισραήλ και Ιράν κατά τη διάρκεια των τελευταίων ημερών έχει προκαλέσει ισχυρούς τριγμούς στον κλάδο των μεταφορών και…
Το πρόσφατο ταξίδι του containership «MSC Isabella» σηματοδότησε την οριστική λήξη της συμμαχίας «2M» μεταξύ των MSC και Maersk, ενώ ταυτόχρονα εγκαινίασε μια νέα…
Εν μέσω μειωμένου επενδυτικού ενδιαφέροντος σε σχέση με τα προηγούμενα δύο έτη, πρόσφατη έκθεση της Allied σκιαγραφεί τη δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στις παραγγελίες…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ