
Η Σιγκαπούρη, το Ελσίνκι και η Ζυρίχη βρέθηκαν στην κορυφή του δείκτη της λίστας των «έξυπνων» πόλεων ανάμεσα σε 109 πόλεις, σε μια χρονιά κατά την οποία σημειώθηκε μείωση στην απόδοση πολλών ευρωπαϊκών πόλεων, λόγω των επιπτώσεων της πανδημίας του Covid-19 και του συνολικού τους αντίκτυπου στη ζωή των Ευρωπαίων κατοίκων.
Το Διεθνές Ινστιτούτο Ανάπτυξης Διαχείρισης (IMD) με έδρα την Ελβετία, το οποίο δημοσιεύει τον δείκτη Smart City Index, πραγματοποίησε έρευνα σε περισσότερους από 13.000 ανθρώπους σε 109 πόλεις, εστιάζοντας στον τρόπο με τον οποίο αντιλήφθηκαν τον αντίκτυπο της τεχνολογίας σε πέντε τομείς: υγεία και ασφάλεια, κινητικότητα, δραστηριότητες, ευκαιρίες και διακυβέρνηση.
«Φυσικά είναι πολύ νωρίς για να αντλήσουμε διδάγματα από τον κορονοϊό. Ωστόσο, είναι σαφές ότι βρισκόμαστε σε μια κρίσιμη συγκυρία, όπου η υγειονομική κρίση εξακολουθεί να είναι μαζί μας, ενώ η οικονομική και κοινωνική κρίση που θα συνεπάγεται δεν έχει ξεκινήσει. Ο φετινός Smart City Index υποδηλώνει ότι οι πόλεις που κατάφεραν να συνδυάσουν τεχνολογίες, ηγεσία και μια ισχυρή κουλτούρα «living and acting together» είναι σε θέση να αντέχουν καλύτερα τις δυσκολίες εξαιτίας των συνεπειών τέτοιων κρίσεων», ανέφερε ο Bruno Lanvin, πρόεδρος του Παρατηρητηρίου Smart City του IMD.
«Οι “έξυπνες” πόλεις του κόσμου δεν υιοθετούν απλώς νέα τεχνολογία, διασφαλίζουν ότι βελτιώνει πραγματικά τη ζωή των πολιτών», δήλωσε ο Arturo Bris του IMD.
Η Αθήνα βρέθηκε στην 99η θέση, χάνοντας 4 θέσεις σε σχέση με το 2019, ενώ η Ρώμη είναι η μόνη ευρωπαϊκή πόλη που βρέθηκε πίσω από την Αθήνα, καθώς η ιταλική πρωτεύουσα επλήγη σοβαρά από την πανδημία.
Μεταξύ των πρώτων δέκα πόλεων συγκαταλέγονται το Όκλαντ, το Όσλο, η Κοπεγχάγη, η Γενεύη, η Ταϊπέι, το Άμστερνταμ και η Νέα Υόρκη, ενώ η Αμπούτζα, το Ναϊρόμπι και το Λάγος βρίσκονται στις τελευταίες θέσεις της λίστας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
33% ετήσια αύξηση στα περιστατικά εγκατάλειψης πλοίων δείχνουν τα στοιχεία της International Transport Workers’ Federation (ITF). Αναλυτικότερα, μέχρι τον Μάιο του τρέχοντος έτους, είχαν…
Η DryDel Shipping ανακοίνωσε την Παρασκευή 30 Μαΐου την επιτυχή ονοματοδοσία και παραλαβή του δεύτερου νεότευκτου για το τρέχον έτος. Ειδικότερα, πρόκειται για το…
Παραγγελίες για την κατασκευή 600 πλοίων έχουν τοποθετηθεί εντός του 2025. Ωστόσο, οι περισσότερες από αυτές (320) αφορούν πλοία άλλων τύπων και όχι bulk…
Η πρόοδος στην τεχνολογία καύσης της αμμωνίας αναβαθμίστηκε στον τετράχρονο κινητήρα Wärtsilä 25. Μετά την επίσημη παρουσίασή του τον Νοέμβριο του 2023, ακολούθησε μια…
Σε αιχμή του δόρατος της ευρωπαϊκής αποανθρακοποίησης εξελίσσεται ο λιμένας του Ρότερνταμ, καθώς η Αρχή του Λιμένα υπέγραψε πρόσφατα σημαντική συμφωνία με άρωμα Ινδίας.…
Στις 14 Απριλίου, μέλη της ναυτιλιακής κοινότητας που εστιάζουν στη διαχείριση Ro-Ro προχώρησαν σε ένα σημαντικό βήμα για την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα,…
H πρόσφατα καταγραφείσα ανοδική πορεία της ναυλαγοράς των containerships συνεχίστηκε για ακόμα μία εβδομάδα, με τον σχετικό δείκτη της Drewry, WCI, να σημειώνει άνοδο…
Η ενσωμάτωση τεχνολογιών ψηφιακού διδύμου και έξυπνων συστημάτων διασφάλισης ποιότητας στις γραμμές παραγωγής ναυπηγείων είναι πλέον πραγματικότητα. Η HD Hyundai MIPO Dockyard (HMD) και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ