
Η Σιγκαπούρη, το Ελσίνκι και η Ζυρίχη βρέθηκαν στην κορυφή του δείκτη της λίστας των «έξυπνων» πόλεων ανάμεσα σε 109 πόλεις, σε μια χρονιά κατά την οποία σημειώθηκε μείωση στην απόδοση πολλών ευρωπαϊκών πόλεων, λόγω των επιπτώσεων της πανδημίας του Covid-19 και του συνολικού τους αντίκτυπου στη ζωή των Ευρωπαίων κατοίκων.
Το Διεθνές Ινστιτούτο Ανάπτυξης Διαχείρισης (IMD) με έδρα την Ελβετία, το οποίο δημοσιεύει τον δείκτη Smart City Index, πραγματοποίησε έρευνα σε περισσότερους από 13.000 ανθρώπους σε 109 πόλεις, εστιάζοντας στον τρόπο με τον οποίο αντιλήφθηκαν τον αντίκτυπο της τεχνολογίας σε πέντε τομείς: υγεία και ασφάλεια, κινητικότητα, δραστηριότητες, ευκαιρίες και διακυβέρνηση.
«Φυσικά είναι πολύ νωρίς για να αντλήσουμε διδάγματα από τον κορονοϊό. Ωστόσο, είναι σαφές ότι βρισκόμαστε σε μια κρίσιμη συγκυρία, όπου η υγειονομική κρίση εξακολουθεί να είναι μαζί μας, ενώ η οικονομική και κοινωνική κρίση που θα συνεπάγεται δεν έχει ξεκινήσει. Ο φετινός Smart City Index υποδηλώνει ότι οι πόλεις που κατάφεραν να συνδυάσουν τεχνολογίες, ηγεσία και μια ισχυρή κουλτούρα «living and acting together» είναι σε θέση να αντέχουν καλύτερα τις δυσκολίες εξαιτίας των συνεπειών τέτοιων κρίσεων», ανέφερε ο Bruno Lanvin, πρόεδρος του Παρατηρητηρίου Smart City του IMD.
«Οι “έξυπνες” πόλεις του κόσμου δεν υιοθετούν απλώς νέα τεχνολογία, διασφαλίζουν ότι βελτιώνει πραγματικά τη ζωή των πολιτών», δήλωσε ο Arturo Bris του IMD.
Η Αθήνα βρέθηκε στην 99η θέση, χάνοντας 4 θέσεις σε σχέση με το 2019, ενώ η Ρώμη είναι η μόνη ευρωπαϊκή πόλη που βρέθηκε πίσω από την Αθήνα, καθώς η ιταλική πρωτεύουσα επλήγη σοβαρά από την πανδημία.
Μεταξύ των πρώτων δέκα πόλεων συγκαταλέγονται το Όκλαντ, το Όσλο, η Κοπεγχάγη, η Γενεύη, η Ταϊπέι, το Άμστερνταμ και η Νέα Υόρκη, ενώ η Αμπούτζα, το Ναϊρόμπι και το Λάγος βρίσκονται στις τελευταίες θέσεις της λίστας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ