
Σε «πράσινη» υπερδύναμη φαίνεται να μετατρέπεται η Λατινική Αμερική, καθώς ο κλάδος των ανανεώσιμων πηγών ενέργειάς της αναμένεται να σημειώσει σημαντική ανάπτυξη στο εγγύς μέλλον.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η αναλύτρια εταιρεία Rystad Energy, η υφιστάμενη παραγωγική ικανότητα 49 gigawatt (GW) ανανεώσιμης ενέργειας εκτιμάται ότι θα έχει φτάσει τα 123 GW έως το 2025, με Βραζιλία, Μεξικό, Χιλή, Κολομβία και Αργεντινή να συμβάλλουν περισσότερο στην εν λόγω ανάπτυξη.
Οι χαμηλές τιμές, σε συνδυασμό με τη διαθεσιμότητα των κατάλληλων υποδομών, αυξάνουν τον ανταγωνισμό μεταξύ των πέντε προαναφερθεισών χωρών, ενώ δημιουργούν πρόσφορο έδαφος για την υλοποίηση εγχειρημάτων μεγάλης κλίμακας.
Ήδη από το 2018 οι υποδομές αιολικής και ηλιακής ενέργειας με παραγωγική ικανότητα 50-300 MW κυριαρχούν στην αγορά. Η Rystad Energy εκτιμά ότι τα projects ανανεώσιμων πηγών ενέργειας μεγάλης ισχύος ηλεκτροπαραγωγής θα συνεχίσουν να έχουν απήχηση,
ενώ θα εκπροσωπούν το 70% των συνολικών assets αιολικής και ηλιακής ενέργειας ολόκληρης της Λατινικής Αμερικής έως το 2025.
Η πλειονότητα των δέκα κορυφαίων εταιρειών με τη μεγαλύτερη παραγωγική ικανότητα στη Λατινική Αμερική προέρχεται από την Ευρώπη, με τις Enel, Iberdrola, EDF και Engie να βρίσκονται στο top 5. Οι εταιρείες αυτές έχουν κυριαρχήσει στις διαγωνιστικές διαδικασίες υποδομών ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στη Λατινική Αμερική, ειδικά στη Βραζιλία, στο Μεξικό και στη Χιλή.
Μέχρι στιγμής, η μονάδα ηλιακής ενέργειας Villanueva στο Μεξικό, η οποία ανήκει στην Enel, αποτελεί τη μεγαλύτερη της Λατινικής Αμερικής, με παραγωγική ικανότητα 828 MW. Ωστόσο, αναμένεται να χάσει την πρωτιά από τη μονάδα Minas Gerais στη Βραζιλία, η οποία ανήκει στην Aurora Energias.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε περίοδο ανοδικής πορείας φαίνεται να έχει εισέλθει η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Fearnleys, οι ναύλοι των VLGCs μεταφορικής…
33% ετήσια αύξηση στα περιστατικά εγκατάλειψης πλοίων δείχνουν τα στοιχεία της International Transport Workers’ Federation (ITF). Αναλυτικότερα, μέχρι τον Μάιο του τρέχοντος έτους, είχαν…
Η DryDel Shipping ανακοίνωσε την Παρασκευή 30 Μαΐου την επιτυχή ονοματοδοσία και παραλαβή του δεύτερου νεότευκτου για το τρέχον έτος. Ειδικότερα, πρόκειται για το…
Παραγγελίες για την κατασκευή 600 πλοίων έχουν τοποθετηθεί εντός του 2025. Ωστόσο, οι περισσότερες από αυτές (320) αφορούν πλοία άλλων τύπων και όχι bulk…
Η πρόοδος στην τεχνολογία καύσης της αμμωνίας αναβαθμίστηκε στον τετράχρονο κινητήρα Wärtsilä 25. Μετά την επίσημη παρουσίασή του τον Νοέμβριο του 2023, ακολούθησε μια…
Σε αιχμή του δόρατος της ευρωπαϊκής αποανθρακοποίησης εξελίσσεται ο λιμένας του Ρότερνταμ, καθώς η Αρχή του Λιμένα υπέγραψε πρόσφατα σημαντική συμφωνία με άρωμα Ινδίας.…
Στις 14 Απριλίου, μέλη της ναυτιλιακής κοινότητας που εστιάζουν στη διαχείριση Ro-Ro προχώρησαν σε ένα σημαντικό βήμα για την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα,…
H πρόσφατα καταγραφείσα ανοδική πορεία της ναυλαγοράς των containerships συνεχίστηκε για ακόμα μία εβδομάδα, με τον σχετικό δείκτη της Drewry, WCI, να σημειώνει άνοδο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ