
Σε ραγδαία εντατικοποίηση των ελέγχων στα εισαγόμενα κατεψυγμένα τρόφιμα προβαίνουν οι κινεζικές αρχές, προκειμένου να εξασφαλίσουν ότι τα εισαγόμενα στη χώρα τρόφιμα δεν περιέχουν ίχνη του ιού SARS-CoV-2.
Η νέα κυβερνητική απόφαση ελήφθη την Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου, κατόπιν ακαδημαϊκής μελέτης, η οποία απέδειξε πως ο ιός μπορεί να επιβιώσει σε κατεψυγμένα τρόφιμα για τουλάχιστον τέσσερις ημέρες στους 4°C (θερμοκρασία στην οποία συντηρούνται τα περισσότερα κατεψυγμένα τρόφιμα κατά τη μεταφορά τους με πλοία).
Η εν λόγω μελέτη διεξήχθη από κοινού από το South China Agricultural University και το Guangdong Academy of Agricultural Sciences. Η αρχή τελωνείων της χώρας ανακοίνωσε ότι, εάν σε ελέγχους που πραγματοποιούνται στα κατεψυγμένα προϊόντα ανιχνευτεί ο ιός παραπάνω από μία φορά, τότε οι εξαγωγείς τους θα απαγορεύεται να εξάγουν τα προϊόντα τους στη χώρα για μία εβδομάδα.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η αρχή τελωνείων της Κίνας, τον τελευταίο χρόνο έχουν εντοπιστεί παραβιάσεις των μέτρων υγιεινής και ασφάλειας των τροφίμων, από τουλάχιστον 76 εξαγωγείς κρέατος, ψαριών, γαλακτοκομικών και κατεψυγμένων φρούτων.
Σημειώνεται ότι τον Ιούλιο η τελωνειακή αρχή της Κίνας προέβη σε απαγόρευση των εισαγωγών γαρίδας από τρεις εταιρείες με έδρα το Εκουαδόρ, κατόπιν ανίχνευσης του ιού στα τρόφιμα. Οι εν λόγω απαγορεύσεις έχουν πλέον αρθεί.
Αν και ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) αναφέρει ότι η εξάπλωση του ιού δεν είναι δυνατή μέσω των τροφίμων, οι ολοένα αυξανόμενοι και αυστηρότεροι έλεγχοι έχουν πυροδοτήσει την αύξηση του λαθρεμπορίου κατεψυγμένων τροφίμων στην Κίνα. Η αστυνομία της κινεζικής πόλης Shenzhen αναφέρει ότι, από τον Ιούλιο, έχει διαχειριστεί υποθέσεις που περιλαμβάνουν περισσότερους από 500 τόνους λαθραίων κατεψυγμένων τροφίμων.
Φωτό: Michael Reynolds/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Την παραλαβή ενός νεότευκτου LNG carrier, που θα ναυλωθεί στον καταριανό κολοσσό QatarEnergy, ανακοίνωσε η Knutsen LNG France. To «MRAIKH», μεταφορικής ικανότητας 174.000 κ.μ.,…
Σε νέα εποχή εισέρχεται πλέον η γαλλική ναυτιλιακή εταιρεία Louis Dreyfus Armateurs (LDA). Σύμφωνα με ανακοίνωσή της, η οικογένεια Louis Dreyfus, μέτοχος της LDA,…
Μπλόκο στα μεγάλα κρουαζιερόπλοια στήνουν οι Κάννες, με το δημοτικό συμβούλιο του γαλλικού θερέτρου να λαμβάνει την απόφαση να απαγορεύσει από το επόμενο έτος…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ