
Ίδια παραμένει η κατάσταση στους τερματικούς σταθμούς εξαγωγών πετρελαίου της Λιβύης, οι οποίοι, λόγω ανωτέρας βίας, είχαν διακόψει τη λειτουργία τους από την Κρατική Εταιρεία Πετρελαίου της Λιβύης (NOC).
Πιο συγκεκριμένα και σύμφωνα με τα όσα αναφέρει ο αλληλασφαλιστικός οργανισμός Gard, η κατάσταση στα λιμάνια, έως και τις 2 Σεπτεμβρίου, είχε ως εξής: Τα λιμάνια Farwah, Bouri, Mellitah, Zawia, Tripoli, Al Khoms, Misurata, Benghazi, Tobruk και Marsa El Brega (μόνο για μη πετρελαϊκά φορτία) παραμένουν σε λειτουργία. Υπό «ανωτέρα βία» της NOC βρίσκονται τα λιμάνια Es Sider, Ras Lanuf, Marsa El Brega, Zueitina και Marsa El Hariga, ενώ εκτός λειτουργίας παραμένουν οι λιμένες του Sirte και Derna. Την «ανωτέρα βία» μπορεί να επικαλείται η NOC σε εξαιρετικές συνθήκες και της επιτρέπει να απαλλάσσεται από την ευθύνη σε περίπτωση μη σεβασμού συμβολαίων παράδοσης πετρελαίου.
Ειδικοί ανταποκριτές του Gard αναφέρουν ότι τα λιμάνια που συνεχίζουν να λειτουργούν είναι ασφαλή για προσέγγιση από πλοία. Ωστόσο, συνιστούν σε πλοία με τουρκική σημαία να αποφεύγουν να προσεγγίσουν λιμάνια της Ανατολικής Λιβύης, κατόπιν προειδοποίησης του Εθνικού Στρατού της Λιβύης (LNA), λόγω της υποστήριξης της Τουρκίας προς την Κυβέρνηση Εθνικής Συμφωνίας (GNA) της χώρας.
Ως εκ τούτου, ο Gard συνιστά προσοχή κατά την προσέγγιση πλοίων σε λιμάνια της Λιβύης καθώς και στα ευρύτερα χωρικά της ύδατα.
Γενικότερα, οι προτάσεις του Gard προς τα πλοία που δραστηριοποιούνται στην περιοχή είναι οι εξής:
• Συμμόρφωση με τους Διεθνείς Κανόνες Εμπορίου για τον κατάπλου σε οποιοδήποτε από τα λιμάνια της Λιβύης που είναι ανοιχτά. Αποφυγή επίσης της πλοήγησης κοντά στους λιμένες οι οποίοι παραμένουν εκτός λειτουργίας.
• Δήλωση εκ των προτέρων του προβλεπόμενου ταξιδιού και του προς φόρτωση/εκφόρτωση φορτίου, έτσι ώστε οι αρμόδιες αρχές να ενημερώνονται εγκαίρως.
Εάν τα παραπάνω δεν καθίστανται δυνατά, τότε ο Gard προτείνει στα πλοία να παραμένουν σε διαρκή επαφή με τις τοπικές αρχές της χώρας ή με τους ειδικούς ανταποκριτές του Gard, για όλες τις τελευταίες εξελίξεις που διαδραματίζονται στη χώρα.
Όσον αφορά τα δεξαμενόπλοια τα οποία δραστηριοποιούνται στα χωρικά ύδατα της Λιβύης, ο Gard προτείνει τα εξής:
• Tankers που φορτώνουν από τα λιμάνια της Λιβύης πρέπει να λαμβάνουν όλα τα μέτρα συμμόρφωσης, για να διασφαλίζουν ότι το εν λόγω φορτίο έχει εγκριθεί από την Κρατική Εταιρεία Πετρελαίου της Λιβύης (NOC). Η NOC κατέχει τα αποκλειστικά δικαιώματα και τον έλεγχο όλων των εξαγωγών πετρελαίου από τη χώρα.
• Οι διαχειρίστριες εταιρείες πρέπει να ζητούν πιστοποιητικό προέλευσης (certificate of origin) από τους ναυλωτές, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι ο φορτωτής είναι όντως η NOC.
• Οι μεταφορείς θα πρέπει να είναι σε θέση να αποδεικνύουν, μέσω επίσημου εγγράφου, ότι είναι εξουσιοδοτημένοι από τη NOC να μεταφέρουν το εκάστοτε φορτίο.
• Μετά την ολοκλήρωση παράδοσης και εκφόρτωσης πετρελαίου στη Λιβύη, τα πλοία πρέπει να απομακρύνονται αμέσως από τα χωρικά ύδατα. Οποιαδήποτε παρέκκλιση ή καθυστέρηση ενδέχεται να θεωρηθεί ύποπτη από τις τοπικές αρχές.
Φωτό: STR/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Ro-Ro segment, ως γνωστόν, χαρακτηρίζεται παραδοσιακά από μηχανοστάσιο στην πρύμνη, κάτω από το κύριο κατάστρωμα. Η διάταξη αυτή διευκολύνει την απευθείας μετάδοση ισχύος…
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Η σταθερότητα φαίνεται να αποτελεί το νέο status quo της ναυλαγοράς των LPG carriers, καθώς την περασμένη εβδομάδα δεν σημειώθηκαν μεταβολές στους spot ναύλους.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ