Ανοίγει ο δρόμος για τη συγχώνευση των DSME και ΚSOE

Ανοίγει ο δρόμος για τη συγχώνευση των DSME και ΚSOE

192
Ανοίγει ο δρόμος για τη συγχώνευση των DSME και ΚSOE

Η Επιτροπή Ανταγωνισμού και Καταναλωτών της Σιγκαπούρης (CCCS) άναψε, στις 25 Αυγούστου, το πράσινο φως για τη συγχώνευση των νοτιοκορεατικών ναυπηγείων Korea Shipbuilding & Offshore Engineering Co (KSOE) και Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME).

Σύμφωνα με όσα αναφέρει η CCCS, η εν λόγω συγχώνευση δεν θα επιφέρει προβλήματα και ανισορροπίες στον ανταγωνισμό των ναυπηγείων της Νότιας Κορέας, καθώς τα ναυπηγεία δραστηριοποιούνται στην κατασκευή παρόμοιων πλοίων ‒ tankers, containerships, καθώς και LNG και LPG carriers. Παράλληλα, η αξιολόγηση της Επιτροπής αναφέρει ότι η είσοδος νέων παικτών στη ναυπηγική βιομηχανία της Νότιας Κορέας είναι ήδη δύσκολη, ενώ οι πελάτες έχουν την αγοραστική δύναμη να αποτρέψουν το νέο σχήμα να προβεί σε πρακτικές που ενδεχομένως να μειώσουν σημαντικά τις τιμές της αγοράς.

Η CCCS αναφέρει επίσης ότι κάθε πλοιοκτήτης θα διαπραγματεύεται με το εκάστοτε ναυπηγείο ξεχωριστά, γεγονός που δίνει τη δυνατότητα στους μικρότερους παίκτες της βιομηχανίας να ορίσουν τις δικές τους τιμές για τη ναυπήγηση πλοίων.

Τα ναυπηγεία KSOE και DSME, μαζί με το Samsung Heavy Industries (SHI), αποτελούν τα τρία μεγαλύτερα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας. Η εν λόγω επικείμενη συγχώνευση των δύο πρώτων αποτελεί μια στρατηγική κίνηση, καθώς τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας αντιμετωπίζουν προβλήματα ανταγωνισμού με τα κινεζικά ναυπηγεία. Σε όλα αυτά ήρθε να προστεθεί η πανδημία του κορονοϊού, που έχει μειώσει σημαντικά τις παραγγελίες πλοίων.

Η πρόταση για τη συγχώνευση των ναυπηγείων αναμένει και την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Ωστόσο, λόγω της πανδημίας, η έγκριση αυτή θα καθυστερήσει να δοθεί.

Φωτό: DSME

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.