
Η Κίνα προχώρησε σε διμερείς συμφωνίες με το Πακιστάν, προκειμένου να προωθήσει projects με επίκεντρο την ενέργεια και τις σιδηροδρομικές συνδέσεις υπό το China-Pakistan Economic Corridor (CPEC).
Το Πεκίνο προέβη στην ανακοίνωση των σινοπακιστανικών συμφωνιών την Παρασκευή 21 Αυγούστου, μετά τη συνάντηση του Κινέζου υπουργού Εξωτερικών Wang Yi και του Πακιστανού ομολόγου του, Shah Mahmood Qureshi, που πραγματοποιήθηκε στην επαρχία Hainan της Νότιας Κίνας.
«Οι υπουργοί Εξωτερικών Κίνας και Πακιστάν συμφώνησαν ότι η κοινή ανάπτυξη του “Belt and Road” θα πρέπει να επιταχυνθεί προς όφελος των δύο λαών», ανέφερε ο Κινέζος υπουργός Εξωτερικών μετά τη συνάντηση.
Το CPEC αποτελεί ένα project αξίας $62 δισ. και μέρος του φιλόδοξου σχεδίου της Κίνας «Belt and Road Initiative». Σύμφωνα με την κρατική τράπεζα του Πακιστάν, η Κίνα αποτελεί τον κορυφαίο εξωτερικό επενδυτή στη χώρα.
Νωρίτερα μέσα στον μήνα, η κυβέρνηση του Πακιστάν άναψε το πράσινο φως για ένα σχήμα συνολικού προϋπολογισμού $6,8 δισ. για την ανάπτυξη της σιδηροδρομικής συνδεσιμότητας της χώρας της Νότιας Ασίας, η οποία εκτείνεται σε 1.900 χλμ. από το Karachi στο Peshawar.
Αρκετά projects του CPEC έχουν καθυστερήσει σημαντικά, με αναλυτές να τονίζουν ότι το Πακιστάν δαπανά σημαντικά ποσά για το CPEC, με αποτέλεσμα το δημόσιο χρέος να αυξάνεται.
Η συμφωνία Κίνας και Πακιστάν έρχεται σε μια εποχή όπου και οι δύο χώρες έχουν τεταμένες διπλωματικές σχέσεις με την Ινδία. Η πρόοδος που συντελείται στο CPEC αντανακλά την αυξανόμενη επιρροή της Κίνας στη Νότια και Κεντρική Ασία. Αναλυτές σημειώνουν ότι η Κίνα διαθέτει και τα κεφάλαια και τις δυνατότητες ανάπτυξης υποδομών, ώστε να συμπεριλάβει το Πακιστάν αλλά και το Αφγανιστάν και το Ιράν στο «Belt and Road». H Ινδία, συνεπώς, συνειδητοποιεί ότι δεν μπορεί να συναγωνιστεί επί ίσοις όροις την Κίνα σε ό,τι αφορά την επίδρασή της στην περιοχή.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ