Euronav: «Εκτόξευση» εσόδων και κερδών το Q2

Euronav: «Εκτόξευση» εσόδων και κερδών το Q2

545
Euronav: «Εκτόξευση» εσόδων και κερδών το Q2

Οι υψηλές τιμές των ναύλων κατά το πρώτο μισό του 2020 έδωσαν ισχυρή ώθηση στα χρηματοοικονομικά αποτελέσματα της Euronav. Η εταιρεία ανακοίνωσε τα τριμηνιαία οικονομικά αποτελέσματα για το δεύτερο τρίμηνο και το πρώτο εξάμηνο του 2020, σύμφωνα με τα οποία υπήρξε πολύ ισχυρή άνοδος τόσο στον κύκλο εργασιών όσο και στα κέρδη της.

Αναλυτικότερα, ο κύκλος εργασιών για το δεύτερο τρίμηνο ανήλθε σε $434,7 εκατ. αυξημένος κατά 4,3% σε σχέση με πέρυσι ($416,7 εκατ. το δεύτερο τρίμηνο του 2019), ενώ τα κέρδη μετά από φόρους έφτασαν τα $259,6 εκατ., έναντι $225,6 εκατ. το 2019. Στο σύνολο του εξαμήνου ο κύκλος εργασιών έφτασε τα $851,4 εκατ. ($401,9 το 2019) και τα κέρδη μετά φόρων ανήλθαν σε $485,2 εκατ. (έναντι ζημιών $19 εκατ. το πρώτο μισό του 2019).

Το Time Charter Equivalent για τα VLCC έφτασε σε πολύ υψηλές τιμές, στα $81.500 στη spot αγορά και στα $39.250 στις χρονοναυλώσεις. Οι αντίστοιχες τιμές για το δεύτερο τρίμηνο του 2019 ανέρχονταν σε $23.250 και $27.250. Στο σύνολο του εξαμήνου το TCE στα VLCC ανήλθε σε $76.000 στη spot αγορά και στα $38.250 για τις προσυμφωνημένες ναυλώσεις. Παρόμοια η εικόνα και στα Suezmax, όπου με στοιχεία τριμήνου, το TCE στη spot αγορά να εκτοξεύεται στα $60.750, πάνω από τρεις φορές υψηλότερα σε σχέση με το ίδιο διάστημα πέρυσι ($17.250). Στις χρονοναυλώσεις η εικόνα υπήρξε σταθεροποιητική: $29.750 φέτος έναντι $30.500 πέρυσι.

Για το τρίτο τρίμηνο η Euronav έχει ήδη συμφωνήσει σε ναυλώσεις για το 48% του στόλου της σε VLCC και Suezmax με ημερήσιους ναύλους $60.250 και $36.500 αντίστοιχα.

Ο Hugo De Stoop, Διευθύνων Σύμβουλος της Euronav σχολίασε: «Οι αγορές δεξαμενόπλοιων συνέχισαν να προσφέρουν ισχυρά κέρδη καθ ‘όλη τη διάρκεια του δευτέρου τριμήνου και στις αρχές του τρίτου τριμήνου. Οι πλωτές μονάδες αποθήκευσης εξαφανίστηκαν νωρίτερα από το αναμενόμενο, ωθώντας την αγορά δεξαμενόπλοιων σε μια φάση μετάβασης νωρίτερα των προβλέψεων μας. Με τον κλάδο μας σε χαμηλή μόχλευση, με ρευστότητα άνω του 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων, η Euronav βρίσκεται σε πολύ καλή θέση για να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις και να εκμεταλλευτεί τις ευκαιρίες καθώς η αγορά μεταβαίνει σε χαμηλότερη δυναμική προσφοράς και ζήτησης αργού. […]

»Ο Covid-19 συνεχίζει να δημιουργεί τεράστιους περιορισμούς στην κινητικότητα και την κυκλοφορία των ναυτικών. Οι αλλαγές πληρωμάτων είναι κρίσιμες για όλους τους τομείς της ναυτιλίας και την κυκλοφορία των εμπορευμάτων. Επαναλαμβάνουμε την έκκλησή μας προς τις κυβερνήσεις παγκοσμίως να αναγνωρίσουν τον ουσιαστικό ρόλο που διαδραματίζουν οι ναυτικοί στη διατήρηση κρίσιμων αλυσίδων εφοδιασμού του παγκόσμιου εμπορίου και να τους αναγνωριστεί το καθεστώς «εργαζομένων-κλειδιά»