
Ο πετρελαϊκός κολοσσός Gazprom Neft αποτελεί πλέον την πρώτη ρωσική εταιρεία ενέργειας η οποία γίνεται μέλος της Society for Gas as a Marine Fuel (SGMF), ΜΚΟ για την προώθηση του φυσικού αερίου ως ναυτιλιακού καυσίμου.
Η SGMF διαθέτει περισσότερες από 140 εταιρείες-μέλη, που δραστηριοποιούνται σε τομείς όπως αυτοί του bunkering και της διαχείρισης υποδομών LNG, ενώ ενεργά συμμετέχουν και ναυτιλιακές εταιρείες. Η ΜΚΟ λειτουργεί από το 2013 και αποτελεί συμβουλευτικό μέλος του IMO.
Ο General Manager της SGMF, Mark Bell, αφού καλωσόρισε την Gazprom Neft, δήλωσε ότι «προάγουμε τις ασφαλέστερες πρακτικές για τη χρήση του φυσικού αερίου ως ναυτιλιακού καυσίμου και η συμμετοχή της Gazprom Neft αποτελεί άλλο ένα βήμα προς την ευρεία υιοθέτηση της χρήσης του LNG».
Παράλληλα, ο γενικός διευθυντής της Gazpromneft Marine Bunker, Alexei Medvedev, δήλωσε ότι «τα οικολογικά οφέλη του LNG συνιστούν ότι διαθέτει πολλές δυνατότητες ως ναυτιλιακό καύσιμο, ενώ πληροί και τις προϋποθέσεις της Διεθνούς Σύμβασης MARPOL-2020 σχετικά με την περιεκτικότητα θείου και αζώτου. Αν προσθέσουμε και την ενεργειακή αξία, σε συνδυασμό με την οικονομική του βιωσιμότητα, το LNG γίνεται ακόμα πιο ελκυστικό σε σχέση με τα άλλα καύσιμα».
Η Gazprom Neft δραστηριοποιείται ενεργά στην ανάπτυξη του LNG bunkering της ρωσικής αγοράς, έχοντας επίσης προβεί στην εφαρμογή του ISO 20519:2017, προδιαγραφής για το bunkering πλοίων καύσης LNG. Τέλος, η Gazpromneft Marine Bunker έχει προβεί και στην υλοποίηση project σχετικά με την ανάπτυξη ενός πλοίου LNG bunkering, το οποίο θα έχει τη δυνατότητα πραγματοποίησης διαδικασιών «deck-to-deck» bunkering στα περισσότερα λιμάνια της Βαλτικής Θάλασσας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ