
Η Oceana Canada, ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός για την προστασία του υδάτινου περιβάλλοντος, δημοσίευσε έκθεση στις 24 Ιουλίου, σύμφωνα με την οποία εγκαινιάζει μια νέα εφαρμογή για την προστασία των πλέον απειλούμενων προς εξαφάνιση μαύρων φαλαινών του Βόρειου Ατλαντικού. Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η Oceana Canada, οι προσκρούσεις με πλοία τα οποία πλέουν με μεγάλες ταχύτητες αποτελούν τον κύριο λόγο θανάτου των φαλαινών στο Στενό του Cabot, γεγονός που δεν μπορεί πλέον να αγνοηθεί.
Ως εκ τούτου, η Oceana Canada προέβη στη δημοσιοποίηση του Ship Speed Watch, εφαρμογής για την παρακολούθηση και την εποπτεία της ταχύτητας των πλοίων που πλέουν σε ύδατα στα οποία ζουν τα υπό εξαφάνιση θηλαστικά. Η Oceana Canada χρησιμοποίησε η εν λόγω εφαρμογή για την περίοδο 28 Απριλίου-15 Ιουνίου, κατά την οποία ζήτησε από τα πλοία 13 μέτρων και άνω που διασχίζουν το Στενό του Cabot να μειώσουν την ταχύτητά τους στους 10 κόμβους, προκειμένου να αποφευχθούν περαιτέρω θάνατοι φαλαινών. Ωστόσο, το report κάνει λόγο για αγνόηση του εν λόγω αιτήματος.
Σύμφωνα με στοιχεία της Oceana, κατά την προαναφερθείσα περίοδο πάνω από το 67% των πλοίων ξεπέρασαν το όριο ταχύτητας των 10 κόμβων, ενώ υπήρξαν και περιπτώσεις κατά τις οποίες η ταχύτητα ξεπέρασε τους 20 κόμβους. Ο οργανισμός αναφέρει ότι, σύμφωνα με μελέτες, η μείωση της ταχύτητας στους 10 κόμβους έχει αποδειχθεί ότι μειώνει τους θανάτους των φαλαινών από πλοία κατά 86%.
Η Oceana Canada κάνει πλέον έκκληση στον κρατικό οργανισμό Transport Canada να αναθεωρήσει το ανώτατο όριο ταχύτητας των πλοίων που διασχίζουν το Στενό του Cabot, καθώς και να καταστήσει την τήρησή του υποχρεωτική.
Οι μαύρες φάλαινες του Βόρειου Ατλαντικού αποτελούν ένα από τα πλέον απειλούμενα θαλάσσια θηλαστικά, με τον αριθμό τους να ανέρχεται σε 400, ενώ ανακηρύχθηκαν επισήμως ως είδος υπό εξαφάνιση από τη Διεθνή Ένωση Προστασίας της Φύσης (International Union for Conservation of Nature ‒ IUCN) στις αρχές Ιουλίου.
Η Campaign Director της Oceana Canada, Kim Elmslie, δήλωσε: «Γνωρίζουμε ότι η επιβράδυνση των πλοίων αυξάνει την πιθανότητα επιβίωσης των φαλαινών σε περίπτωση σύγκρουσης με αυτά. Όσο περισσότερα μπορούμε να κάνουμε για να απαιτήσουμε επιβράδυνση των πλοίων, αντί να την κάνουμε προαιρετική, τόσο μεγαλύτερη θα είναι η πιθανότητα επιβίωσης αυτού του είδους».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Εγκαινιάζουμε ένα σύγχρονο σύστημα προσομοίωσης, που θα επιτρέψει στα στελέχη μας να αποκτούν σε ελεγχόμενα και κλιμακούμενα σενάρια, την εμπειρία η οποία απαιτείται. Είμαστε…

Αεροσκάφος της Aegean Airlines από την Αθήνα προσγειώθηκε σήμερα στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Βαγδάτης – στην πρώτη απευθείας πτήση που εκτελεί έπειτα από 35…

Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) convened the 39th Hellenic Marine Technical Committee meeting in Athens on December 3, bringing together leading stakeholders of…

Σφίγγει ο κλοιός της ΕΕ προς τη Μόσχα με το καθεστώς κυρώσεων σε βάρος νομικών και φυσικών προσώπων που διευκολύνουν το εμπόριο ρωσικού πετρελαίου…

Σε κλίμα άρτιας συνεργασίας, το Κυπριακό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο, ενεργώντας υπό την ιδιότητά του ως εργοδοτικός σύνδεσμος, υπέγραψε στις 15 Δεκεμβρίου 2025 την ανανέωση της…

Η CEVA Logistics ανακοίνωσε στις 15 Δεκεμβρίου την υπογραφή συμφωνίας αγοράς μετοχών για την απόκτηση του 100% του Fagioli Group, που επίσης δραστηριοποιείται στα…

Σε τροχιά «στρατοσφαιρικής» ανόδου κινείται η αγορά του χαλκού, σύμφωνα με το CNBC, με τις τιμές spot στο London Metals Exchange (LME) να καταγράφουν…

Tη συμφωνία της για την απόκτηση της σκανδιναβικής ναυλομεσιτικής εταιρείας Grieg Shipbrokers ανακοίνωσε η SSY. Η Grieg Shipbrokers, η οποία θα ενταχθεί στην SSY…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ