
Η Oceana Canada, ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός για την προστασία του υδάτινου περιβάλλοντος, δημοσίευσε έκθεση στις 24 Ιουλίου, σύμφωνα με την οποία εγκαινιάζει μια νέα εφαρμογή για την προστασία των πλέον απειλούμενων προς εξαφάνιση μαύρων φαλαινών του Βόρειου Ατλαντικού. Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η Oceana Canada, οι προσκρούσεις με πλοία τα οποία πλέουν με μεγάλες ταχύτητες αποτελούν τον κύριο λόγο θανάτου των φαλαινών στο Στενό του Cabot, γεγονός που δεν μπορεί πλέον να αγνοηθεί.
Ως εκ τούτου, η Oceana Canada προέβη στη δημοσιοποίηση του Ship Speed Watch, εφαρμογής για την παρακολούθηση και την εποπτεία της ταχύτητας των πλοίων που πλέουν σε ύδατα στα οποία ζουν τα υπό εξαφάνιση θηλαστικά. Η Oceana Canada χρησιμοποίησε η εν λόγω εφαρμογή για την περίοδο 28 Απριλίου-15 Ιουνίου, κατά την οποία ζήτησε από τα πλοία 13 μέτρων και άνω που διασχίζουν το Στενό του Cabot να μειώσουν την ταχύτητά τους στους 10 κόμβους, προκειμένου να αποφευχθούν περαιτέρω θάνατοι φαλαινών. Ωστόσο, το report κάνει λόγο για αγνόηση του εν λόγω αιτήματος.
Σύμφωνα με στοιχεία της Oceana, κατά την προαναφερθείσα περίοδο πάνω από το 67% των πλοίων ξεπέρασαν το όριο ταχύτητας των 10 κόμβων, ενώ υπήρξαν και περιπτώσεις κατά τις οποίες η ταχύτητα ξεπέρασε τους 20 κόμβους. Ο οργανισμός αναφέρει ότι, σύμφωνα με μελέτες, η μείωση της ταχύτητας στους 10 κόμβους έχει αποδειχθεί ότι μειώνει τους θανάτους των φαλαινών από πλοία κατά 86%.
Η Oceana Canada κάνει πλέον έκκληση στον κρατικό οργανισμό Transport Canada να αναθεωρήσει το ανώτατο όριο ταχύτητας των πλοίων που διασχίζουν το Στενό του Cabot, καθώς και να καταστήσει την τήρησή του υποχρεωτική.
Οι μαύρες φάλαινες του Βόρειου Ατλαντικού αποτελούν ένα από τα πλέον απειλούμενα θαλάσσια θηλαστικά, με τον αριθμό τους να ανέρχεται σε 400, ενώ ανακηρύχθηκαν επισήμως ως είδος υπό εξαφάνιση από τη Διεθνή Ένωση Προστασίας της Φύσης (International Union for Conservation of Nature ‒ IUCN) στις αρχές Ιουλίου.
Η Campaign Director της Oceana Canada, Kim Elmslie, δήλωσε: «Γνωρίζουμε ότι η επιβράδυνση των πλοίων αυξάνει την πιθανότητα επιβίωσης των φαλαινών σε περίπτωση σύγκρουσης με αυτά. Όσο περισσότερα μπορούμε να κάνουμε για να απαιτήσουμε επιβράδυνση των πλοίων, αντί να την κάνουμε προαιρετική, τόσο μεγαλύτερη θα είναι η πιθανότητα επιβίωσης αυτού του είδους».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ