
															Μεγάλης κλίμακας πετρελαιοκηλίδα είναι πιθανό να δημιουργηθεί στην Ερυθρά Θάλασσα από το δεξαμενόπλοιο «FSO Safer», προκαλώντας ανυπολόγιστες ζημιές, και μάλιστα τέσσερις φορές μεγαλύτερες από την αντίστοιχη πετρελαιοκηλίδα του «Exxon Valdez» το 1989, προειδοποιούν τα Ηνωμένα Έθνη.
Ο χρόνος εξαντλείται προκειμένου να αποτραπεί μια «επικείμενη περιβαλλοντική, οικονομική και ανθρωπιστική καταστροφή» από το δεξαμενόπλοιο που βρίσκεται προσαραγμένο κοντά στην Υεμένη, τονίζει η κ. Inger Andersen, επικεφαλής του Προγράμματος Περιβάλλοντος των Ηνωμένων Εθνών.
Τόσο τα Ηνωμένα Έθνη όσο και εμπειρογνώμονες περιβαλλοντικών ζητημάτων εδώ και χρόνια κάνουν λόγο για μια «πλωτή βόμβα», που θα μπορούσε να οδηγήσει σε οικολογική κρίση σε περίπτωση διαρροής 1,1 εκατ. βαρελιών πετρελαίου από τις 34 δεξαμενές του πλοίου.
Η Αμερικανίδα πρέσβης στα Ηνωμένα Έθνη, Kelly Craft, επισημαίνει ότι η όποια προσπάθεια καθαρισμού και περιορισμού τυχόν πετρελαιοκηλίδας δεν αποτελεί βιώσιμη επιλογή. Ενδεχόμενη καταστροφή θα έχει και οικονομικές επιπτώσεις για περίπου 1,6 εκατ. πολίτες της Υεμένης, αναφέρει ο κ. Mark Lowcock, Ηumanitarian Αffairs Chief των Ηνωμένων Εθνών, προσθέτοντας ότι «κάθε αλιευτική κοινότητα κατά μήκος των δυτικών ακτών της Υεμένης μπορεί να δει τη ζωή της να καταρρέει».
A spill from the decaying oil tanker, SAFER, off the #Yemen coast could directly affect 1.6 million Yemenis – many of whom already depend on humanitarian aid. I briefed the UN Security Council on the situation. The UN remains ready to address the problem: https://t.co/tP94gojQKn pic.twitter.com/zBsGVekV5h
— Mark Lowcock (@UNReliefChief) July 15, 2020
Σημειώνεται ότι οι κοινότητες αυτές ήδη χρειάζονται άμεση ανθρωπιστική βοήθεια λόγω των εχθροπραξιών που επικρατούν στην περιοχή τα τελευταία χρόνια. Το 2014, σιίτες αντάρτες Χούτι, υποστηριζόμενοι από το Ιράν, προσπάθησαν να ανατρέψουν τη διεθνώς αναγνωρισμένη κυβέρνηση, καταλαμβάνοντας την πρωτεύουσα Σαναά.
Το πλοίο, το οποίο κατασκευάστηκε το 1974, είναι αρκετά χρόνια εγκαταλελειμμένο και έχει επιθεωρηθεί αρκετές φορές από τα Ηνωμένα Έθνη. Ωστόσο βρίσκεται αγκυροβολημένο σε περιοχή με έντονη την παρουσία των στρατευμάτων των Χούτι, τα οποία παρεμποδίζουν την πρόσβαση. Μάλιστα την περασμένη εβδομάδα ο Μάικ Πομπέο, υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ, καταδίκασε τις ενέργειες των ανταρτών.
Φωτό: Abedin Taherkenareh/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Η Microsoft ανακοίνωσε τη Δευτέρα 3 Νοεμβρίου επενδύσεις ύψους 15,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, κυρίως στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα έως το…

Μετά την πρόσφατη έναρξη πτήσεων προς τη Λισαβόνα, η SKY express, εγκαινίασε στις 24 Οκτωβρίου και τη νέα απευθείας πτήση Αθήνα-Μαδρίτη, ενισχύοντας περαιτέρω την…

Βελτιώθηκε ελαφρώς τον Οκτώβριο ο δείκτης οικονομικού κλίματος και διαμορφώθηκε στις 107,5 μονάδες, από 106,2 μονάδες τον Σεπτέμβριο. Σύμφωνα με την έρευνα οικονομικής συγκυρίας…

Το Πεκίνο διοχετεύει συνολικά κεφάλαια 500 δισεκατομμυρίων γιουάν (περίπου 60,85 δισεκατομμυρίων ευρώ) μέσω ενός νέου εργαλείου χρηματοδοτικής πολιτικής, σύμφωνα με μία ανακοίνωση που εξέδωσαν…

Οι εξαγωγές πετρελαϊκών προϊόντων από το Κουβέιτ υποχώρησαν στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Ιανουάριο του 2024 και διαμορφώθηκαν κάτω από 3.500 kt τον Σεπτέμβριο.…

Η παγκόσμια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα σημείωσε οριακή κάμψη τον Σεπτέμβριο, οδηγούμενη από την επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης…

Η στάση της Ευρωπαϊκής Ένωσης απέναντι στη Ρωσία, και κατά προέκταση στα ενεργειακά προϊόντα της, μεταβάλλεται σταδιακά. Αυτό είναι το συμπέρασμα που μπορεί κανείς…

Το ενδιαφέρον των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στη ναυτιλία τακτικών γραμμών για επενδύσεις στην Ινδία διαγράφεται έντονο το τελευταίο χρονικό διάστημα. Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ