
Μεγάλης κλίμακας πετρελαιοκηλίδα είναι πιθανό να δημιουργηθεί στην Ερυθρά Θάλασσα από το δεξαμενόπλοιο «FSO Safer», προκαλώντας ανυπολόγιστες ζημιές, και μάλιστα τέσσερις φορές μεγαλύτερες από την αντίστοιχη πετρελαιοκηλίδα του «Exxon Valdez» το 1989, προειδοποιούν τα Ηνωμένα Έθνη.
Ο χρόνος εξαντλείται προκειμένου να αποτραπεί μια «επικείμενη περιβαλλοντική, οικονομική και ανθρωπιστική καταστροφή» από το δεξαμενόπλοιο που βρίσκεται προσαραγμένο κοντά στην Υεμένη, τονίζει η κ. Inger Andersen, επικεφαλής του Προγράμματος Περιβάλλοντος των Ηνωμένων Εθνών.
Τόσο τα Ηνωμένα Έθνη όσο και εμπειρογνώμονες περιβαλλοντικών ζητημάτων εδώ και χρόνια κάνουν λόγο για μια «πλωτή βόμβα», που θα μπορούσε να οδηγήσει σε οικολογική κρίση σε περίπτωση διαρροής 1,1 εκατ. βαρελιών πετρελαίου από τις 34 δεξαμενές του πλοίου.
Η Αμερικανίδα πρέσβης στα Ηνωμένα Έθνη, Kelly Craft, επισημαίνει ότι η όποια προσπάθεια καθαρισμού και περιορισμού τυχόν πετρελαιοκηλίδας δεν αποτελεί βιώσιμη επιλογή. Ενδεχόμενη καταστροφή θα έχει και οικονομικές επιπτώσεις για περίπου 1,6 εκατ. πολίτες της Υεμένης, αναφέρει ο κ. Mark Lowcock, Ηumanitarian Αffairs Chief των Ηνωμένων Εθνών, προσθέτοντας ότι «κάθε αλιευτική κοινότητα κατά μήκος των δυτικών ακτών της Υεμένης μπορεί να δει τη ζωή της να καταρρέει».
A spill from the decaying oil tanker, SAFER, off the #Yemen coast could directly affect 1.6 million Yemenis – many of whom already depend on humanitarian aid. I briefed the UN Security Council on the situation. The UN remains ready to address the problem: https://t.co/tP94gojQKn pic.twitter.com/zBsGVekV5h
— Mark Lowcock (@UNReliefChief) July 15, 2020
Σημειώνεται ότι οι κοινότητες αυτές ήδη χρειάζονται άμεση ανθρωπιστική βοήθεια λόγω των εχθροπραξιών που επικρατούν στην περιοχή τα τελευταία χρόνια. Το 2014, σιίτες αντάρτες Χούτι, υποστηριζόμενοι από το Ιράν, προσπάθησαν να ανατρέψουν τη διεθνώς αναγνωρισμένη κυβέρνηση, καταλαμβάνοντας την πρωτεύουσα Σαναά.
Το πλοίο, το οποίο κατασκευάστηκε το 1974, είναι αρκετά χρόνια εγκαταλελειμμένο και έχει επιθεωρηθεί αρκετές φορές από τα Ηνωμένα Έθνη. Ωστόσο βρίσκεται αγκυροβολημένο σε περιοχή με έντονη την παρουσία των στρατευμάτων των Χούτι, τα οποία παρεμποδίζουν την πρόσβαση. Μάλιστα την περασμένη εβδομάδα ο Μάικ Πομπέο, υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ, καταδίκασε τις ενέργειες των ανταρτών.
Φωτό: Abedin Taherkenareh/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ