
Τα ευρήματά της για τις σύγχρονες προκλήσεις και την εξέλιξη της τραπεζικής χρηματοδότησης στην διεθνή ναυτιλία κατά το 2019, εξέδωσε νωρίτερα σήμερα η Petrofin.
Σύμφωνα με την έκθεση, η τραπεζική χρηματοδότηση στην διεθνή ναυτιλία το 2019 υποχώρησε μόλις κατά 2,1% σε σχέση με την πτώση 13% το 2018. Μάλιστα το χαρτοφυλάκιο δανείων των κορυφαίων 40 τραπεζών του ναυτιλιακού κλάδου διαμορφώθηκε στα $294,4 δισ. (-$6,3 δισ.). Συνεπώς η παγκόσμια ναυτιλιακή χρηματοδότηση κινήθηκε στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων 13 ετών το 2019.
Oι πέντε κορυφαίοι δανειστές της ναυτιλίας ήταν η BNP Paribas ($17,97 δισ.), η KfW ($16,65 δισ.), η China Exim ($16,5 δισ.), η Bank of China ($15 δισ.), η SUMI TRUST ($13,5 δισ.). Μεταξύ των 40 κορυφαίων δανειστών της ναυτιλίας συγκαταλέγεται η Alpha Bank και η Πειραιώς με την έκθεσή τους στη ναυτιλία να ανέρχεται σε $2,5 δισ. έκαστη. To ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο των Eurobank και Eθνικής Τράπεζας της Ελλάδας διαμορφώθηκε αντίστοιχα σε $2,17 δισ. και $2,06 δισ.
Η μείωση της τραπεζικής χρηματοδότησης της ναυτιλίας έγκειται στο γεγονός ότι η αύξηση του παγκόσμιου στόλου χρηματοδοτήθηκε και από μη τραπεζικές πηγές, όπως το leasing, funds, Ίδια κεφάλαια και επενδυτές. Είναι χαρακτηριστικό ότι το κινεζικό leasing στην διεθνή ναυτιλία διαμορφώθηκε στα $59,2 δισ.
Σε επιμέρους στοιχεία, τα χαρτοφυλάκια των ευρωπαϊκών τραπεζών παρουσίασαν για πρώτη φορά αύξηση από το 2010 ενώ αμερικανικές και ασιατικές τράπεζες μείωσαν την έκθεσή στη ναυτιλία πέρσι. Οι ευρωπαϊκές τράπεζες αύξησαν το μερίδιό τους από το 58,7% το 2018 στο 60,34% πέρσι. Ένα επίσης εντυπωσιακό στοιχείο είναι το γεγονός ότι η έκθεση των ασιατικών τραπεζών από τον κλάδο υποχώρησε κατά 6,45% σε αντίθεση με την άνοδο κατά 12,8% του κινεζικού leasing.
Εστιάζοντας στα χαρτοφυλάκια των ευρωπαϊκών τραπεζών, η Petrofin παρατηρεί ότι η συμμετοχή των βρετανικών, γαλλικών και ολλανδικών τραπεζικών ιδρυμάτων στην χρηματοδότηση του κλάδου αυξήθηκε. Aπό την άλλη, οι σκανδιναβικές τράπεζες έχουν μειώσει την έκθεσή τους ενώ οι ελληνικές ενδυνάμωσαν πέρσι την παρουσία τους.
Τέλος η Petrofin υπογραμμίζει τον σφοδρό αντίκτυπο της πανδημίας στην οικονομία, στο διεθνές εμπόριο και στη ναυτιλία, η οποία με εξαίρεση τους κλάδους της κρουαζιέρας και των offshore κατάφερε να αντιμετωπίσει τη μεγάλη αυτή κρίση, όπως αναφέρεται στο report.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Την παραλαβή ενός νεότευκτου LNG carrier, που θα ναυλωθεί στον καταριανό κολοσσό QatarEnergy, ανακοίνωσε η Knutsen LNG France. To «MRAIKH», μεταφορικής ικανότητας 174.000 κ.μ.,…
Σε νέα εποχή εισέρχεται πλέον η γαλλική ναυτιλιακή εταιρεία Louis Dreyfus Armateurs (LDA). Σύμφωνα με ανακοίνωσή της, η οικογένεια Louis Dreyfus, μέτοχος της LDA,…
Μπλόκο στα μεγάλα κρουαζιερόπλοια στήνουν οι Κάννες, με το δημοτικό συμβούλιο του γαλλικού θερέτρου να λαμβάνει την απόφαση να απαγορεύσει από το επόμενο έτος…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ