
Ο μεγάλος αντίκτυπος της πανδημίας στη ζήτηση για ηλεκτρική ενέργεια της Ινδίας και η στροφή των χωρών της Ευρώπης στο φυσικό αέριο έχουν οδηγήσει το θαλάσσιο εμπόριο θερμικού άνθρακα σε πολύ χαμηλά επίπεδα το 2020.
Σύμφωνα με στοιχεία του Argus Media, οι παγκόσμιες διά θαλάσσης εξαγωγές άνθρακα κατά τους πρώτους πέντε μήνες του έτους έχουν μειωθεί κατά 7% σε ετήσια βάση ή κατά 30,5 εκατ. τόνους, με την Ινδονησία να αντιπροσωπεύει το 1/3 αυτής της μείωσης.
Πιο συγκεκριμένα, μεταξύ Ιανουαρίου-Μαΐου, οι παγκόσμιες εξαγωγές άνθρακα άγγιξαν τους 389 εκατ. τόνους. Οι επτά σημαντικότεροι εξαγωγείς παρουσίασαν απώλειες, με την Αυστραλία να παραμένει μόνο κραταιά λόγω των αυξημένων ροών της προς την Κίνα.
Οι ινδονησιακές εξαγωγές μειώθηκαν το ίδιο διάστημα κατά 11,2%, στους 175 εκατ. τόνους. Σε ό,τι αφορά τις εισαγωγές, οι χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας κατέγραψαν αύξηση 19,8%, στους 62,2 εκατ. τόνους, με το Βιετνάμ να αυξάνει τα φορτία που δέχτηκε κατά 7,8 εκατ. τόνους σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, στους 24,9 εκατ. τόνους. Οι εξαγωγές από ΗΠΑ και Καναδά υποχώρησαν κατά 12,4 εκατ. τόνους, καθώς η εξασθενημένη ζήτηση από την Ευρώπη και η διαρκής πτώση των τιμών στις διεθνείς αγορές έχουν ανακόψει τον όγκο των διά θαλάσσης φορτίων από τις δύο αυτές χώρες.
Η ζήτηση για άνθρακα από την Ινδία χτυπήθηκε βάναυσα από την πανδημία, σύμφωνα με το Argus Media. Ειδικότερα, οι ινδικές εισαγωγές μειώθηκαν το α΄ πεντάμηνο του έτους κατά 19,3 εκατ. τόνους, στους 65,3 εκατ. τόνους. Φωτεινή εξαίρεση αποτέλεσε τέλος η Τουρκία, η οποία αύξησε τις εισαγωγές της κατά 10,2%, στους 12,5 εκατ. τόνους, μεταξύ Ιανουαρίου-Μαΐου.
Φωτό: Sherperd Zhou/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ