Oil product tankers: Σημαντικά μειωμένες οι αγοραπωλησίες

Oil product tankers: Σημαντικά μειωμένες οι αγοραπωλησίες

432
Oil product tankers: Σημαντικά μειωμένες οι αγοραπωλησίες

Ενώ οι ναύλοι των oil product tankers εκτοξεύτηκαν κατά το α΄ εξάμηνο του έτους, οι αγοραπωλησίες τους κινήθηκαν στα χαμηλότερα επίπεδα από το 2016, εξηγεί με νέο της report η BIMCO. Σύμφωνα με δεδομένα της VesselsValue, κατά τους πρώτους πέντε μήνες του έτους oil product tankers χωρητικότητας 2,8 εκατ. dwt άλλαξαν χέρια. Ο αριθμός αυτός είναι μειωμένος κατά 45% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019.

Όπως αναφέρει η BIMCO, τόσο οι αγοραπωλησίες όσο και οι ναύλοι για συμφωνίες χρονοναύλωσης ετήσιας διάρκειας αποτελούν μια καλή ένδειξη για την πορεία της αγοράς των oil product tankers. Η χαμηλή ζήτηση για second-hand oil product tankers, παρά την καλή εικόνα της ναυλαγοράς, υποδηλώνει μια νεφελώδη προοπτική για τη συγκεκριμένη αγορά μεσοπρόθεσμα. Κατά τον κ. Peter Sand, ναυτιλιακό αναλυτή της BIMCO, η μειωμένη δραστηριότητα στις αγοραπωλησίες ίσως έγκειται στο γεγονός ότι οι πλοιοκτήτες προτίμησαν να επικεντρωθούν στο δικό τους τονάζ για να εκμεταλλευτούν τα υψηλά κέρδη.

Σύμφωνα με την BIMCO, κορυφαίοι αγοραστές μεταχειρισμένων oil product tankers ήταν Ασιάτες και Ευρωπαίοι πλοιοκτήτες. Πιο συγκεκριμένα, οι Κινέζοι αντιπροσώπευσαν το 22,3% των αγοραπωλησιών, ενώ σημαντική δραστηριότητα επέδειξαν οι Έλληνες (23,6%) και οι Δανοί (12,3%). Από την άλλη, οι Ευρωπαίοι πλοιοκτήτες αποτέλεσαν το 67% των πωλήσεων oil product tankers πέρυσι.

Σε ό,τι αφορά τις τιμές των oil product tankers, αυτές ανέκαμψαν σημαντικά προς το τέλος του 2019 σε σχέση με το 2017, με την εξέλιξη αυτή να αποτελεί εν μέρει απόρροια της εφαρμογής του sulphur cap 2020. Με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, η αξία ενός MR2 (συνήθης χωρητικότητα 41.000-55.000 dwt) πέντε ετών κινείται στα $30 εκατ. σε σχέση με τα $23 εκατ. το 2016.

Ωστόσο, εντός του 2020, η αξία ενός μεταχειρισμένου MR tanker πέντε ετών έχει μειωθεί κατά 15,7% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, αναφέρει η BIMCO. «Η στρατηγική του asset play είναι ζήτημα υπομονής και σωστού timing, όπου οι επενδυτές αναμένουν οι τιμές να μειωθούν σημαντικά», αναφέρεται στο report. Η παγκόσμια κρίση του 2008 είχε ως αποτέλεσμα οι αξίες των πλοίων να μειωθούν στο μισό και συνεπώς οι επενδυτές με καλή στρατηγική ρευστότητας έκαναν τις απαραίτητες κινήσεις. Παρά το γεγονός ότι το είδος της τωρινής κρίσης είναι διαφορετικό, οι αξίες των πλοίων διαφαίνεται πως ακολουθούν την ίδια καθοδική πορεία. Ενδεχομένως, λοιπόν, η μείωση των τιμών των oil product tankers να οδηγήσει σε αύξηση της δραστηριότητας στις αγοραπωλησίες αργότερα μέσα στον χρόνο, καταλήγει η BIMCO.

Φωτό: Ayotunde Oguntoyinbo/Unsplash

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.