
Πραγματοποιήθηκε νωρίτερα σήμερα στον Κόλπο των Μεγάρων άσκηση και πλους του ΠΓΥ Ηρακλής, του πλοίου που δώρισε στο Πολεμικό Ναυτικό στις αρχές του χρόνου ο κ. Πάνος Λασκαρίδης και η οικογένεια του. Κατά τη διάρκεια της άσκησης η φρεγάτα Αιγαίον του ΠΝ και το ΠΓΥ Άτλας Ι, επίσης δωρεά της οικογένειας Π. Λασκαρίδη στο ΠΝ, συνόδευαν το ΠΓΥ Ηρακλής. Στην άσκηση συμμετείχε επίσης η πυραυλάκατος ΡΙΤΣΟΣ και ένα ελικόπτερο Seahawk
Το ΠΓΥ Ηρακλής διαθέτει 2 προωστήριες μηχανές ισχύος 9.600 ίππων, 2 αξονικές γεννήτριες, 4 εγκάρσιους προωθητήρες, (2 πλώρα και 2 πρύμα) επιπλέον των 2 κύριων ελίκων των κύριων μηχανών, ενώ έχει και τη δυνατότητα εκτόξευσης κατευθυνόμενων βλημάτων αεροπορικής προστασίας stinger. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο Αντιπλοίαρχος Ευάγγελος Σιμαγιάς ΠΝ «αυτά τα πλοία όταν εκτελούν αποστολή, έχουν προστασία από έτερες μονάδες του στόλου από τις οποίες συνοδεύονται, διότι η προστασία που διαθέτει από μόνο του το πλοίο , δεν είναι επαρκής σε εχθρικό περιβάλλον».
Το πλήρωμα του πλοίου αποτελείται από 32 άτομα. Η ναυπήγησή του ολοκληρώθηκε το 2002 στη Νορβηγία ενώ η ονοματοδοσία του έγινε στο Aberdeen της Σκωτίας και η επίσημή του ιδιότητα είναι offshore supply ship για μεταφορές υγρών και στερεών φορτίων στις πλωτές δεξαμενές άντλησης υδρογονανθράκων ανά τον κόσμο. Σε σχέση με το Άτλας Ι, έχει μεγαλύτερο μήκος και πλάτος. Το πλήρες εκτόπισμά του πλοίου είναι περίπου 7.000 τόνοι (6.950), με μέγιστη φορτωτική ικανότητα ανεξαρτήτως φορτίου (υγρό, στερεό) 4.500 τόνων. Όπως ενημέρωσε σχετικά ο Αντιπλοίαρχος Ευάγγελος Σιμαγιάς ΠΝ, περί τα τέλη του 2019 το πλοίο αγοράστηκε από την εταιρεία του κ. Λασκαρίδη και προσφέρθηκε στο Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό. Το πλοίο κατέπλευσε στη Σαλαμίνα στις 23 Μαρτίου.
Στις 28 Απριλίου σηκώθηκε η ελληνική σημαία, όταν έγινε και η παράδοση του πλοίου στο Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό, ενώ εκκρεμεί τη Δευτέρα 6 Ιουλίου, η επίσημη ονοματοδοσία του και η ένταξή του στο Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό. Το πλοίο θα χρησιμοποιηθεί από το ΕΠΝ ως πλοίο πολλαπλών ρόλων. Ο κύριος ρόλος του πλοίου ήταν η μεταφορά καυσίμων, υγρών, και όλων των φορτίων στις μονάδες του Αρχηγείου Στόλου, σε όλα τα μήκη και πλάτη των θαλασσών ενδιαφέροντος της Ελλάδας.
Το ΠΓΥ Ηρακλής έχει μεγάλη εμβέλεια διότι ανήκε στο εμπορικό ναυτικό. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρθηκε με μέγιστη ταχύτητα 15 κόμβων, το πλοίο μπορεί να κινηθεί για πολλές ημέρες χωρίς κανένα πρόβλημα.
Παράλληλα λόγω του ιδιόμορφου σκαριού του, δεδομένου ότι είναι σχεδιασμένο για τις βόρειες θάλασσες, μπορεί να αντέξει πολύ σε αντίξοες καιρικές και θαλάσσιες συνθήκες.
Ακολουθεί φωτογραφικό υλικό από την άσκηση:
Φωτό: Ναυτικά Χρονικά
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Η σταθερότητα φαίνεται να αποτελεί το νέο status quo της ναυλαγοράς των LPG carriers, καθώς την περασμένη εβδομάδα δεν σημειώθηκαν μεταβολές στους spot ναύλους.…
Δεκατρείς είναι πλέον οι εβδομάδες διαδοχικών απωλειών για τη ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους σε κορυφαίες εμπορικές γραμμές να ακολουθούν αντίρροπες τάσεις…
Επίσκεψη στα Ναυπηγεία Ελευσίνας της ONEX πραγματοποίησε ο Υπουργός Εσωτερικών των ΗΠΑ, Doug Burgum, τον οποίο υποδέχθηκε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της…
Η Γαλλία βιώνει μια κρίσιμη καμπή στην ιστορία της που ξεπερνά τα όρια της συνηθισμένης πολιτικής αστάθειας. Η πρόσφατη πτώση της κυβέρνησης Μπαϊρού, λόγω…
Καθώς οι κυρώσεις και οι δασμοί της Δύσης σε βάρος της Μόσχας «δίνουν και παίρνουν», η απροσδόκητη ευελιξία της Ρωσίας στην ανακατεύθυνση των εξαγωγών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ