
Ο βρετανικός ενεργειακός όμιλος BP, που χτυπήθηκε σκληρά από την πανδημία του Covid-19, λόγω της μειωμένης ζήτησης για πετρέλαιο, ανακοίνωσε την πώληση του κλάδου των πετροχημικών δραστηριοτήτων του στην ανταγωνίστρια Ineos, με τίμημα που φτάνει τα 5 δισ. δολάρια.
«Η πώληση θα ενισχύσει περαιτέρω τον ισολογισμό της BP και θα επιτύχει τον στόχο των εκποιήσεων έναν χρόνο νωρίτερα από ό,τι είχε αρχικά προγραμματιστεί», ανέφερε ανακοίνωση του βρετανικού κολοσσού.
Ο διευθύνων σύμβουλος της BP, Bernard Looney, πρόσθεσε: «Αναγνωρίζω ότι αυτή η απόφαση είναι έκπληξη και θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να ελαχιστοποιήσουμε την αβεβαιότητα. Είμαι βέβαιος, ωστόσο, ότι η πετροχημική δραστηριότητα θα είναι σε καλά χέρια ως μέρος της Ineos, παγκόσμιου ηγέτη στον τομέα των πετροχημικών».
Η ανακοίνωση της BP ανέφερε ότι 1.700 άτομα που απασχολούνται στον κλάδο των πετροχημικών παγκοσμίως αναμένεται να μεταφερθούν στην Ineos μετά την ολοκλήρωση της πώλησης, ικανοποιώντας έναν χρόνο νωρίτερα το στόχο των 15 δισ. δολαρίων ΗΠΑ από την εκποίηση κλάδων και δραστηριοτήτων της βρετανικής εταιρείας.
«Η σημερινή συμφωνία είναι άλλο ένα βήμα προς την οικοδόμηση μιας BP που μπορεί να ανταγωνιστεί και να πετύχει μέσω της ενεργειακής μετάβασης», πρόσθεσε ο κ. Looney.
Ο Ιρλανδός διευθύνων σύμβουλος της BP, ο οποίος ανέλαβε τον ενεργειακό όμιλο τον περασμένο Φεβρουάριο, στοχεύει ώστε η βρετανική εταιρεία να επιτύχει μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2050.
Καθώς η κρίση του κορονοϊού έπληξε σοβαρά την παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου, η BP αποφάσισε να προβεί σε περικοπή περίπου 10.000 θέσεων εργασίας ή του 15% του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού της.
Φωτό: SERGEI ILNITSKY/AΠΕ-Μπε
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ