
Με το βλέμμα στραμμένο στη δημιουργία νέων λιμένων και στην επέκταση λειτουργίας παλαιότερων σε κομβικά σημεία βρίσκεται η Ανγκόλα, προκειμένου να εκμεταλλευτεί τη στρατηγική και ανεκμετάλλευτη γεωγραφική της θέση.
Σε ομιλία του κατά την παρουσίαση του νέου διοικητικού συμβουλίου του λιμανιού Σόγιο, ο υπουργός Μεταφορών της Ανγκόλας, Ricardo De Abreu, ανέπτυξε τις σκέψεις της κυβέρνησης για την αναβάθμιση του εν λόγω λιμανιού. Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο υπουργός, σκοπός της Λουάντα είναι η ανάπτυξη των διά θαλάσσης μεταφορών προς τον νέο λιμένα της χώρας, ο οποίος βρίσκεται σε κομβικό σημείο, στις εκβολές του ποταμό Κονγκό. Η ανάπτυξη του λιμένα θα επιτρέψει και την ανάπτυξη των διασυνοριακών εμπορικών σχέσεων με τις γειτονικές χώρες, όπως το Κονγκό και η Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό.
«Δύο σημαντικές εγκαταστάσεις βρίσκονται σε στάδιο κατασκευής: ο τερματικός σταθμός, ο οποίος θα εξυπηρετεί τόσο την ποντοπόρο όσο και την παραποτάμια ναυτιλία, και η νέα πλατφόρμα logistics, η οποία θα υποστηρίξει τις διασυνοριακές εμπορικές δραστηριότητες της χώρας», δήλωσε ο κ. De Abreu.
O υπουργός Μεταφορών της Ανγκόλας μίλησε επίσης για την ανάγκη αναβάθμισης και εύρυθμης λειτουργίας του λιμένα στο Κάιο, βόρεια της Καμπίντα, που θα συνδέσει τον απομονωμένο βόρειο θύλακα με την κυρίως χώρα αλλά και το γειτονικό Κονγκό. Σκοπός της κυβέρνησης είναι η διαφοροποίηση της οικονομίας της χώρας, η οποία βασίζεται σήμερα στον ορυκτό πλούτο της και εν μέρει στη γεωργική παραγωγή, καθώς και η βελτίωση των ακτοπλοϊκών συνδέσεων με την Καμπίντα, οι οποίες σήμερα θεωρούνται από την κυβέρνηση της Λουάντα επισφαλείς, λόγω της γηραιότητας του ακτοπλοϊκού στόλου.
Φωτό: Aleksandar Plavevski/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ