
Στον διπλασιασμό των πλοίων που είναι εγγεγραμμένα στο ινδικό νηολόγιο, σε μόλις τρία χρόνια, φαίνεται πως στοχεύει η κυβέρνηση στο Νέο Δελχί, με μια νέα σειρά μέτρων που εντάσσονται στο εθνικό ινδικό πρόγραμμα «Make in India».
Σημειώνεται πως το ινδικό νηολόγιο είναι ιδιαίτερα αποδυναμωμένο, καθώς σήμερα αριθμεί μόλις 459 πλοία. Η συρρίκνωση του ινδικού νηολογίου οφείλεται, σύμφωνα με ινδικά ΜΜΕ, στην έλλειψη ανταγωνιστικότητας της εθνικής σημαίας, λόγω του υψηλού κόστους διαχείρισης των πλοίων που τη φέρουν, αλλά και στην απουσία κινήτρων νηολόγησης των ινδικών συμφερόντων πλοίων στο ινδικό νηολόγιο.
Χαρακτηριστικό της έλλειψης ανταγωνιστικότητας του ινδικού νηολογίου αποτελεί, σύμφωνα με τοπικά ΜΜΕ, το γεγονός ότι τα έξοδα διαχείρισης ενός πλοίου που εκτελεί πλόες στις ακτές της Ινδίας είναι, κατά μέσο όρο, 41% χαμηλότερα εάν το πλοίο φέρει ξένη σημαία, σε σχέση με το εάν έφερε την ινδική.
Ο Ινδός υπουργός Ναυτιλίας, Mansukh Mandaviya, έχει ήδη απευθύνει έκκληση στη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα για την υποστήριξη του ινδικού νηολογίου, αναγνωρίζοντας την ανάγκη λήψης άμεσων πρωτοβουλιών για την ενίσχυση των πλοίων που φέρουν ήδη την ινδική σημαία, αλλά και για την προσέλκυση ακόμα περισσότερων.
Η κυβέρνηση στο Νέο Δελχί, μάλιστα, φαίνεται πως στοχεύει στην ενδυνάμωση του εθνικού στόλου, χρησιμοποιώντας ως μοχλό πίεσης τα εθνικά φορτία της χώρας. Σύμφωνα με επίσημη στατιστική μελέτη της Reserve Bank of India, κατά το οικονομικό έτος 2018, το 92,9% του εμπορίου από και προς την Ινδία διεξήχθη από πλοία που είναι εγγεγραμμένα σε νηολόγια τρίτων κρατών, την ίδια στιγμή που ινδικές κρατικές εταιρείες δαπανούν περισσότερα από $52 δισ. τον χρόνο για τη μεταφορά πρώτων υλών και προϊόντων, από αλλοδαπές διαχειρίστριες εταιρείες πλοίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ