
«Οικονομικά ισορροπημένη, νομικά στέρεη και αποδεκτή λύση» για τη διασφάλιση της λειτουργίας και την περαιτέρω ανάπτυξη των κοιτασμάτων του Πρίνου αναζητούν τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Περιβάλλοντος και Ενέργειας, που έχουν ήδη ξεκινήσει σχετικές συζητήσεις με την Energean, η οποία εκμεταλλεύεται τα κοιτάσματα, ανέφεραν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ αρμόδιες πηγές, που έχουν γνώση αυτών των συζητήσεων.
Οι διαβουλεύσεις, πρόσθεσαν, θα ενταθούν το επόμενο διάστημα, καθώς η εκμετάλλευση των κοιτασμάτων του Πρίνου βρίσκεται σε οριακό σημείο εξαιτίας της πανδημίας και των επιπτώσεων στη ζήτηση και στις τιμές του αργού. Μεταξύ των εναλλακτικών λύσεων που εξετάζονται είναι και η χρήση του Προσωρινού Πλαισίου Κρατικών Ενισχύσεων της Κομισιόν, που τέθηκε σε ισχύ στις 19 Μαρτίου ‒εν μέσω της πανδημίας του κορονοϊού‒ και παρέχει αυξημένη ευελιξία. Το ύψος, η δομή και ο μηχανισμός ενδεχόμενης χρηματοδότησης με κρατικά κεφάλαια ή εγγυήσεις θα πρέπει να είναι αποδεκτά κατά βάση από το υπουργείο Οικονομικών, που θα έχει τον τελευταίο λόγο.
Η κυβέρνηση έχει δηλώσει επίσημα ότι επιθυμεί και ήδη εργάζεται για την εξεύρεση βιώσιμης λύσης για τη διατήρηση όχι μόνο της εκμετάλλευσης και της λειτουργίας του υφιστάμενου κοιτάσματος του Πρίνου, αλλά και της περαιτέρω ανάπτυξής του, αναγνωρίζοντας τη σημασία της παραχώρησης για την τοπική οικονομία στην περιοχή της Καβάλας και ευρύτερα. Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία, από το 2008 μέχρι σήμερα έχουν επενδυθεί πάνω από 450 εκατ. ευρώ, ενώ η συνεισφορά της παραχώρησης στην τοπική κοινωνία εκτιμάται σε περίπου 165 εκατ. ευρώ και στην εθνική οικονομία (από όλες τις συναφείς δραστηριότητες) σε περίπου 340 εκατ. ευρώ.
Επιπροσθέτως, η παραχωρησιούχος εταιρεία Energean Oil & Gas λαμβάνει ενεργά μέρος στο πρόγραμμα έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων της χώρας, καθώς συμμετέχει στις κοινοπραξίες που έχουν αναλάβει τις έρευνες σε περιοχές της Δυτικής Ελλάδας, όπως τα Ιωάννινα, η Αιτωλοακαρνανία, ο Πατραϊκός Κόλπος, ενώ έχει αναλάβει και την εκμετάλλευση του κοιτάσματος στο Κατάκολο.
Πηγή: Κ. Βουτσαδάκης/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το κινεζικής κατασκευής πλοίο μεταφοράς οχημάτων «BYD Shenzhen», που είναι το μεγαλύτερο παγκοσμίως στο είδος του, απέπλευσε το απόγευμα της 27ης Απριλίου για το…
Υγειονομικός συναγερμός κρούεται στη Σιέρα Λεόνε που βρίσκεται στη δυτική Αφρική. Ειδικότερα, η Σιέρα Λεόνε έχει βρεθεί αντιμέτωπη με αύξηση των κρουσμάτων της mpox,…
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε πρόσφατα ένα κρίσιμο μέτρο για την ενίσχυση της θαλάσσιας ασφάλειας και της προστασίας του περιβάλλοντος γύρω από τις ακτές της…
Με μια φαντασμαγορική τελετή γιόρτασε πρόσφατα η Disney Cruise Line την καθέλκυση του «Disney Adventure», σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για την κατασκευή του νεότευκτου κρουαζιερόπλοιου.…
Σε σχετικά θετικό μομέντουμ κυμαίνεται η ναυλαγορά των LPG carriers, και δη εκείνη των Very Large Gas Carriers. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της…
To «MSC DILETTA», ULCS Megamax με μεταφορική ικανότητα 23.782 TEUs, αποτελεί πλέον το μεγαλύτερο containership που έδεσε σε λιμάνι της Δυτικής Αφρικής και συγκεκριμένα…
Τεράστια έκρηξη, την οποία πιθανόν προκάλεσε ανάφλεξη χημικών υλικών, σκότωσε τουλάχιστον 18 ανθρώπους και τραυμάτισε περισσότερους από 700, χθες Σάββατο, στο μεγαλύτερο λιμάνι του…
Τουλάχιστον τέσσερις άνθρωποι σκοτώθηκαν σήμερα από την ισχυρή έκρηξη που σημειώθηκε στο λιμάνι Σαχίντ Ρατζάι της πόλης Μπαντάρ Αμπάς στο νότιο Ιράν, σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ