
Σημαντικές μειώσεις στις διελεύσεις πλοίων κατέγραψε το κανάλι του Παναμά. Σύμφωνα με όσα ανέφεραν οι αρμόδιοι, οι διελεύσεις του Μαΐου ανήλθαν σε 937 πλοία, 21% λιγότερες από τις αναμενόμενες, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις που είχαν γίνει στην αρχή του οικονομικού έτους, τον Οκτώβριο του 2019.
«Αν και δεν μπορούμε να προβλέψουμε τη διάρκεια της πανδημίας, αυτή έχει αποδειχθεί φαινόμενο μεγάλης έντασης και διάρκειας, όπως υποδεικνύουν τα τελευταία δεδομένα διελεύσεων από τη διώρυγα», δήλωσε ο επικεφαλής της Αρχής της Διώρυγας, Ricaurte Vásquez.
Μολονότι τα επιβατηγά πλοία δεν αποτελούν τη ραχοκοκαλιά για τις διελεύσεις πλοίων από το κανάλι του Παναμά, εντούτοις, όπως ήταν αναμενόμενο, είναι αυτά που έχουν σημειώσει τις μεγαλύτερες μειώσεις διελεύσεων. Αναλυτικότερα, 45 λιγότερα κρουαζιερόπλοια διήλθαν από την εν λόγω θαλάσσια οδό τον Μάιο, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019. Όσον αφορά τα πλοία Ro-Ro, οι υφιστάμενες μειώσεις των διελεύσεων από τη διώρυγα είναι εξίσου σημαντικές, κυρίως λόγω της αναστολής της λειτουργίας πολλών αμερικανικών εργοστασίων παραγωγής οχημάτων, καθώς και της χαμηλής ζήτησης που διέπει την εν λόγω αγορά.
Από την άλλη, ο κλάδος των containerships δείχνει να έχει σταθεροποιηθεί μέχρι στιγμής, καθώς η φύση των δραστηριοτήτων τους είναι τέτοια, που τους επιτρέπει να ναυλώνονται για μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα. Επιπλέον, τα φορτία εμπορευματοκιβωτίων πρέπει να φτάνουν εγκαίρως στους προορισμούς τους.
Σχετικά με τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Διώρυγα του Παναμά αναφορικά με τις διελεύσεις, ο κ. Vasquez δήλωσε ότι «οι προκλήσεις που έχουμε βιώσει τους τελευταίους μήνες δείχνουν ότι θα υπάρξουν περισσότερα εμπόδια στο μέλλον. Αν και δεν μπορούμε να προβλέψουμε αυτά τα εμπόδια, είμαι πεπεισμένος ότι το Κανάλι του Παναμά θα αντιμετωπίσει με επιτυχία τις μελλοντικές δυσκολίες, ενώ θα συνεχίσουμε να κάνουμε προσπάθειες και να εφαρμόζουμε όλα τα κατάλληλα πρωτόκολλα για την προστασία της ναυτιλιακής βιομηχανίας».
Φωτό: Monica Volpin/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντοναλντ Τραμπ δήλωσε σήμερα ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες θα επιβάλλουν «πολύ αυστηρούς δασμού» στην Ρωσία σε 50 ημέρες εάν δεν υπάρξει…
Σκάφος της Frontex βυθίστηκε στη θαλάσσια περιοχή Βορειοδυτικά της Λέσβου μετά από πρόσκρουση σε ξέρα. Οι έξι επιβαίνοντες παρελήφθησαν καλά στην υγεία τους από…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Η τιμή του Βitcoin ξεπέρασε το επίπεδο των $123.000 για πρώτη φορά σήμερα, Δευτέρα 14 Ιουλίου, σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για το κορυφαίο κρυπτονόμισμα παγκοσμίως.…
Η αξιοποίηση φωτοβολταϊκών συστημάτων στη ναυτιλία δεν είναι νέα πρακτική, ωστόσο το «Blue Marlin» γίνεται το πρώτο πλοίο εσωτερικής ναυσιπλοΐας παγκοσμίως που αξιοποιεί ηλιακή…
Οι πλωτές ανεμογεννήτριες παρέχουντι μεγαλύτερη ευελιξία χωροθέτησης, μειωμένες οπτικές επιπτώσεις για παράκτιες κοινότητες και τη δυνατότητα για εγκατάσταση μονάδων μεγάλης ισχύος. Στο πλαίσιο αυτό,…
Η ναυλαγορά τακτικών γραμμών εμφανίζει έντονες αυξομειώσεις τις πρώτες ημέρες του Ιουλίου, βάσει δεδομένων της Xeneta. Με την προσφορά να υπερβαίνει τις απαιτήσεις της…
Διά χειρός Fincantieri το νεότευκτο κρουαζιερόπλοιο της Oceania Cruises, το οποίο παρέλαβε στις 10 Ιουλίου από το ναυπηγείο Sestri Ponente της Γένοβας. Το «Oceania…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ