
O νηογνώμονας DNV GL παρουσιάζει νέες κατευθυντήριες γραμμές για τις ανακυκλώσεις πλοίων, προκειμένου να βοηθήσει τους πλοιοκτήτες να αντεπεξέλθουν στο ήδη σημαντικά απαιτητικό κανονιστικό πλαίσιο. Η Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ δεν είναι ακόμη σε ισχύ, αλλά, με την πλήρη και αυστηρή συμμόρφωση με τα όσα ορίζει το EU Ship Recycling Regulation (EU SRR) και το EU Waste Shipment Regulation (EU WSR), οι πλοιοκτήτες θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί για τον σχεδιασμό του τέλους της ωφέλιμης ζωής των πλοίων τους.
Ήδη οι πλοιοκτήτες, οι οποίοι προβαίνουν σε ανακυκλώσεις πλοίων με γνώμονα τη σωστή πληροφόρηση και τα οικονομικά οφέλη, έρχονται αντιμέτωποι με αυστηρές διεθνείς, περιφερειακές και εθνικές νομοθεσίες, αναφέρει ο DNV GL στην ανακοίνωσή του. Υπό τον φόβο σημαντικών οικονομικών κυρώσεων από τις εκάστοτε ρυθμιστικές αρχές, οι πλοιοκτήτες χρειάζονται μια προσεκτική και μελετημένη στρατηγική για τις ανακυκλώσεις πλοίων.
«Οι ανακυκλώσεις πλοίων αποτελούν έναν τομέα για τον οποίο η βιομηχανία δέχεται πιέσεις από όλα τα εμπλεκόμενα μέρη», ανέφερε αρχικά ο κ. Knut Ørbeck-Nilssen, CEO του DNV GL – Maritime. «Η διασφάλιση της συμμόρφωσης με τις νομοθεσίες αποτελεί ζωτικής σημασίας στοιχείο για την προστασία της φήμης και των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων των πλοιοκτητών, διασφαλίζοντας ότι τα πλοία τους ανακυκλώνονται με ασφαλή και βιώσιμο τρόπο», πρόσθεσε.
Ουσιαστικά, οι νέες κατευθυντήριες γραμμές του DNV GL «Ship Recycling: Navigating a Complex Regulatory Landscape» επιχειρούν να δημιουργήσουν μια καλύτερη βάση για τη λήψη αποφάσεων για τις ανακυκλώσεις πλοίων. Σκιαγραφούν τις διαθέσιμες επιλογές, τους νομικούς και οικονομικούς κινδύνους και παρέχουν τις κατάλληλες πληροφορίες για το εάν συγκεκριμένες διαδικασίες εγκαταστάσεων ανακύκλωσης πλοίων είναι σε συμφωνία με τις διεθνείς νομοθεσίες.
Πρόσφατα περιστατικά έχουν καταδείξει ότι η έλλειψη πληροφόρησης των πλοιοκτητών σχετικά με τους κινδύνους σε αυτό το περίπλοκο νομοθετικό πλαίσιο μπορεί να τους οδηγήσει σε οικονομικές απώλειες και σε απώλειες ευκαιριών, τονίζει ο Jannicke Eide Fredriksen του DNV GL – Maritime.
Φωτό: www.dnvgl.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε πλήρη επαναφορά της λειτουργίας του λιμανιού της Ραφήνας προχώρησαν οι αρχές, καθώς σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση του Υπουργείου Ναυτιλίας, οι κατάπλοι των επιβατηγών-οχηματαγωγών…
Η πυρκαγιά που μαίνεται αυτή τη στιγμή στην περιοχή της Ραφήνας έχει προκαλέσει ήδη σοβαρά προβλήματα. Η Αστυνομία προχώρησε σε διακοπή της κυκλοφορίας των…
Η ελληνική ναυτιλία εξακολουθεί να αποδεικνύει πως αποτελεί αέναο υποστηρικτή της ελληνικής κοινωνίας. Υπό αυτό το πρίσμα, την Τετάρτη 2 Ιουλίου σε μια εμβληματική…
Ο Ιρανός πρόεδρος Μασούντ Πεζεσκιάν έδωσε στις 2 Ιουλίου την τελική του έγκριση σε νόμο που αναστέλλει τη συνεργασία με τον Διεθνή Οργανισμό Ατομικής…
Την Τρίτη 1η Ιουλίου 2025 πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια της ανακαινισμένης αίθουσας τοκετών του Γ.Ν.A Αλεξάνδρα και η τελετή ονοματοδοσίας Αίθουσα Τοκετών «Μαριλένας Λασκαρίδη». Η…
Ο κινέζος υπουργός Εξωτερικών Ουάνγκ Γι προειδοποίησε εναντίον των κινδύνων μιας «αντιπαράθεσης», σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου του που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα, τη…
Άνοδο κατέγραψαν οι εξαγωγές πετρελαίου και καυσίμων της Βενεζουέλας τον Ιούνιο, καθώς η Κίνα αποτέλεσε «σανίδα σωτηρίας» για τα φορτία του Καράκας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Καθώς το ενδιαφέρον κορυφαίων οικονομιών παγκοσμίως επικεντρώνεται ολοένα και περισσότερο στις πολικές περιοχές του πλανήτη, η ζήτηση για προηγμένα παγοθραυστικά παρουσιάζει σημαντική άνοδο. Στο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ