Τέλος στα σενάρια ναυπηγείου από την Cosco (;)

Τέλος στα σενάρια ναυπηγείου από την Cosco (;)

1802
Τέλος στα σενάρια ναυπηγείου από την Cosco (;)

Χθες Πέμπτη 11/06/2020 ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Ναυπηγικής Βιομηχανίας (Σ.Ε.ΝΑ.ΒΙ), ο Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Ναυπηγείων Περάματος και η Ένωση Βιοτεχνών Εργοδοτών Μηχανουργών Πειραιά καθώς και τα μέλη τους συμμετείχαν σε συγκέντρωση και πορεία διαμαρτυρίας, κατά της Cosco για την ίδρυση ναυπηγείου μέσω της κατάργησης και αντικατάστασης της Ναυπηγοεπισκευαστικής Βάσης Περάματος πού διατίθεται ως απαραίτητο εργαλείο στην Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος Δραπετσώνας, (ΝΑΖΩ). Οι ενώσεις των ναυπηγοεπισκευαστών συγκεντρώθηκαν έξω από τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά, το υπουργείο Ναυτιλίας και τον ΟΛΠ, όπου αντιπροσωπεία τους επέδωσε ψήφισμα διαμαρτυρίας ενάντια στη δημιουργία ναυπηγείου από τον ΟΛΠ, αναφέροντας ότι κάτι τέτοιο παραβαίνει τις δεσμεύσεις της κινεζικής εταιρείας από τη σύμβαση παραχώρησης.

Στην ανακοίνωσή τους αναφέρεται ότι κάτι τέτοιο «θα έχει σαν συνέπεια τον αφανισμό των μικρομεσαίων επιχειρήσεων της Ναυπηγοεπισκευής, θα οδηγήσει 20.000 χιλιάδες εργαζόμενους στην ανεργία και θα επιφέρει την φτωχοποίηση των τοπικών κοινωνιών του ευρύτερου Πειραιά, δημιουργώντας συγχρόνως έναν ρυθμιστή και εξουσιαστή της όλης Ναυπηγοεπισκευής τον ΟΛΠ/Cosco».

Σύμφωνα με τις ενώσεις των ναυπηγοεπισκευαστών, αντιπροσωπεία τους συναντήθηκε με τον πρόεδρο του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, Xu Zenggang ο οποίος, υποστηρίζουν, ότι τους ανέφερε ότι η διοίκηση δεν σκοπεύει να προχωρήσει στην κατασκευή κάποιου ναυπηγείου στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος και θα τηρήσει πιστά τη σύμβαση παραχώρησης. Μάλιστα ανέφεραν ότι συμφώνησαν την επόμενη εβδομάδα να υπάρξει μία τριμερής συνάντηση για το θέμα μεταξύ στελεχών της διοίκησης του ΟΛΠ, του υπ. Ναυτιλίας και αντιπροσωπείας των ναυπηγοεπισκευαστών, για την υπογραφή ενός συγκεκριμένου συμφωνητικού.

«Εμείς δεν πρόκειται να επιτρέψουμε σε καμία περίπτωση κάτι τέτοιο, καθώς στην περιοχή δραστηριοποιούνται περίπου 2.000 επιχειρήσεις με εργαζόμενους» δήλωσε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Ναυπηγικής Βιομηχανίας, Βασίλης Κανακάκης.

ΟΛΠ: Τι συμβαίνει με την εγκατάσταση ναυπηγείου στο Πέραμα

Το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) έκρινε χθες ότι ο ΟΛΠ σύμφωνα με το Σύνταγμα και τη νομοθεσία, μπορεί να ιδρύσει ναυπηγείο στην περιοχή της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης του Περάματος. Ειδικότερα, στο ΣτΕ είχε προσφύγει ο ΟΛΠ και ζητούσε να ακυρωθεί η από 19.6.2018 απόφαση της Διεύθυνσης Βιομηχανίας, Ενέργειας και Φυσικών Πόρων της περιφέρειας Αττικής της γενικής γραμματείας Βιομηχανίας του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης, με την οποία απερρίφθη αίτημά του για την εγκατάσταση ναυπηγείου στην περιοχή της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης του Περάματος.

Αναλυτικότερα, η επταμελής σύνθεσης του Ε΄ Τμήματος του ΣτΕ έκανε δεκτή την αίτηση του ΟΛΠ και αφού ακύρωσε την σχετική απόφαση, ανέπεμψε την υπόθεση στην αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Οικονομίας για νέα κρίση, δηλαδή να εξετάσει εκ νέου την αίτηση του ΟΛΠ.

Τον Απρίλιο του 2018 η ΟΛΠ Α.Ε είχε υποβάλει αίτημα στην Περιφέρεια Αττικής για την εγκατάσταση και χορήγηση άδειας ίδρυσης ναυπηγείου στο Πέραμα.

Το αίτημα του ΟΛΠ είχε απορριφθεί από την Περιφέρεια με το σκεπτικό ότι η επίμαχη δραστηριότητα κατατάσσεται στην υψηλή όχληση και σύμφωνα με την νομοθεσία και «δεν επιτρέπεται η ίδρυση νέας δραστηριότητας υψηλής όχλησης εντός των ορίων της περιφέρειας Αττικής».

Παρά την απόφαση του ΣτΕ, το τοπίο μοιάζει θολό αναφορικά με την εγκατάσταση ναυπηγείου στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του Περάματος.

Σε διαδικτυακή συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε χθες ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Ι. Πλακιωτάκης, απαντώντας σε σχετική ερώτηση με αφορμή αίτημα της Cοsco για τη δημιουργία ναυπηγείου στην περιοχή τόνισε ότι «η έγκριση του αναθεωρημένου master plan στο λιμάνι του Πειραιά έγινε χωρίς την έγκριση άδειας εγκατάστασης ναυπηγείου στο Πέραμα».

Ο ίδιος πρόσθεσε ότι «αυτό που μας ενδιαφέρει είναι πάνω από όλα να προσελκύσουμε περισσότερα πλοία στη Ζώνη του Περάματος, γι’ αυτό κρίνεται αναγκαίο η προώθηση όλων των αναγκαίων έργων και υποδομών που περιλαμβάνονται και στις υποχρεωτικές επενδύσεις»  και κατέληξε ότι «σε κάθε περίπτωση, η θέση του υπουργείου είναι ξεκάθαρη και σαφής και έχει αποτυπωθεί με την έγκριση του αναθεωρημένου master plan στο λιμάνι του Πειραιά».

Σε ανακοίνωσή του το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς (ΕΒΕΠ) επισημαίνει πως η ανάπτυξη των δραστηριοτήτων της ναυπηγοεπισκευής στον ευρύτερο Πειραϊκό χώρο αποτελούσε και αποτελεί το ζητούμενο για το σύνολο των επιχειρήσεων στο Επιμελητήριο, αλλά και σε άλλους φορείς, που σχετίζονται με τις εξειδικευμένες δραστηριότητες και δεξιότητες, που αναπτύχθηκαν διαχρονικά στο λιμάνι του Πειραιά. Ανεξαρτήτως των όποιων εξελίξεων δρομολογήσει η απόφαση του ΣτΕ, προκειμένου όλες οι ενδιαφερόμενες πλευρές να έχουν πρόσβαση στο σκεπτικό που αφορά στην άδεια ναυπηγείου της ΟΛΠ ΑΕ, το Ε.Β.Ε.Π. πιστεύει ακράδαντα στην αναγκαιότητα διαλόγου, στον οποίο θα πρέπει να λάβουν μέρος τα συναρμόδια Υπουργεία Ανάπτυξης και Ναυτιλίας – με τον Υπουργό, Ι. Πλακιωτάκη, μάλιστα, να διατυπώνει ξεκάθαρη θέση υπέρ των ελληνικών επιχειρήσεων – η ΟΛΠ-COSCO και οι αρμόδιοι φορείς, που εκφράζουν το σύνολο των επιχειρήσεων του ναυπηγοεπισκευαστικού τομέα. Ο Πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., Βασίλης Κορκίδης, επισημαίνει πως, «σε μια εποχή που η χώρα έχει εισέλθει, παρά την πανδημία, σε τροχιά επανεκκίνησης της οικονομίας, η εξεύρεση κοινής γραμμής πλεύσης για την ανάπτυξη της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης πρέπει να αποτελέσει το επίκεντρο, ώστε, οι όποιες επενδύσεις από πλευράς ΟΛΠ-COSCO, ναι μεν να διατηρήσουν την βιωσιμότητά τους, αλλά και οι ελληνικές ναυπηγοεπισκευαστικές επιχειρήσεις και τα μικρά ναυπηγεία να έχουν «ανοικτή πρόσβαση» στην αποκλειστική δραστηριότητά τους. Ο Πειραιάς έχει καταστεί ‘’ασφαλές λιμάνι’’ όχι ως προς την κλασική έννοια, καθώς πάντα ήταν ασφαλές λιμάνι, αλλά και υγειονομικά. Πρέπει λοιπόν να το αξιοποιήσουμε κατάλληλα και να περάσει συνειδητά στα επιτελεία των ναυτιλιακών επιχειρήσεων ότι ο Πειραιάς είναι εδώ και οι επιχειρήσεις που είναι εγκατεστημένες σε αυτόν είναι έτοιμες να παράσχουν με ασφάλεια και συνέπεια τις υπηρεσίες τους. Σε διαφορετική περίπτωση, το όφελος που θα αποκόμιζε ο Πειραιάς, θα το καρπωθούν ξανά οι γείτονες ανταγωνιστές μας, της ναυπηγοεπισκευής, χωρίς μάλιστα να διαθέτουν τις ελληνικές εργασιακές δεξιότητες», καταλήγει ο κ. Κορκίδης.

Mε πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.