
Ο αντίκτυπος του Covid-19 στις λιμενικές δραστηριότητες του Ηνωμένου Βασιλείου παρουσιάστηκε σε ανάλυση της Βρετανικής Ένωσης Λιμένων (BPA) και της Port Centric Logistics Partners Ltd (PCLP).
Οι αριθμοί που δημοσιεύτηκαν πρόσφατα από την BPA δεν καταδεικνύουν το πλήρες εύρος των πτωτικών τάσεων ένεκα του κορονοϊού. Ωστόσο, τα οικονομικά δεδομένα της BPA για το πρώτο τρίμηνο του 2020 φανερώνουν ότι τα δύσκολα έχουν πια περάσει. Παρ’ όλα αυτά, το γεγονός ότι το ΑΕΠ της Βρετανίας έχει μειωθεί κατά 2% το α΄ τρίμηνο του 2020 ‒η μεγαλύτερη πτώση από το Q4 του 2008‒ σηματοδοτεί ότι οι προοπτικές για τους κλάδους παραγωγής της Βρετανίας είναι μάλλον αποθαρρυντικές.
Με την κυβέρνηση να κάνει σχέδια για ομαλή επιστροφή της οικονομίας του Ηνωμένου Βασιλείου στην κανονικότητα, τα πράγματα μοιάζουν να είναι περισσότερο ευοίωνα. Οι λιμένες αποτελούν σημαντικό άμεσο και έμμεσο «εργοδότη» για τις τοπικές κοινωνίες και οποιαδήποτε αναταραχή στη λειτουργία τους μπορεί να προκαλέσει σημαντικά οικονομικά προβλήματα, σημειώνει στην ανακοίνωσή της η BPA. Εντούτοις, τα απρόσκοπτα μέτρα ελέγχου που έχουν σχεδιαστεί για να περιορίσουν μελλοντικά κρούσματα στα λιμάνια, όπως οι ενδεχόμενοι νέοι κανόνες καραντίνας, είναι βέβαιο ότι θα επιβραδύνουν την οικονομική ανάκαμψη του Ηνωμένου Βασιλείου.
«Το Q1 του τρέχοντος έτους σημειώθηκαν σημαντικές μειώσεις στην παραγωγή και στις κατασκευές. Παράλληλα, η κατανάλωση των νοικοκυριών μειώθηκε κατά 1,7% τους πρώτους τρεις μήνες. Αυτό θα έχει σημαντικά αρνητικές επιπτώσεις στις επιχειρήσεις και στα λιμάνια του Ηνωμένου Βασιλείου, με ιδιαίτερη επιβράδυνση να καταγράφουν οι εισαγωγές σε εμπορευματοκιβώτια. Ωστόσο, η ζήτηση καταναλωτικών αγαθών θα πρέπει σύντομα να αποκατασταθεί, καθώς ο τομέας λιανικής ανοίγει εκ νέου σύμφωνα με τις κατευθυντήριες γραμμές κοινωνικής αποστασιοποίησης», δήλωσε ο Richard Ballantyne, διευθύνων σύμβουλος της BPA.
Όσον αφορά τη διακίνηση εμπορευμάτων ενέργειας στα βρετανικά λιμάνια, και αυτή έχει πληγεί λόγω της πτώσης της ζήτησης ελέω του lockdown. Η εγχώρια παραγωγή αργού πετρελαίου μειώθηκε κατά 5,4% το α΄ τρίμηνο του 2020. Τέλος, οι εισαγωγές άνθρακα συνέχισαν την καθοδική τους πορεία, φτάνοντας τους 1,1 εκατ. τόνους, μείωση κατά 60% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2019.
Φωτό: Matt Blythe/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ανθυπολοχαγός (ΠΖ) του Πολεμικού Ναυτικού έχασε σήμερα, Tρίτη 29 Απριλίου, τη ζωή του κατά την διάρκεια εκπαίδευσης στην Διοίκηση Υποβρυχίων Καταστροφών. Όπως ανακοινώθηκε από…
Τις προοπτικές της Metlen παρουσίασε σήμερα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ευάγγελος Μυτιληναίος, σε συνέντευξη στην πρωινή εκπομπή “Europe Early Edition” του…
Πιστή στη δέσμευσή της περί εκπαίδευσης υψηλής ποιότητας για το πλήρωμά της, η Capital Group, με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη ήρθε σε συμφωνία…
Οι πυροσβέστες κατάφεραν αργά χθες, Δευτέρα 28 Απριλίου, το βράδυ να θέσουν υπό έλεγχο την πυρκαγιά που μαινόταν από το Σάββατο στο κύριο λιμάνι…
Καθώς οι παραγγελίες πλοίων απομακρύνονται από τα συμβατικά ναυτιλιακά καύσιμα, η Alphaliner εξετάζει τα συστήματα πρόωσης με τα οποία είναι εξοπλισμένα τα containerships του…
Προς τη σύσταση κοινοπραξίας προχωρούν οι κολοσσοί ενέργειας Sinopec της Κίνας και Saudi Aramco της Σαουδικής Αραβίας. H συμφωνία, αξίας περίπου $4 δισ., υπεγράφη…
Το ράλι των παραγγελιών containerships φθίνει, όμως δεν σταματά, με τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία να εξασφαλίζουν παραγγελίες για την κατασκευή συνολικά 24 πλοίων τις τελευταίες…
Οι στρατιωτικές δαπάνες αυξήθηκαν ταχύτατα το περασμένο έτος, με ρυθμό της τάξεως του 9,4% έναντι του 2023 και διαμορφώθηκαν στα $2,72 τρισ. Ειδικότερα, ένα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ