
Ο αντίκτυπος του Covid-19 στις λιμενικές δραστηριότητες του Ηνωμένου Βασιλείου παρουσιάστηκε σε ανάλυση της Βρετανικής Ένωσης Λιμένων (BPA) και της Port Centric Logistics Partners Ltd (PCLP).
Οι αριθμοί που δημοσιεύτηκαν πρόσφατα από την BPA δεν καταδεικνύουν το πλήρες εύρος των πτωτικών τάσεων ένεκα του κορονοϊού. Ωστόσο, τα οικονομικά δεδομένα της BPA για το πρώτο τρίμηνο του 2020 φανερώνουν ότι τα δύσκολα έχουν πια περάσει. Παρ’ όλα αυτά, το γεγονός ότι το ΑΕΠ της Βρετανίας έχει μειωθεί κατά 2% το α΄ τρίμηνο του 2020 ‒η μεγαλύτερη πτώση από το Q4 του 2008‒ σηματοδοτεί ότι οι προοπτικές για τους κλάδους παραγωγής της Βρετανίας είναι μάλλον αποθαρρυντικές.
Με την κυβέρνηση να κάνει σχέδια για ομαλή επιστροφή της οικονομίας του Ηνωμένου Βασιλείου στην κανονικότητα, τα πράγματα μοιάζουν να είναι περισσότερο ευοίωνα. Οι λιμένες αποτελούν σημαντικό άμεσο και έμμεσο «εργοδότη» για τις τοπικές κοινωνίες και οποιαδήποτε αναταραχή στη λειτουργία τους μπορεί να προκαλέσει σημαντικά οικονομικά προβλήματα, σημειώνει στην ανακοίνωσή της η BPA. Εντούτοις, τα απρόσκοπτα μέτρα ελέγχου που έχουν σχεδιαστεί για να περιορίσουν μελλοντικά κρούσματα στα λιμάνια, όπως οι ενδεχόμενοι νέοι κανόνες καραντίνας, είναι βέβαιο ότι θα επιβραδύνουν την οικονομική ανάκαμψη του Ηνωμένου Βασιλείου.
«Το Q1 του τρέχοντος έτους σημειώθηκαν σημαντικές μειώσεις στην παραγωγή και στις κατασκευές. Παράλληλα, η κατανάλωση των νοικοκυριών μειώθηκε κατά 1,7% τους πρώτους τρεις μήνες. Αυτό θα έχει σημαντικά αρνητικές επιπτώσεις στις επιχειρήσεις και στα λιμάνια του Ηνωμένου Βασιλείου, με ιδιαίτερη επιβράδυνση να καταγράφουν οι εισαγωγές σε εμπορευματοκιβώτια. Ωστόσο, η ζήτηση καταναλωτικών αγαθών θα πρέπει σύντομα να αποκατασταθεί, καθώς ο τομέας λιανικής ανοίγει εκ νέου σύμφωνα με τις κατευθυντήριες γραμμές κοινωνικής αποστασιοποίησης», δήλωσε ο Richard Ballantyne, διευθύνων σύμβουλος της BPA.
Όσον αφορά τη διακίνηση εμπορευμάτων ενέργειας στα βρετανικά λιμάνια, και αυτή έχει πληγεί λόγω της πτώσης της ζήτησης ελέω του lockdown. Η εγχώρια παραγωγή αργού πετρελαίου μειώθηκε κατά 5,4% το α΄ τρίμηνο του 2020. Τέλος, οι εισαγωγές άνθρακα συνέχισαν την καθοδική τους πορεία, φτάνοντας τους 1,1 εκατ. τόνους, μείωση κατά 60% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2019.
Φωτό: Matt Blythe/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η ιαπωνική ναυτιλιακή κοινότητα συνεχίζει στον δρόμο της καινοτομίας, καταγράφοντας ένα νέο ορόσημο. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση της Mitsui O.S.K. Lines, η εταιρεία τοποθέτησε…
Σε περίοδο ανοδικής πορείας φαίνεται να έχει εισέλθει η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Fearnleys, οι ναύλοι των VLGCs μεταφορικής…
33% ετήσια αύξηση στα περιστατικά εγκατάλειψης πλοίων δείχνουν τα στοιχεία της International Transport Workers’ Federation (ITF). Αναλυτικότερα, μέχρι τον Μάιο του τρέχοντος έτους, είχαν…
Η DryDel Shipping ανακοίνωσε την Παρασκευή 30 Μαΐου την επιτυχή ονοματοδοσία και παραλαβή του δεύτερου νεότευκτου για το τρέχον έτος. Ειδικότερα, πρόκειται για το…
Παραγγελίες για την κατασκευή 600 πλοίων έχουν τοποθετηθεί εντός του 2025. Ωστόσο, οι περισσότερες από αυτές (320) αφορούν πλοία άλλων τύπων και όχι bulk…
Η πρόοδος στην τεχνολογία καύσης της αμμωνίας αναβαθμίστηκε στον τετράχρονο κινητήρα Wärtsilä 25. Μετά την επίσημη παρουσίασή του τον Νοέμβριο του 2023, ακολούθησε μια…
Σε αιχμή του δόρατος της ευρωπαϊκής αποανθρακοποίησης εξελίσσεται ο λιμένας του Ρότερνταμ, καθώς η Αρχή του Λιμένα υπέγραψε πρόσφατα σημαντική συμφωνία με άρωμα Ινδίας.…
Στις 14 Απριλίου, μέλη της ναυτιλιακής κοινότητας που εστιάζουν στη διαχείριση Ro-Ro προχώρησαν σε ένα σημαντικό βήμα για την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ