
Η οικονομία του μεγαλύτερου εξαγωγέα ενέργειας στον κόσμο οδεύει προς τη βαθύτερη ύφεση των τελευταίων δέκα ετών λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, ενώ μία ακόμα μεγαλύτερη κρίση μπορεί να είναι πολύ κοντά.
Άρθρο που δημοσιεύεται στο Bloomberg αναφέρει ότι αναλυτές στο Κέντρο Ενέργειας Skolkovo, που χρηματοδοτήθηκε από το Κρεμλίνο, προειδοποίησαν ότι το έθνος αντιμετωπίζει χρόνια οικονομική στασιμότητα, καθώς η διεθνής ζήτηση προϊόντων με υψηλή περιεκτικότητα σε άνθρακα σταδιακά μειώνεται. Εάν η Ρωσία δεν προσαρμοστεί, τα έσοδα του προϋπολογισμού θα «μειωθούν δραστικά» και η ανάπτυξη μπορεί να περιοριστεί σε λιγότερο από 0,8% ετησίως για τις επόμενες δύο δεκαετίες, λιγότερο από το ένα τρίτο αυτού που στοχεύει το Υπουργείο Οικονομίας.
Ο πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν στηρίχτηκε στις υψηλές τιμές του πετρελαίου ως βάση για την οικονομική ανάπτυξη ‒και τη δική του δημοτικότητα‒ για τις δύο και πλέον δεκαετίες που βρίσκεται στο τιμόνι της Ρωσίας. Τώρα οι προβλέψεις αναμένουν ότι η ύφεση του κορονοϊού θα επιταχύνει τη μείωση της παγκόσμιας χρήσης ορυκτών καυσίμων, με ορισμένους αναλυτές να προβλέπουν ότι η αιχμή ήταν το 2019, περίπου 15 χρόνια νωρίτερα απ’ ό,τι περίμενε το Κρεμλίνο.
Το Κρεμλίνο δεν δείχνει σημάδια ότι σκοπεύει να απομακρυνθεί από την τρέχουσα οικονομική στρατηγική, σύμφωνα με την οποία σχεδόν το ήμισυ των εσόδων του προϋπολογισμού προέρχεται από εξαγωγές ενέργειας. Ο διευθύνων σύμβουλος της Rosneft, Igor Sechin, ανέφερε στον πρόεδρο Πούτιν την πρόοδο που έχει σημειωθεί σε ένα έργο εξερεύνησης πετρελαίου στην Αρκτική και η Gazprom ξεκίνησε τον σχεδιασμό και την έρευνα για έναν νέο αγωγό προς την Κίνα.
Οι τιμές του αργού έχουν καταρρεύσει περίπου κατά 50% από τις αρχές του έτους, καθώς το lockdown λόγω του Covid-19 μείωσε τη ζήτηση και, παρόλο που η αγορά ανέκαμψε τις τελευταίες εβδομάδες, η τιμή του αργού πετρελαίου των Ουραλίων είναι πολύ κάτω από τα 42 δολάρια το βαρέλι που απαιτείται για έναν ισοσκελισμένο ρωσικό προϋπολογισμό.
Ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας προβλέπει πτώση της παγκόσμιας ζήτησης πετρελαίου 8,6 εκατ. βαρελιών ημερησίως φέτος, ή περίπου 9%, ενώ η ζήτηση ηλιακής και αιολικής ενέργειας αυξάνεται. Η Ευρωπαϊκή Ένωση, η μεγαλύτερη εξαγωγική αγορά της Ρωσίας, στοχεύει στο να είναι ενεργειακά ουδέτερη έως το 2050.
«Όλες οι χώρες που εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τα ορυκτά καύσιμα δηλώνουν εδώ και πολλά χρόνια ότι πρέπει να αλλάξουν, αλλά δεν το έκαναν επειδή είναι δύσκολο», δήλωσε ο Kingsmill Bond, αναλυτής στο think tank Carbon Tracker με έδρα το Λονδίνο. «Δεν είναι πλέον ζήτημα ελπίδας, είναι ζήτημα αναγκαιότητας, γιατί οι άνθρωποι απλώς δεν θα θέλουν πια τα ορυκτά καύσιμα με υψηλή τιμή».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Τα τελευταία στοιχεία της Υπηρεσίας Κλιματικής Αλλαγής Copernicus (C3S) της ΕΕ επιβεβαιώνουν μια ανησυχητική κανονικότητα, σύμφωνα με το Reuters. Tο 2025 αναμένεται να καταγραφεί…

Μια τεκτονική αλλαγή συντελείται στον παγκόσμιο ανταγωνισμό για την ηγεμονία στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από τα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) και τον…

Ένα ακόμα πλοίο-κόσμημα καθελκύστηκε από το ναυπηγείο Fincantieri στην Ιταλία. Πρόκειται για το «Seven Seas Prestige», ένα από τα δύο πολυτελέστατα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς,…

Ο γαλλικός κολοσσός της εφοδιαστικής αλυσίδας, CMA CGM, σχεδιάζει την έκδοση τριετών ομολόγων για τη συγκέντρωση σημαντικών κεφαλαίων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters,…

Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…

Την περαιτέρω εμβάθυνση του αποτυπώματός της στην ινδική αγορά δρομολογεί η Amazon, ανακοινώνοντας νέο επενδυτικό πλάνο ύψους άνω των $35 δισ. με ορίζοντα το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ