Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδος VS Διώρυγα του Σουέζ: Οι τάσεις στη liner ναυτιλία

Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδος VS Διώρυγα του Σουέζ: Οι τάσεις στη liner ναυτιλία

1985
Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδος VS Διώρυγα του Σουέζ: Οι τάσεις στη liner ναυτιλία

Η Αρχή της Διώρυγας του Σουέζ ίσως προβεί σε περαιτέρω μειώσεις των τελών διέλευσης, καθώς πολλοί carriers φαίνεται να προτιμούν τη διέλευση των πλοίων τους από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδος, προκειμένου να περάσουν μεγαλύτερες ποσότητες φορτίων και να μειώσουν τα κόστη διέλευσης.

Η Διώρυγα του Σουέζ αναγκάστηκε να μειώσει πρώτη φορά τα τέλη διέλευσης, καθώς πολλοί γνωστοί μεταφορείς, όπως η CMA CGM, ουσιαστικά διέκοψαν τη διέλευση από το εν λόγω κανάλι, αναζητώντας πιο οικονομικές θαλάσσιες οδούς μεταφοράς των φορτίων τους.

Σύμφωνα με report της Alphaliner, η διέλευση από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδος καθίσταται ελκυστική λύση. Containerships με σημεία αναχώρησης την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική προτιμούν το Ακρωτήριο, με τον συνολικό αριθμό αυτών που το διέσχισαν να ανέρχεται σε 32 από τον περασμένο Μάρτιο. Σε πρόσφατο webinar της BIMCO, o επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO, Peter Sand, ανέφερε ότι ουσιαστικά η τάση αυτή είναι σημείο των καιρών και δεν αναμένεται να διαρκέσει στο εγγύς μέλλον μόλις η αγορά ανέλθει σε φυσιολογικά επίπεδα.

H ξαφνική αυτή προτίμηση για τη συγκεκριμένη διαδρομή δεν είναι πρωτοφανές φαινόμενο. Όταν οι τιμές πετρελαίου έπεσαν σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα, το 2015, πλοία από την Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ με προορισμό την Ασία ακολούθησαν την ίδια πορεία, μέχρι που οι αρχές της Διώρυγας του Σουέζ αναγκάστηκαν να προχωρήσουν σε εκπτώσεις στα τέλη.

Φωτό: Mohamed Hossam/ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.