
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξέδωσε το πρώτο ετήσιο report της σχετικά με τις εκπομπές άνθρακα από τα πλοία τη Δευτέρα 25 Μαΐου. Η αναφορά αναλύει τις εκπομπές άνθρακα για πλοία πάνω από 5.000 gt, τα οποία πραγματοποιούσαν μεταφορές φορτίων στην Ευρωπαϊκή Οικονομική Ζώνη (EEA) το 2018.
Στο report της Επιτροπής, μετρήθηκαν οι εκπομπές άνθρακα από 116.000 πλοία, οι οποίες ανήλθαν σε περισσότερους από 138 εκατ. τόνους, για το 2018, και αντιπροσωπεύουν το 3,7% των συνολικών εκπομπών της Ευρώπης, σύμφωνα με τα δεδομένα του Ευρωπαϊκού Πρακτορείου Περιβάλλοντος.
Το report αναφέρει επίσης ότι σχεδόν τα δύο τρίτα των εκπομπών άνθρακα οφείλονται σε ταξίδια από και προς λιμάνια που βρίσκονται εκτός της EEA. Τα ταξίδια εντός της Ευρωπαϊκής Οικονομικής Ζώνης εκπροσώπησαν το 32% των συνολικών εκπομπών της έρευνας, ενώ οι εκπομπές των πλοίων σε λιμάνια εντός της EEA έφτασαν το 6%.
Όσον αφορά τον τύπο πλοίου, τα containerships ήταν στην πρώτη θέση εκπομπών άνθρακα, με συμβολή πάνω από 30%. Σύμφωνα με την Επιτροπή, τα περισσότερα από τα πλοία της έρευνας πληρούν ήδη τις προϋποθέσεις παγκόσμιας ενεργειακής αποτελεσματικότητας για την περίοδο 2020-2025, με τα περισσότερα να ταξιδεύουν πλέον με χαμηλότερες ταχύτητες για τη μείωση των ανθρακικών εκπομπών. Η πλειονότητα των πλοίων είναι σχετικά μικρή σε ηλικία (μέσος όρος 11 χρόνια), ενώ υπάρχουν και μεγάλες αποκλίσεις μεταξύ διαφορετικών τύπων πλοίων.
Τα δεδομένα για τις εκπομπές άνθρακα όλων των πλοίων είναι διαθέσιμα στη διαδικτυακή βάση δεδομένων THETIS-MRV, η οποία έχει δημιουργηθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (EMSA):
https://ec.europa.eu/clima/sites/clima/files/transport/shipping/docs/swd_2020_82_en.pdf
Φωτό: Frans Berkelaar/ PxHere
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγική Πρεσβεία στην Αθήνα, σε συνεργασία με την Oriani Hellas, διοργάνωσε με επιτυχία τη 2nd Greek-Norwegian Maritime Innovation Summit, στην κατοικία της Πρέσβειρας.…
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine.…
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις σόγιας της Αργεντινής τις πρώτες 18 ημέρες του 2025, πριν από την αύξηση των εξαγωγικών δασμών από την 1η…
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν…
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ