
H British Ports Association (BPA) εξέδωσε πρόσφατα ένα πλάνο οικονομικής ανάκαμψης, το οποίο σκιαγραφεί πώς επενδύσεις στους λιμένες θα μπορούσαν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο προκειμένου να επουλωθούν εν μέρει οι πληγές του Covid-19 στη βρετανική οικονομία.
Ουσιαστικά το πλάνο παρέχει προτάσεις στη βρετανική κυβέρνηση για το πώς θα εκμεταλλευτεί τη μεγάλη δυναμική των λιμένων στον μακρύ δρόμο προς την ανάπτυξη. Εστιάζει, δε, σε τρεις συνιστώσες για την επανέναρξη της οικονομικής δραστηριότητας:
1. Συνεχείς μεσοπρόθεσμες ταμειακές ροές και υποστήριξη της επιχειρηματικότητας.
2. Μαζική αναθεώρηση των στόχων για τη βελτίωση των βρετανικών υποδομών, συμπεριλαμβανομένης της ίδρυσης ενός Green Maritime Fund για τη βιώσιμη ανάπτυξη.
3. Μια νέα ευρεία πολιτική που θα ενισχύει το Freeports, τη στρατηγική ανάπτυξης για τον κλάδο των μεταφορών στη μετά Brexit εποχή.
Το πλάνο χωρίζεται σε βραχυπρόθεσμες, μεσοπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες πρωτοβουλίες και περιγράφει τον τρόπο με τον οποίο η κυβέρνηση μπορεί να χρησιμοποιήσει τους λιμένες και την ευρύτερη ναυτιλιακή βιομηχανία, όχι μόνο για τη χορήγηση βοήθειας στην οικονομία στα πρώτα της βήματα προς την ανάκαμψη, αλλά και για την τόνωση της ανάπτυξης τα χρόνια που έπονται.
Ο Richard Ballantyne, επικεφαλής της BPA, ανέφερε ότι η πανδημία είχε ως απόρροια πολλά λιμάνια να καταγράψουν σημαντικές απώλειες στους όγκους δραστηριότητάς τους, εξέλιξη που ήταν αδύνατον να προβλεφθεί. Και προσθέτει πως «η επίδραση θα γίνει αισθητή μεσοπρόθεσμα, καθώς, ενώ η υγειονομική κρίση θα περιοριστεί, οι οικονομικές στρεβλώσεις θα παραμείνουν».
Σε έρευνα που πραγματοποίησε η BPA, διαπιστώθηκε ότι μόλις το 36% των βρετανικών λιμένων-μελών της Ένωσης αισθάνονται αυτοπεποίθηση για τις προοπτικές της βιομηχανίας τους επόμενους δώδεκα μήνες. Ο κ. Ballantyne εξηγεί ότι είναι απαραίτητη η υποστήριξη της κυβέρνησης για τον περιορισμό των επιπτώσεων του Covid-19, σημειώνοντας παράλληλα ότι η παροχή βοήθειας στα λιμάνια συνεπάγεται βοήθεια στο ίδιο το κράτος.
«Το πλάνο ανάκαμψης προσφέρει μια πορεία προς την ευημερία μακροπρόθεσμα, προωθώντας παράλληλα την αειφόρο ανάπτυξη και βοηθώντας τα λιμάνια να αξιοποιήσουν τις δυνατότητές τους. Τα λιμάνια έχουν τη φιλοδοξία να οδηγήσουν τη χώρα σε ένα νέο μέλλον», καταλήγει ο επικεφαλής της BPA.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Την παραλαβή ενός νεότευκτου LNG carrier, που θα ναυλωθεί στον καταριανό κολοσσό QatarEnergy, ανακοίνωσε η Knutsen LNG France. To «MRAIKH», μεταφορικής ικανότητας 174.000 κ.μ.,…
Σε νέα εποχή εισέρχεται πλέον η γαλλική ναυτιλιακή εταιρεία Louis Dreyfus Armateurs (LDA). Σύμφωνα με ανακοίνωσή της, η οικογένεια Louis Dreyfus, μέτοχος της LDA,…
Μπλόκο στα μεγάλα κρουαζιερόπλοια στήνουν οι Κάννες, με το δημοτικό συμβούλιο του γαλλικού θερέτρου να λαμβάνει την απόφαση να απαγορεύσει από το επόμενο έτος…
Η Σαγκάη σημείωσε πρόσφατα μια σημαντική επιτυχία, ολοκληρώνοντας την πρώτη στον κόσμο μεταφορά υγρού CO₂ από πλοίο σε πλοίο. Η μεταφορά έλαβε χώρα στο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ