
Επτά εταιρείες ‒Asahi Tanker Co. Ltd., Idemitsu Kosan Co. Ltd., Exeno Yamamizu Corporation, Mitsui O.S.K. Lines Ltd., Tokio Marine & Nichido Fire Insurance Co. Ltd., Tokyo Electric Power Company και Mitsubishi Corporation‒ ανακοίνωσαν την Πέμπτη 21 Μαΐου την ίδρυση του «e5 Consortium».
Στόχος του νέου σχήματος είναι η ανάπτυξη ηλεκτρικών πλοίων μηδενικών εκπομπών και η χρήση τους για την παροχή υπηρεσιών θαλάσσιων υποδομών. Τα τελευταία χρόνια, η ακτοπλοΐα στην Ιαπωνία είναι αντιμέτωπη με δομικές αλλαγές, όπως η έλλειψη ναυτικών λόγω της αύξησης του μέσου όρου ηλικίας του υφιστάμενου εργατικού δυναμικού στα επιβατηγά πλοία.
Παράλληλα, και η γήρανση του στόλου των πλοίων της επιβατηγού ναυτιλίας της Ιαπωνίας αποτελεί ζήτημα που χρήζει άμεσης λύσης, ενώ η μείωση των εκπομπών από τα εν λόγω πλοία για τον περιορισμό της κλιματικής αλλαγής είναι ψηλά στην ατζέντα των αρμόδιων αρχών.
Το «e5 Consortium» έρχεται να αξιοποιήσει τη δυναμική των ηλεκτρικών πλοίων για την αντιμετώπιση αυτών των ζητημάτων. Κατά την πρώτη φάση του project, η σύμπραξη προσβλέπει στη ναυπήγηση του πρώτου ηλεκτρικού δεξαμενόπλοιου μηδενικών ρύπων που θα τροφοδοτείται από μπαταρίες ιόντων λιθίου τον Μάρτιο του 2022.
Το «e5 Consortium» θα προωθήσει τη βιώσιμη ανάπτυξη της ακτοπλοΐας στην Ιαπωνία και θα συμβάλει στην κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη του κράτους, παρέχοντας προστιθέμενη αξία στη βιομηχανία μέσω της ανάπτυξης και της εισαγωγής προηγμένων πλοίων.
Φωτό: www.mol.co.jp/en
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ