
Σε τεστ αντοχής, και μάλιστα το ισχυρότερο των τελευταίων ετών, αναδεικνύεται για το διεθνές εμπόριο ο κορονοϊός. Έχει περάσει περίπου μισός χρόνος από τότε που ο ιός άρχισε να λαμβάνει ανησυχητικές διαστάσεις και να γίνεται ευρέως γνωστός και περίπου δέκα εβδομάδες από όταν ο ΠΟΥ τον κήρυξε σε πανδημία.
Στο πλαίσιο αυτό, ο Vincent Clerc, CEO του Ocean & Logistics της A.P. Moller-Maersk παραχώρησε συνέντευξη στο Bloomberg, μιλώντας για τις επιπτώσεις της πανδημίας αλλά και για τα μαθήματα που έλαβε μία εκ των κορυφαίων ναυτιλιακών ομίλων του κόσμου κατά την κρίση.
«Ήταν πολύ σημαντικό να καταλάβουμε όλοι εγκαίρως ότι πρέπει να προσαρμοστούμε στις αλλαγές», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Clerc.
H Κίνα αποτελεί καταλυτικό παράγοντα για την επιστροφή της παγκόσμιας οικονομικής δραστηριότητας στην κανονικότητα και, σύμφωνα με report της PwC, οι δαπάνες λιανικής για τους Κινέζους καταναλωτές έχουν επιστρέψει κατά 80% στα προ κορονοϊού επίπεδα. Οι εφοδιαστικές αλυσίδες επίσης δείχνουν σημάδια ανάκαμψης και, από τον Απρίλιο και μετά, το 95% των μεγάλων εταιρειών λειτουργούν ομαλά.
«Καθώς ξανανοίγει σταδιακά η αγορά της Κίνας, διαφαίνεται μια ανάκαμψη της ζήτησης για προϊόντα. Η διαφορά όμως, καθώς η πανδημία εξαπλώνεται στη Δύση, είναι ότι τώρα βλέπουμε ένα μεγαλύτερο σοκ της ζήτησης στις αλυσίδες εφοδιασμού, με πολλά καταστήματα λιανικής να παραμένουν κλειστά. Το μεγάλο ερωτηματικό για μας είναι πώς θα ανακάμψει η ζήτηση όταν ξανανοίξουν τα καταστήματα αυτά», τόνισε το υψηλόβαθμο στέλεχος της A.P. Moller-Maersk.
O ίδιος σημειώνει ότι το παγκόσμιο εμπόριο αποτελεί μια κοινότητα συμμετεχόντων και προσθέτει ότι όλα τα εμπλεκόμενα μέρη αντιμετωπίζουν μια κρίση. «Είναι η στιγμή που οι πελάτες μας πρέπει να αισθάνονται ότι μπορούν να βασίζονται στους συνεργάτες τους για να βεβαιωθούν ότι μπορούν να αντέξουν τις προκλήσεις».
Η Maersk προτείνει στους προμηθευτές και πελάτες να παραμένουν όσο το δυνατόν λιγότερο χρόνο στα λιμάνια, προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί η συμφόρηση και να διατηρηθεί η ομαλή ροή αγαθών. Η πανδημία ήρθε να υπενθυμίσει σε όλους ότι, ενώ η παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού φέρει τεράστια πλεονεκτήματα, εντούτοις αυτή η διασύνδεση εγκυμονεί κινδύνους. Στρεβλώσεις της αλυσίδας εφοδιασμού σε εθνικό ή περιφερειακό επίπεδο δεν αποτελούν πλέον περιστατικά που περιορίζονται σε στενά γεωγραφικά όρια.
Τέλος, ο κ. Clerc αναφέρει ότι η πανδημία αποτελεί τη μεγαλύτερη αλλαγή για τα logistics από την ανακάλυψη του container και εκφράζει την απορία του για το πόσο γρήγορα θα επιστρέψουν οι αγορές.
Φωτό: U_b0una7te/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ακυβερνησία λόγω μηχανικής βλάβης φορτηγού πλοίου σημαίας Λιβερίας με 27 μέλη πληρώματος στη θαλάσσια περιοχή 2,8 ναυτικά μίλια βορειοανατολικά του Ακρωτηρίου Μαλέα. Στην περιοχή…
Ανθυπολοχαγός (ΠΖ) του Πολεμικού Ναυτικού έχασε σήμερα, Tρίτη 29 Απριλίου, τη ζωή του κατά την διάρκεια εκπαίδευσης στην Διοίκηση Υποβρυχίων Καταστροφών. Όπως ανακοινώθηκε από…
Τις προοπτικές της Metlen παρουσίασε σήμερα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ευάγγελος Μυτιληναίος, σε συνέντευξη στην πρωινή εκπομπή “Europe Early Edition” του…
Πιστή στη δέσμευσή της περί εκπαίδευσης υψηλής ποιότητας για το πλήρωμά της, η Capital Group, με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη ήρθε σε συμφωνία…
Οι πυροσβέστες κατάφεραν αργά χθες, Δευτέρα 28 Απριλίου, το βράδυ να θέσουν υπό έλεγχο την πυρκαγιά που μαινόταν από το Σάββατο στο κύριο λιμάνι…
Καθώς οι παραγγελίες πλοίων απομακρύνονται από τα συμβατικά ναυτιλιακά καύσιμα, η Alphaliner εξετάζει τα συστήματα πρόωσης με τα οποία είναι εξοπλισμένα τα containerships του…
Προς τη σύσταση κοινοπραξίας προχωρούν οι κολοσσοί ενέργειας Sinopec της Κίνας και Saudi Aramco της Σαουδικής Αραβίας. H συμφωνία, αξίας περίπου $4 δισ., υπεγράφη…
Το ράλι των παραγγελιών containerships φθίνει, όμως δεν σταματά, με τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία να εξασφαλίζουν παραγγελίες για την κατασκευή συνολικά 24 πλοίων τις τελευταίες…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ