
Σε τεστ αντοχής, και μάλιστα το ισχυρότερο των τελευταίων ετών, αναδεικνύεται για το διεθνές εμπόριο ο κορονοϊός. Έχει περάσει περίπου μισός χρόνος από τότε που ο ιός άρχισε να λαμβάνει ανησυχητικές διαστάσεις και να γίνεται ευρέως γνωστός και περίπου δέκα εβδομάδες από όταν ο ΠΟΥ τον κήρυξε σε πανδημία.
Στο πλαίσιο αυτό, ο Vincent Clerc, CEO του Ocean & Logistics της A.P. Moller-Maersk παραχώρησε συνέντευξη στο Bloomberg, μιλώντας για τις επιπτώσεις της πανδημίας αλλά και για τα μαθήματα που έλαβε μία εκ των κορυφαίων ναυτιλιακών ομίλων του κόσμου κατά την κρίση.
«Ήταν πολύ σημαντικό να καταλάβουμε όλοι εγκαίρως ότι πρέπει να προσαρμοστούμε στις αλλαγές», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Clerc.
H Κίνα αποτελεί καταλυτικό παράγοντα για την επιστροφή της παγκόσμιας οικονομικής δραστηριότητας στην κανονικότητα και, σύμφωνα με report της PwC, οι δαπάνες λιανικής για τους Κινέζους καταναλωτές έχουν επιστρέψει κατά 80% στα προ κορονοϊού επίπεδα. Οι εφοδιαστικές αλυσίδες επίσης δείχνουν σημάδια ανάκαμψης και, από τον Απρίλιο και μετά, το 95% των μεγάλων εταιρειών λειτουργούν ομαλά.
«Καθώς ξανανοίγει σταδιακά η αγορά της Κίνας, διαφαίνεται μια ανάκαμψη της ζήτησης για προϊόντα. Η διαφορά όμως, καθώς η πανδημία εξαπλώνεται στη Δύση, είναι ότι τώρα βλέπουμε ένα μεγαλύτερο σοκ της ζήτησης στις αλυσίδες εφοδιασμού, με πολλά καταστήματα λιανικής να παραμένουν κλειστά. Το μεγάλο ερωτηματικό για μας είναι πώς θα ανακάμψει η ζήτηση όταν ξανανοίξουν τα καταστήματα αυτά», τόνισε το υψηλόβαθμο στέλεχος της A.P. Moller-Maersk.
O ίδιος σημειώνει ότι το παγκόσμιο εμπόριο αποτελεί μια κοινότητα συμμετεχόντων και προσθέτει ότι όλα τα εμπλεκόμενα μέρη αντιμετωπίζουν μια κρίση. «Είναι η στιγμή που οι πελάτες μας πρέπει να αισθάνονται ότι μπορούν να βασίζονται στους συνεργάτες τους για να βεβαιωθούν ότι μπορούν να αντέξουν τις προκλήσεις».
Η Maersk προτείνει στους προμηθευτές και πελάτες να παραμένουν όσο το δυνατόν λιγότερο χρόνο στα λιμάνια, προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί η συμφόρηση και να διατηρηθεί η ομαλή ροή αγαθών. Η πανδημία ήρθε να υπενθυμίσει σε όλους ότι, ενώ η παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού φέρει τεράστια πλεονεκτήματα, εντούτοις αυτή η διασύνδεση εγκυμονεί κινδύνους. Στρεβλώσεις της αλυσίδας εφοδιασμού σε εθνικό ή περιφερειακό επίπεδο δεν αποτελούν πλέον περιστατικά που περιορίζονται σε στενά γεωγραφικά όρια.
Τέλος, ο κ. Clerc αναφέρει ότι η πανδημία αποτελεί τη μεγαλύτερη αλλαγή για τα logistics από την ανακάλυψη του container και εκφράζει την απορία του για το πόσο γρήγορα θα επιστρέψουν οι αγορές.
Φωτό: U_b0una7te/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε σήμερα πως προτείνει απευθείας δασμούς 50% στα προϊόντα που εισάγονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση αρχής γενομένης από…
Ένα ορόσημο στη διαδικασία επέκτασης και ανανέωσης του στόλου της κατέγραψε η Aegean Shipping. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανακοίνωσης, πρόσφατα έλαβε χώρα η τελετή κοπής…
H ναυτιλιακή αρχή του Παναμά πρόσφατα κατέγραψε μία σημαντική επιτυχία, η οποία οδήγησε μεταξύ άλλων και στην ενίσχυση των σχέσεών του με την ITF.…
In an era where the maritime industry faces unprecedented digital disruption, DNV Maritime Software – a global pioneer for next-gen software – has officially…
Ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ εγκαινιάζει το Volta 1, το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό ρυμουλκό της Ευρώπης. Το εν λόγω ρυμουλκό συνιστά αποτέλεσμα στενής συνεργασίας με…
Τα μέλη του OPEC+ βρίσκονται σε συνομιλίες για το κατά πόσο θα συμφωνήσουν νέα μεγάλη αύξηση της παραγωγής πετρελαίου στη συνεδρίαση της 1ης Ιουνίου,…
H Ocean Wilsons Holdings Limited, επενδυτική εταιρεία χαρτοφυλακίου με έδρα τις Βερμούδες, ανακοίνωσε ότι ολοκλήρωσε όλες τις απαραίτητες συνθήκες για την πώληση του 56%…
Το πρώτο υπεράκτιο έργο δέσμευσης, αξιοποίησης και αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα (CCUS) της Κίνας εκκίνησε λειτουργίες την Πέμπτη 22 Μαΐου στη λεκάνη Pearl River…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ