
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου (ΠΟΕ) ανακοίνωσε την Τετάρτη 20 Μαΐου ότι ο δείκτης εμπορίου αγαθών (Goods Trade Barometer) για τον Μάρτιο υποχώρησε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα, καταδεικνύοντας ότι το παγκόσμιο εμπόριο είναι πιθανόν να συρρικνωθεί «απότομα» το πρώτο εξάμηνο του 2020 λόγω διαταραχών που προκλήθηκαν από τον Covid-19.
Πιο συγκεκριμένα, ο δείκτης, η καταγραφή του οποίου ξεκίνησε τον Ιούλιο του 2016, μειώθηκε στο 87,6 έναντι 95,5 τον Φεβρουάριο. Γενικότερα, τιμές κάτω του 100 υποδηλώνουν υποχώρηση του παγκόσμιου εμπορίου σε επίπεδα κάτω από τις μεσοπρόθεσμες τάσεις. Στα επιμέρους στοιχεία, ο δείκτης για τα προϊόντα της αυτοκινητοβιομηχανίας σημείωσε τις μεγαλύτερες απώλειες, φτάνοντας στο 79,7, καθώς τόσο η παραγωγή στον κλάδο όσο και οι πωλήσεις κατέρρευσαν σε πολλές χώρες. Από την άλλη, μειώσεις των δεικτών που αφορούν τη θαλάσσια μεταφορά εμπορευμάτων σε containers (88,5) και τη διά αέρος μεταφορά εμπορευμάτων (88) αντανακλούν αποδυναμωμένη ζήτηση αλλά και συμπιεσμένη προσφορά λόγω των προσπαθειών αντιμετώπισης της πανδημίας.
Όπως σημείωσε ο ΠΟΕ, η πορεία του δείκτη καταδεικνύει τις πολύ πρώιμες συνέπειες του Covid-19 στο εμπόριο και ακόμη παραμένει άγνωστο σε τι σημείο θα κινηθούν οι απώλειες. Εξάλλου, το διεθνές εμπόριο δεχόταν έντονες πιέσεις και το 2019, πριν δηλαδή από την πανδημία, κυρίως λόγω των εμπορικών διενέξεων μεταξύ των μεγαλύτερων οικονομιών του κόσμου.
Τον περασμένο μήνα, ο ΠΟΕ εκτίμησε ότι το παγκόσμιο εμπόριο θα υποχωρήσει φέτος σε ένα εύρος από 13% έως 32%, αναλόγως της διάρκειας της πανδημίας και της αποτελεσματικότητας των οικονομικών μέτρων που λαμβάνουν οι κυβερνήσεις ανά τον κόσμο.
Την έκθεση του ΠΟΕ για το Goods Trade Barometer του Μαρτίου μπορείτε να τη διαβάσετε εδώ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ