
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου (ΠΟΕ) ανακοίνωσε την Τετάρτη 20 Μαΐου ότι ο δείκτης εμπορίου αγαθών (Goods Trade Barometer) για τον Μάρτιο υποχώρησε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα, καταδεικνύοντας ότι το παγκόσμιο εμπόριο είναι πιθανόν να συρρικνωθεί «απότομα» το πρώτο εξάμηνο του 2020 λόγω διαταραχών που προκλήθηκαν από τον Covid-19.
Πιο συγκεκριμένα, ο δείκτης, η καταγραφή του οποίου ξεκίνησε τον Ιούλιο του 2016, μειώθηκε στο 87,6 έναντι 95,5 τον Φεβρουάριο. Γενικότερα, τιμές κάτω του 100 υποδηλώνουν υποχώρηση του παγκόσμιου εμπορίου σε επίπεδα κάτω από τις μεσοπρόθεσμες τάσεις. Στα επιμέρους στοιχεία, ο δείκτης για τα προϊόντα της αυτοκινητοβιομηχανίας σημείωσε τις μεγαλύτερες απώλειες, φτάνοντας στο 79,7, καθώς τόσο η παραγωγή στον κλάδο όσο και οι πωλήσεις κατέρρευσαν σε πολλές χώρες. Από την άλλη, μειώσεις των δεικτών που αφορούν τη θαλάσσια μεταφορά εμπορευμάτων σε containers (88,5) και τη διά αέρος μεταφορά εμπορευμάτων (88) αντανακλούν αποδυναμωμένη ζήτηση αλλά και συμπιεσμένη προσφορά λόγω των προσπαθειών αντιμετώπισης της πανδημίας.
Όπως σημείωσε ο ΠΟΕ, η πορεία του δείκτη καταδεικνύει τις πολύ πρώιμες συνέπειες του Covid-19 στο εμπόριο και ακόμη παραμένει άγνωστο σε τι σημείο θα κινηθούν οι απώλειες. Εξάλλου, το διεθνές εμπόριο δεχόταν έντονες πιέσεις και το 2019, πριν δηλαδή από την πανδημία, κυρίως λόγω των εμπορικών διενέξεων μεταξύ των μεγαλύτερων οικονομιών του κόσμου.
Τον περασμένο μήνα, ο ΠΟΕ εκτίμησε ότι το παγκόσμιο εμπόριο θα υποχωρήσει φέτος σε ένα εύρος από 13% έως 32%, αναλόγως της διάρκειας της πανδημίας και της αποτελεσματικότητας των οικονομικών μέτρων που λαμβάνουν οι κυβερνήσεις ανά τον κόσμο.
Την έκθεση του ΠΟΕ για το Goods Trade Barometer του Μαρτίου μπορείτε να τη διαβάσετε εδώ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…

Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τιμήθηκε με Βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών κατά την Πανηγυρική Συνεδρία που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 στο Μέγαρο της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, στο…

Η Ουκρανία έπληξε για πρώτη φορά πετρελαιοφόρο του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας «μέσα στα ουδέτερα ύδατα» της Μεσογείου, ανακοίνωσε σήμερα πηγή στους κόλπους των…

Η επιτυχής διέλευση του πλοίου «Maersk Sebarok» από την Ερυθρά Θάλασσα και τα Στενά του Μπαμπ ελ Μαντέμπ αποτελεί την πρώτη παρουσία της δανέζικης…

Η τεχνολογία συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας για πλήρως ηλεκτρικά πλοία εδραιώνεται ως βασικός πυλώνας της αποανθρακοποίησης των ακτοπλοϊκών μεταφορών, με τη Corvus Energy να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη…

Η πράσινη αμμωνία καθιερώνεται ως ένας από τους πλέον ώριμους ενεργειακούς φορείς για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας και η επένδυση της CMB.TECH, που ανακοινώθηκε…

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο συμφωνεί να χορηγήσει δάνειο στην Ουκρανία ύψους 90 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα έτη 2026-2027, μέσω δανεισμού της ΕΕ», αναφέρουν τα συμπεράσματα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ