
Έμφορτα με σαουδαραβικό πετρέλαιο υπερδεξαμενόπλοια τα οποία κατευθύνονται στις ακτές των ΗΠΑ χρειάζονται περισσότερες ημέρες για εκφόρτωση των εν λόγω φορτίων, καθώς καθίσταται πλέον δύσκολη η εύρεση μικρότερων δεξαμενόπλοιων που συμμετέχουν σε αυτή τη διαδικασία.
Οι αυξημένες ροές πετρελαίου από τον μεγαλύτερο παραγωγό του κόσμου προς τις ΗΠΑ σε συνδυασμό με τη σχεδόν αποκλειστική χρήση μικρότερων πλοίων για το εν λόγω trade προκαλούν καθυστερήσεις στα μεγαλύτερα πλοία που αναμένουν να ξεφορτώσουν.
Υπενθυμίζεται ότι τον Απρίλιο η Σαουδική Αραβία και η Ρωσία επιδόθηκαν σε έναν «πόλεμο τιμών», με την πρώτη να «πλημμυρίζει» την αγορά με πετρέλαιο προκειμένου να αυξήσει το μερίδιο αγοράς της. Συνεπώς, Αμερικανοί εισαγωγείς έσπευσαν να αγοράσουν σαουδαραβικό πετρέλαιο ελέω της πολύ χαμηλής τιμής του.
Όπως ανέφερε στο Bloomberg o κ. Peter Sand, ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO, περίπου 18 υπερδεξαμενόπλοια κατευθύνονται προς τον Κόλπο του Μεξικού, όταν υπό φυσιολογικές συνθήκες ο αριθμός τους δεν ξεπερνά τα επτά.
«Δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι απαιτείται περισσότερος χρόνος για την εκφόρτωση των VLCCs στο U.S. Gulf», πρόσθεσε.
Συνήθως χρειάζονται περίπου 4-6 ημέρες για την πλήρη εκφόρτωση VLCCs που μεταφέρουν 2 εκατ. βαρέλια πετρελαίου στα αμερικανικά λιμάνια, μια διαδικασία γνωστή ως reverse lightering. Συνήθως οι Αμερικανοί αγοραστές προτιμούν να ναυλώνουν τρία μικρότερα δεξαμενόπλοια μεταφορικής ικανότητας 600.000 βαρελιών προκειμένου να ολοκληρώσουν τη διαδικασία εκφόρτωσης.
Σύμφωνα με στοιχεία από πλατφόρμες καταγραφής της κίνησης των πλοίων, πλέον απαιτούνται περίπου 10-14 ημέρες προκειμένου έμφορτα με σαουδαραβικό αργό VLCCs να ξεφορτώσουν στις ΗΠΑ.
Τέλος, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, μέχρι τα τέλη Ιουνίου αναμένεται να καταφθάσουν στις ακτές των ΗΠΑ είκοσι υπερδεξαμενόπλοια από τη Σαουδική Αραβία.
Φωτό: John G. Mabanglo/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντοναλντ Τραμπ δήλωσε σήμερα ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες θα επιβάλλουν «πολύ αυστηρούς δασμού» στην Ρωσία σε 50 ημέρες εάν δεν υπάρξει…
Σκάφος της Frontex βυθίστηκε στη θαλάσσια περιοχή Βορειοδυτικά της Λέσβου μετά από πρόσκρουση σε ξέρα. Οι έξι επιβαίνοντες παρελήφθησαν καλά στην υγεία τους από…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Η τιμή του Βitcoin ξεπέρασε το επίπεδο των $123.000 για πρώτη φορά σήμερα, Δευτέρα 14 Ιουλίου, σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για το κορυφαίο κρυπτονόμισμα παγκοσμίως.…
Η αξιοποίηση φωτοβολταϊκών συστημάτων στη ναυτιλία δεν είναι νέα πρακτική, ωστόσο το «Blue Marlin» γίνεται το πρώτο πλοίο εσωτερικής ναυσιπλοΐας παγκοσμίως που αξιοποιεί ηλιακή…
Οι πλωτές ανεμογεννήτριες παρέχουντι μεγαλύτερη ευελιξία χωροθέτησης, μειωμένες οπτικές επιπτώσεις για παράκτιες κοινότητες και τη δυνατότητα για εγκατάσταση μονάδων μεγάλης ισχύος. Στο πλαίσιο αυτό,…
Με ανησυχητικούς ρυθμούς αυξήθηκαν τα περιστατικά πειρατικών επιθέσεων σε εμπορικά πλοία το α΄ εξάμηνο του 2025, σύμφωνα με δεδομένα της ReCAAP. Η αύξηση ανήλθε…
Η ναυλαγορά τακτικών γραμμών εμφανίζει έντονες αυξομειώσεις τις πρώτες ημέρες του Ιουλίου, βάσει δεδομένων της Xeneta. Με την προσφορά να υπερβαίνει τις απαιτήσεις της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ