
Ο Αρμένιος υπουργός Εξωτερικών, Ζοχράμπ Μνατσακανιάν, δήλωσε τη Δευτέρα 4 Μαΐου ότι «υπάρχουν ορισμένα ζητήματα» στις σχέσεις μεταξύ Αρμενίας και Ρωσίας, κληθείς να σχολιάσει τις συνομιλίες Αρμενίας-Ρωσίας σχετικά με την τιμή του φυσικού αερίου που αποστέλλει η Ρωσία στην Αρμενία μέσω Γεωργίας, σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων Arka.
Ο υπουργός πρότεινε να αντιμετωπιστεί το ζήτημα του φυσικού αερίου ως ένα από τα θέματα της διμερούς πολιτικής ατζέντας, λέγοντας ότι η διαδικασία διαπραγματεύσεων βρίσκεται σε εξέλιξη για την εξεύρεση αποδεκτών λύσεων.
«Αυτό είναι ένα από τα θέματα της ατζέντας μας, και μέρος των συνομιλιών εκφράζεται και δημοσίως», ανέφερε ο επικεφαλής της αρμενικής διπλωματίας. Ο Μνατσακανιάν ξεκαθάρισε ότι Αρμενία και Ρωσία διατηρούν στενές συμμαχικές σχέσεις αλλά και μια εκτεταμένη διμερή ατζέντα.
«Το ζήτημα του φυσικού αερίου είναι εξαιρετικά σημαντικό για την Αρμενία και θα συνεχίσουμε να το συζητάμε με τους Ρώσους συναδέλφους μας», δήλωσε ο υπουργός σε συνέντευξη Τύπου στο κοινοβούλιο.
Στις 31 Μαρτίου, ο Αρμένιος αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Μχερ Γκριγκοργιάν, με επιστολή στον πρόεδρο της Gazprom, Αλεξέι Μίλερ, ζητούσε την εκκίνηση των διαπραγματεύσεων για τη νέα τιμή του φυσικού αερίου που παρέχεται στην Αρμενία. Η κυριότερη αιτία για την αρμενική πρωτοβουλία είναι η ενεργειακή κρίση που προκλήθηκε παγκοσμίως από την πανδημία του Covid-19 και τη συνακόλουθη δραματική πτώση των τιμών του πετρελαίου και του φυσικού αερίου στις παγκόσμιες αγορές. Να σημειωθεί ότι η χώρα του Καυκάσου επιθυμεί να πληρώσει για το ρωσικό αέριο σε ρούβλια.
Παρόλο που το ρωσικό φυσικό αέριο παραδίδεται στην Αρμενία από την Gazprom στα $165 για κάθε 1.000 κυβικά μέτρα, η αρμενική θυγατρική της Gazprom, Gazprom Armenia, το πωλεί στο μεγαλύτερο μέρος των αρμενικών νοικοκυριών σε σχεδόν $300 για κάθε 1.000 κυβικά μέτρα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Ντόναλντ Τραμπ γνωστοποίησε χθες, Πέμπτη 10 Ιουλίου, ότι έχει αποφασίσει να προχωρήσει στην επιβολή επιπρόσθετων τελωνειακών δασμών 35% στα καναδικά προϊόντα που εισάγουν…
Η αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης για υποδομές κέντρων δεδομένων (data centers) καθιστά τα υπάρχοντα ηλεκτρικά δίκτυα ανίσχυρα να παρέχουν την απαιτούμενη ισχύ στον σωστό…
Νωχελική παραμένει η δραστηριότητα στις αγοραπωλησίες πλοίων το 2025. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Allied, 703 πλοία χωρητικότητας 48,4 εκατ. dwt άλλαξαν χέρια…
Αναντίρρητα, η αποανθρακοποίηση βρίσκεται στην κορυφή της ατζέντας πλήθους βιομηχανιών, συμπεριλαμβανομένης και της ναυτιλίας. Στο πλαίσιο αυτό, τα κράτη, ειδικότερα αυτά της ΕΕ, αναζητούν…
Εν μέσω του εμπορικού πολέμου μεταξύ των μεγαλύτερων οικονομιών του κόσμου, η Κίνα έχει προβεί σε ενέργειες για διαφοροποίηση των εισαγωγών της σε ορισμένα…
Καθώς η αναζωογόνηση των εγχώριων ναυπηγείων συνιστά πλέον επιτακτική προτεραιότητα της Ιαπωνίας, το Τόκιο δρομολογεί την πιο φιλόδοξη προσπάθεια των τελευταίων δεκαετιών προς αυτή…
Έναν ισχυρό ενεργειακό πόλο, με σημαντική παρουσία στην Ελλάδα και δυναμική επέκταση στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, δημιουργούν οι Όμιλοι Motor Oil και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μέσω…
Η ναυτιλία, ως θεμέλιος λίθος του παγκόσμιου εμπορίου, καλείται να επανακαθορίσει τη θέση και τον ρόλο της σε ένα ταχέως μεταβαλλόμενο περιβάλλον, όπου οι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ