
Στο δυσμενές περιβάλλον που έχει δημιουργήσει ο Covid-19 και για τη ναυτιλία αλλά και στις προοπτικές για την πράσινη μετάβαση της βιομηχανίας αναφέρθηκε χθες, Πέμπτη 14 Μαΐου, η κ. Sadan Kaptanoğlu, πρόεδρος της BIMCO και Managing Director της HI Kaptanoglu Shipping κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου της ναυτιλιακής έκθεσης SMM.
Υπενθυμίζεται ότι η ναυτιλιακή έκθεση στο Αμβούργο μετατέθηκε για τον Φεβρουάριο του 2021 και η συνέντευξη τύπου πραγματοποιήθηκε ψηφιακά και απομακρυσμένα.
Η πρόεδρος της BIMCO αρχικά τόνισε ότι όλα τα εμπλεκόμενα μέρη στη βιομηχανία εργάζονται για μια «πράσινη» ναυτιλία, κάτι το οποίο αντανακλάται στη δημιουργία του fund Έρευνας και Ανάπτυξης από πλευράς της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στα τέλη του περασμένου έτους. «Η μοίρα είναι στα χέρια μας και θα πρέπει να κοιτάξουμε μακροπρόθεσμα το ζήτημα», πρόσθεσε κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στην ανάγκη ανάπτυξης νέων τεχνολογιών που θα διευκολύνουν τη μετάβαση αυτή της ναυτιλίας.
Παράλληλα η επικεφαλής της HI Kaptanoglu Shipping ανέφερε ότι το κόστος της «πράσινης» ναυτιλίας θα πρέπει να επιμεριστεί και πρόσθεσε ότι οι άνθρωποι δεν αντιλαμβάνονται την μεγάλη σημασία της ναυτιλίας στην εφοδιαστική αλυσίδα και την συνεχή ροή αγαθών.
Αναφορικά με την επίδραση του Covid-19, η κ. Kaptanoğlu σημείωσε ότι από εδώ και στο εξής ο κλάδος των μεταφορών θα είναι διαφορετικός και συμπλήρωσε ότι κάθε κρίση γεννά ευκαιρίες, όπως για παράδειγμα η γρήγορη προσαρμογή των εταιρειών στα νέα τεχνολογικά δεδομένα αλλά και η τάση για μικρότερες παραγγελίες πλοίων που θα ενισχύσουν τη ναυλαγορά. Εξέφρασε δε την ανησυχία της για το γεγονός ότι η πανδημία θα δράσει ενάντια στην παγκοσμιοποίηση, που ήδη πλήττεται τα τελευταία χρόνια από εμπορικές κυρώσεις και μέτρα προστατευτισμού.
Για τις προοπτικές της παγκόσμια οικονομίας και ναυτιλίας, η κ. Kaptanoğlu εξέφρασε τον προβληματισμό της τονίζοντας χαρακτηριστικά ότι «δεν αναμένω άμεση ανάκαμψη, δεν βλέπω μια V-shaped ανάκαμψη». Η ίδια κατέληξε ότι πολλά θα εξαρτηθούν από το πως θα αντιδράσουν τα κράτη και κάλεσε τους πολιτικούς να λάβουν άμεσα δράση στις πρωτόγνωρες αυτές συνθήκες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγική Πρεσβεία στην Αθήνα, σε συνεργασία με την Oriani Hellas, διοργάνωσε με επιτυχία τη 2nd Greek-Norwegian Maritime Innovation Summit, στην κατοικία της Πρέσβειρας.…
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine.…
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις σόγιας της Αργεντινής τις πρώτες 18 ημέρες του 2025, πριν από την αύξηση των εξαγωγικών δασμών από την 1η…
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν…
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ