
Η Avianca αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Λατινικής Αμερικής, μετά τη χιλιανή LATAM, και μία από τις μεγαλύτερες στον κόσμο. Παράλληλα, αποτελεί τη δεύτερη παλαιότερη αεροπορική εταιρεία με συνεχή λειτουργία στον κόσμο, μετά την ολλανδική KLM, καθώς ιδρύθηκε το 1919. Ωστόσο, η πανδημία αποδείχθηκε εξαιρετικά δύσκολη για την Avianca, και αυτό οδήγησε την Avianca Holdings, μητρική εταιρεία της αεροπορικής, να κάνει αίτηση για πτώχευση την Κυριακή 10 Μαΐου.
Σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, η αεροπορική εταιρεία με έδρα την Μπογκοτά είχε συσσωρεύσει χρέος μεγαλύτερο των $7,3 δισ., κυρίως λόγω της επιθετικής οικονομικής ανάπτυξης που επιδίωκε. Παρά τις προσπάθειες για αναδιάρθρωση του χρέους της, η καθήλωση των αεροσκαφών και η διακοπή όλων των τακτικών δρομολογίων της από τον Μάρτιο εξώθησαν την εταιρεία στο χείλος του γκρεμού. Η Avianca έχει θέσει σε υποχρεωτική άδεια άνευ αποδοχών 20.000 εργαζομένους, στην προσπάθειά της να βρει χρηματοδότηση. Ωστόσο, η άρνηση οικονομικής βοήθειας από την κολομβιανή κυβέρνηση είχε ως αποτέλεσμα την αδυναμία πληρωμής ομολόγων ύψους $65 εκατ. και κατ’ επέκταση την αίτηση υπαγωγής στον πτωχευτικό κώδικα.
Στα σχέδια της αεροπορικής εταιρείας είναι η διατήρηση των σημαντικών αεροπορικών συνδέσεων της χώρας και ταυτόχρονα η προσπάθεια για την οικονομική της διάσωση από το κράτος. Στην περίπτωση που η Avianca τελικά πτωχεύσει, θα αποτελέσει την πρώτη μεγάλη αεροπορική εταιρεία που έπεσε θύμα της άνευ προηγουμένου πανδημίας.
Φωτο: Sam Lopez/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ