
Σε εξαιρετικά δεινή θέση βρίσκονται οι δύο βασικότεροι κατασκευαστές αεροσκαφών, Airbus και Boeing. Η άνευ προηγουμένου πανδημία έχει οδηγήσει στο μάτι του κυκλώνα τις αεροπορικές εταιρείες σε ολόκληρο τον κόσμο. Οι αερομεταφορείς, προκειμένου να επιβιώσουν οικονομικά μετά το πέρας της παρούσας υγειονομικής κρίσης, προβαίνουν σε περικοπές δαπανών, κάτι που αναπόφευκτα έχει οδηγήσει σε σημαντική μείωση των παραγγελιών και των παραδόσεων νέων αεροσκαφών.
Οι δύο εταιρείες αεροναυπηγικής ανακοίνωσαν ζημίες εκατομμυρίων για το πρώτο τρίμηνο του 2020. Τα οικονομικά αποτελέσματα της Boeing αποκάλυψαν ζημίες ύψους $641 εκατ., ενώ για την ευρωπαϊκή Airbus οι ζημίες ανήλθαν σε 481 εκατ. ευρώ. Οι παραδόσεις καινούργιων αεροσκαφών εμφανίστηκαν μειωμένες και για τους δύο κατασκευαστές, ωστόσο
η Boeing φαίνεται να βρίσκεται σε ακόμα δυσκολότερη θέση. Ο αμερικανικός κατασκευαστής παρέδωσε μόλις 50 αεροσκάφη σε σύγκριση με τα 149 του προηγούμενου έτους. Από την άλλη, η Airbus κατάφερε να παραδώσει 122 αεροσκάφη, αριθμός μειωμένος κατά 40 σε σύγκριση με το α΄ τρίμηνο του 2019. Ωστόσο, σημειώνεται ότι επιπλέον 60 αεροσκάφη κατασκευάστηκαν, αλλά δεν ήταν δυνατή η παράδοσή τους. Η Airbus φάνηκε να αποδίδει καλύτερα και στις νέες παραγγελίες, καθώς εξασφάλισε παραγγελίες για 290 αεροσκάφη (μειωμένα κατά 58) σε αντίθεση με την Boeing, που έλαβε παραγγελία για μόλις 12 νέα αεροσκάφη.
Και οι δύο κατασκευαστικές εταιρείες έχουν υποχρεωθεί σε μείωση των ρυθμών ή ακόμα και σε πλήρη διακοπή παραγωγής για ορισμένα μοντέλα αεροσκαφών, προκειμένου να συμβαδίζουν με την ολοένα και μειωμένη ζήτηση της αγοράς. Ωστόσο, σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, εσωτερικά έγγραφα των εταιρειών αποκαλύπτουν τα σχέδιά τους για μειώσεις στο προσωπικό. Η αμερικανική Boeing αποκάλυψε μείωση κατά 10% των θέσεων εργασίας, ενώ η Airbus προειδοποίησε με εσωτερικό memo τους υπαλλήλους της για πιθανές, επερχόμενες απολύσεις, χωρίς ωστόσο να δίνει λεπτομέρειες σχετικά με τον αριθμό. Ο γαλλογερμανικός κατασκευαστής απασχολεί αυτή τη στιγμή 135.000 άτομα και έχει ήδη θέσει σε υποχρεωτική άδεια άνευ αποδοχών 3.500 εργαζομένους. Τα σχέδια της Airbus για τις περικοπές θέσεων εργασίας αναμένεται να γίνουν γνωστά εντός του καλοκαιριού.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ