
Σε εξαιρετικά δεινή θέση βρίσκονται οι δύο βασικότεροι κατασκευαστές αεροσκαφών, Airbus και Boeing. Η άνευ προηγουμένου πανδημία έχει οδηγήσει στο μάτι του κυκλώνα τις αεροπορικές εταιρείες σε ολόκληρο τον κόσμο. Οι αερομεταφορείς, προκειμένου να επιβιώσουν οικονομικά μετά το πέρας της παρούσας υγειονομικής κρίσης, προβαίνουν σε περικοπές δαπανών, κάτι που αναπόφευκτα έχει οδηγήσει σε σημαντική μείωση των παραγγελιών και των παραδόσεων νέων αεροσκαφών.
Οι δύο εταιρείες αεροναυπηγικής ανακοίνωσαν ζημίες εκατομμυρίων για το πρώτο τρίμηνο του 2020. Τα οικονομικά αποτελέσματα της Boeing αποκάλυψαν ζημίες ύψους $641 εκατ., ενώ για την ευρωπαϊκή Airbus οι ζημίες ανήλθαν σε 481 εκατ. ευρώ. Οι παραδόσεις καινούργιων αεροσκαφών εμφανίστηκαν μειωμένες και για τους δύο κατασκευαστές, ωστόσο
η Boeing φαίνεται να βρίσκεται σε ακόμα δυσκολότερη θέση. Ο αμερικανικός κατασκευαστής παρέδωσε μόλις 50 αεροσκάφη σε σύγκριση με τα 149 του προηγούμενου έτους. Από την άλλη, η Airbus κατάφερε να παραδώσει 122 αεροσκάφη, αριθμός μειωμένος κατά 40 σε σύγκριση με το α΄ τρίμηνο του 2019. Ωστόσο, σημειώνεται ότι επιπλέον 60 αεροσκάφη κατασκευάστηκαν, αλλά δεν ήταν δυνατή η παράδοσή τους. Η Airbus φάνηκε να αποδίδει καλύτερα και στις νέες παραγγελίες, καθώς εξασφάλισε παραγγελίες για 290 αεροσκάφη (μειωμένα κατά 58) σε αντίθεση με την Boeing, που έλαβε παραγγελία για μόλις 12 νέα αεροσκάφη.
Και οι δύο κατασκευαστικές εταιρείες έχουν υποχρεωθεί σε μείωση των ρυθμών ή ακόμα και σε πλήρη διακοπή παραγωγής για ορισμένα μοντέλα αεροσκαφών, προκειμένου να συμβαδίζουν με την ολοένα και μειωμένη ζήτηση της αγοράς. Ωστόσο, σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, εσωτερικά έγγραφα των εταιρειών αποκαλύπτουν τα σχέδιά τους για μειώσεις στο προσωπικό. Η αμερικανική Boeing αποκάλυψε μείωση κατά 10% των θέσεων εργασίας, ενώ η Airbus προειδοποίησε με εσωτερικό memo τους υπαλλήλους της για πιθανές, επερχόμενες απολύσεις, χωρίς ωστόσο να δίνει λεπτομέρειες σχετικά με τον αριθμό. Ο γαλλογερμανικός κατασκευαστής απασχολεί αυτή τη στιγμή 135.000 άτομα και έχει ήδη θέσει σε υποχρεωτική άδεια άνευ αποδοχών 3.500 εργαζομένους. Τα σχέδια της Airbus για τις περικοπές θέσεων εργασίας αναμένεται να γίνουν γνωστά εντός του καλοκαιριού.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ