
Σε εξαιρετικά δεινή θέση βρίσκονται οι δύο βασικότεροι κατασκευαστές αεροσκαφών, Airbus και Boeing. Η άνευ προηγουμένου πανδημία έχει οδηγήσει στο μάτι του κυκλώνα τις αεροπορικές εταιρείες σε ολόκληρο τον κόσμο. Οι αερομεταφορείς, προκειμένου να επιβιώσουν οικονομικά μετά το πέρας της παρούσας υγειονομικής κρίσης, προβαίνουν σε περικοπές δαπανών, κάτι που αναπόφευκτα έχει οδηγήσει σε σημαντική μείωση των παραγγελιών και των παραδόσεων νέων αεροσκαφών.
Οι δύο εταιρείες αεροναυπηγικής ανακοίνωσαν ζημίες εκατομμυρίων για το πρώτο τρίμηνο του 2020. Τα οικονομικά αποτελέσματα της Boeing αποκάλυψαν ζημίες ύψους $641 εκατ., ενώ για την ευρωπαϊκή Airbus οι ζημίες ανήλθαν σε 481 εκατ. ευρώ. Οι παραδόσεις καινούργιων αεροσκαφών εμφανίστηκαν μειωμένες και για τους δύο κατασκευαστές, ωστόσο
η Boeing φαίνεται να βρίσκεται σε ακόμα δυσκολότερη θέση. Ο αμερικανικός κατασκευαστής παρέδωσε μόλις 50 αεροσκάφη σε σύγκριση με τα 149 του προηγούμενου έτους. Από την άλλη, η Airbus κατάφερε να παραδώσει 122 αεροσκάφη, αριθμός μειωμένος κατά 40 σε σύγκριση με το α΄ τρίμηνο του 2019. Ωστόσο, σημειώνεται ότι επιπλέον 60 αεροσκάφη κατασκευάστηκαν, αλλά δεν ήταν δυνατή η παράδοσή τους. Η Airbus φάνηκε να αποδίδει καλύτερα και στις νέες παραγγελίες, καθώς εξασφάλισε παραγγελίες για 290 αεροσκάφη (μειωμένα κατά 58) σε αντίθεση με την Boeing, που έλαβε παραγγελία για μόλις 12 νέα αεροσκάφη.
Και οι δύο κατασκευαστικές εταιρείες έχουν υποχρεωθεί σε μείωση των ρυθμών ή ακόμα και σε πλήρη διακοπή παραγωγής για ορισμένα μοντέλα αεροσκαφών, προκειμένου να συμβαδίζουν με την ολοένα και μειωμένη ζήτηση της αγοράς. Ωστόσο, σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, εσωτερικά έγγραφα των εταιρειών αποκαλύπτουν τα σχέδιά τους για μειώσεις στο προσωπικό. Η αμερικανική Boeing αποκάλυψε μείωση κατά 10% των θέσεων εργασίας, ενώ η Airbus προειδοποίησε με εσωτερικό memo τους υπαλλήλους της για πιθανές, επερχόμενες απολύσεις, χωρίς ωστόσο να δίνει λεπτομέρειες σχετικά με τον αριθμό. Ο γαλλογερμανικός κατασκευαστής απασχολεί αυτή τη στιγμή 135.000 άτομα και έχει ήδη θέσει σε υποχρεωτική άδεια άνευ αποδοχών 3.500 εργαζομένους. Τα σχέδια της Airbus για τις περικοπές θέσεων εργασίας αναμένεται να γίνουν γνωστά εντός του καλοκαιριού.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Εγκαινιάζουμε ένα σύγχρονο σύστημα προσομοίωσης, που θα επιτρέψει στα στελέχη μας να αποκτούν σε ελεγχόμενα και κλιμακούμενα σενάρια, την εμπειρία η οποία απαιτείται. Είμαστε…

Αεροσκάφος της Aegean Airlines από την Αθήνα προσγειώθηκε σήμερα στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Βαγδάτης – στην πρώτη απευθείας πτήση που εκτελεί έπειτα από 35…

Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) convened the 39th Hellenic Marine Technical Committee meeting in Athens on December 3, bringing together leading stakeholders of…

Σφίγγει ο κλοιός της ΕΕ προς τη Μόσχα με το καθεστώς κυρώσεων σε βάρος νομικών και φυσικών προσώπων που διευκολύνουν το εμπόριο ρωσικού πετρελαίου…

Σε κλίμα άρτιας συνεργασίας, το Κυπριακό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο, ενεργώντας υπό την ιδιότητά του ως εργοδοτικός σύνδεσμος, υπέγραψε στις 15 Δεκεμβρίου 2025 την ανανέωση της…

Η CEVA Logistics ανακοίνωσε στις 15 Δεκεμβρίου την υπογραφή συμφωνίας αγοράς μετοχών για την απόκτηση του 100% του Fagioli Group, που επίσης δραστηριοποιείται στα…

Σε τροχιά «στρατοσφαιρικής» ανόδου κινείται η αγορά του χαλκού, σύμφωνα με το CNBC, με τις τιμές spot στο London Metals Exchange (LME) να καταγράφουν…

Tη συμφωνία της για την απόκτηση της σκανδιναβικής ναυλομεσιτικής εταιρείας Grieg Shipbrokers ανακοίνωσε η SSY. Η Grieg Shipbrokers, η οποία θα ενταχθεί στην SSY…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ