
Σε εξαιρετικά δεινή θέση βρίσκονται οι δύο βασικότεροι κατασκευαστές αεροσκαφών, Airbus και Boeing. Η άνευ προηγουμένου πανδημία έχει οδηγήσει στο μάτι του κυκλώνα τις αεροπορικές εταιρείες σε ολόκληρο τον κόσμο. Οι αερομεταφορείς, προκειμένου να επιβιώσουν οικονομικά μετά το πέρας της παρούσας υγειονομικής κρίσης, προβαίνουν σε περικοπές δαπανών, κάτι που αναπόφευκτα έχει οδηγήσει σε σημαντική μείωση των παραγγελιών και των παραδόσεων νέων αεροσκαφών.
Οι δύο εταιρείες αεροναυπηγικής ανακοίνωσαν ζημίες εκατομμυρίων για το πρώτο τρίμηνο του 2020. Τα οικονομικά αποτελέσματα της Boeing αποκάλυψαν ζημίες ύψους $641 εκατ., ενώ για την ευρωπαϊκή Airbus οι ζημίες ανήλθαν σε 481 εκατ. ευρώ. Οι παραδόσεις καινούργιων αεροσκαφών εμφανίστηκαν μειωμένες και για τους δύο κατασκευαστές, ωστόσο
η Boeing φαίνεται να βρίσκεται σε ακόμα δυσκολότερη θέση. Ο αμερικανικός κατασκευαστής παρέδωσε μόλις 50 αεροσκάφη σε σύγκριση με τα 149 του προηγούμενου έτους. Από την άλλη, η Airbus κατάφερε να παραδώσει 122 αεροσκάφη, αριθμός μειωμένος κατά 40 σε σύγκριση με το α΄ τρίμηνο του 2019. Ωστόσο, σημειώνεται ότι επιπλέον 60 αεροσκάφη κατασκευάστηκαν, αλλά δεν ήταν δυνατή η παράδοσή τους. Η Airbus φάνηκε να αποδίδει καλύτερα και στις νέες παραγγελίες, καθώς εξασφάλισε παραγγελίες για 290 αεροσκάφη (μειωμένα κατά 58) σε αντίθεση με την Boeing, που έλαβε παραγγελία για μόλις 12 νέα αεροσκάφη.
Και οι δύο κατασκευαστικές εταιρείες έχουν υποχρεωθεί σε μείωση των ρυθμών ή ακόμα και σε πλήρη διακοπή παραγωγής για ορισμένα μοντέλα αεροσκαφών, προκειμένου να συμβαδίζουν με την ολοένα και μειωμένη ζήτηση της αγοράς. Ωστόσο, σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, εσωτερικά έγγραφα των εταιρειών αποκαλύπτουν τα σχέδιά τους για μειώσεις στο προσωπικό. Η αμερικανική Boeing αποκάλυψε μείωση κατά 10% των θέσεων εργασίας, ενώ η Airbus προειδοποίησε με εσωτερικό memo τους υπαλλήλους της για πιθανές, επερχόμενες απολύσεις, χωρίς ωστόσο να δίνει λεπτομέρειες σχετικά με τον αριθμό. Ο γαλλογερμανικός κατασκευαστής απασχολεί αυτή τη στιγμή 135.000 άτομα και έχει ήδη θέσει σε υποχρεωτική άδεια άνευ αποδοχών 3.500 εργαζομένους. Τα σχέδια της Airbus για τις περικοπές θέσεων εργασίας αναμένεται να γίνουν γνωστά εντός του καλοκαιριού.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ