
Η Ευρωπαϊκή Ένωση και το Μεξικό ολοκλήρωσαν και τις τελευταίες λεπτομέρειες για τη νέα εμπορική τους συμφωνία. Ο Ευρωπαίος επίτροπος Εμπορίου, Phil Hogan, και ο υπουργός Οικονομίας του Μεξικού Graciela Márquez Colín, σε τηλεφωνική κλήση τους την Τρίτη 28 Απριλίου, συμφώνησαν το πλαίσιο εφαρμογής του ανοίγματος των αγορών προκειμένου ΕΕ και Μεξικό να προχωρήσουν στην υπογραφή και στην επικύρωση αυτής της συμφωνίας.
Ο επίτροπος Εμπορίου Phil Hogan ανέφερε: «Ενώ οι προσπάθειές μας έχουν επικεντρωθεί στην αντιμετώπιση της κρίσης του κορονοϊού, εργαζόμαστε επίσης για να προωθήσουμε την ατζέντα ανοιχτού και δίκαιου εμπορίου, η οποία εξακολουθεί να είναι πολύ σημαντική. Η διαφάνεια, οι εταιρικές σχέσεις και η συνεργασία θα είναι ακόμα πιο ουσιαστικές καθώς ανοικοδομούμε τις οικονομίες μας όταν περάσει ο κίνδυνος από αυτή την πανδημία. Είμαι, λοιπόν, πολύ χαρούμενος που με τους Μεξικανούς εταίρους μας μοιραζόμαστε παρόμοιες απόψεις. Η σημερινή συμφωνία αποτελεί σαφή απόδειξη της κοινής μας δέσμευσης να προωθήσουμε την ατζέντα συνεργασίας. Αυτή η συμφωνία ‒μόλις τεθεί σε ισχύ‒ θα βοηθήσει τόσο την ΕΕ όσο και το Μεξικό να στηρίξουν τις οικονομίες μας και να ενισχύσουν την απασχόληση».
Με βάση τη νέα συμφωνία ΕΕ-Μεξικού, στο εμπόριο μεταξύ ΕΕ και Μεξικού δεν θα ισχύουν δασμοί. Η συμφωνία περιλαμβάνει επίσης κανόνες για την αειφόρο ανάπτυξη, όπως η δέσμευση για την αποτελεσματική εφαρμογή της Συμφωνία του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή. Οι απλούστερες τελωνειακές διαδικασίες θα βοηθήσουν περαιτέρω στην αύξηση των εξαγωγών.
Το Μεξικό αποτελεί τον μεγαλύτερο εμπορικό εταίρο της ΕΕ στη Λατινική Αμερική, με διμερές εμπόριο αγαθών αξίας 66 δισ. ευρώ και εμπόριο υπηρεσιών αξίας 19 δισ. ευρώ (αντίστοιχα στοιχεία για το 2019 και το 2018). Οι εξαγωγές αγαθών της ΕΕ υπερβαίνουν τα 39 δισ. ευρώ ετησίως. Το εμπόριο αγαθών ΕΕ-Μεξικού έχει υπερδιπλασιαστεί από την έναρξη ισχύος της αρχικής συμφωνίας το 2001. Η εκσυγχρονισμένη εμπορική συμφωνία θα συμβάλει στην ενίσχυση αυτής της ισχυρής ιστορικής ανάπτυξης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ