
Η Stena Bulk ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση της δοκιμής βιοκαυσίμου για το MR tanker «Stena Immortal», με τα εν λόγω εναλλακτικά καύσιμα να κερδίζουν διαρκώς έδαφος στην προσπάθεια της βιομηχανίας για μείωση των εκπομπών των πλοίων και του περιβαλλοντικού αποτυπώματος.
Το χωρητικότητας 49.646 dwt δεξαμενόπλοιο παρέλαβε στο λιμάνι του Ρότερνταμ για πρώτη φορά το εν λόγω βιοκαύσιμο, το οποίο παράγεται από μαγειρικά έλαια. Το καύσιμο αυτό εγκαινιάστηκε από την GoodFuels το 2018 και εκτιμάται ότι με την καύση του οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία μειώνονται κατά 83%, ενώ σημαντική μείωση επιτυγχάνεται και για τις εκπομπές SOx.
H επιτυχής ολοκλήρωση της δοκιμής του βιοκαυσίμου καταδεικνύει ότι η «απεξάρτηση» της ναυτιλίας από τα ορυκτά καύσιμα δεν είναι μακριά και ότι μπορεί να επιτευχθεί σε σύντομο χρονικό διάστημα, με την προϋπόθεση ότι οι ηγέτες της βιομηχανίας θα εργαστούν από κοινού για την εξέλιξη αυτή, τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση.
Ο κ. Erik Hånell, πρόεδρος και CEO της Stena Bulk, σχολίασε χαρακτηριστικά ότι «θέλαμε να δείξουμε στη βιομηχανία ότι μπορούμε να αρχίσουμε να μειώνουμε το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της ναυτιλίας εδώ και τώρα, διατηρώντας παράλληλα την ύψιστη ποιότητα των τεχνικών και εμπορικών μας λειτουργιών».
Αξίζει να σημειωθεί τέλος ότι και άλλες ναυτιλιακές εταιρείες, όπως οι Norden, CMA CGM, Jan De Nul, Boskalis, Jumbo και UECC, έχουν πειραματιστεί με βιοκαύσιμα.
Φωτό: Jan Verhoog/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ