Και τα γερμανικά ναυπηγεία στον χορό των συγχωνεύσεων;

Και τα γερμανικά ναυπηγεία στον χορό των συγχωνεύσεων;

183
Και τα γερμανικά ναυπηγεία στον χορό των συγχωνεύσεων;

H τάση των τελευταίων ετών για συγχωνεύσεις μεγάλης κλίμακας στον ναυπηγικό κλάδο δεν αφήνει ασυγκίνητη την Ευρώπη, και δη τη Γερμανία.

Ειδικότερα, και σύμφωνα με γερμανικά MME, η κυβέρνηση της χώρας καλοβλέπει την προοπτική συγχώνευσης των ThyssenKrupp Marine Systems, German Naval Yards Kiel και Lürssen. Μάλιστα, οι διαπραγματεύσεις μεταξύ των τριών μερών έχουν ξεκινήσει από αρχές του έτους, σύμφωνα με όσα μεταδίδει το NDR.

Ο CEO της German Naval Yards Kiel, Jörg Herwig, φέρεται να δήλωσε ότι «ένας ισχυρός παίκτης από τη Γερμανία είναι ικανός να παραμείνει διεθνώς ανταγωνιστικός και να ενδυναμώσει τον τεχνολογικό κλάδο της χώρας».

Τελευταία, τα ναυπηγεία, ιδίως στην Ασία, προχωρούν σε ενοποιήσεις των δραστηριοτήτων τους εν μέσω σημαντικών προκλήσεων για τη βιομηχανία. Η συγχώνευση των νοτιοκορεατικών ναυπηγείων Hyundai Heavy Industries Co. (HHI) και Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) ήρθε να ταράξει τα νερά της διεθνούς ναυπηγικής βιομηχανίας και ενώ εγείρονται ερωτηματικά από τις Βρυξέλλες για πιθανές στρεβλώσεις στον ανταγωνισμό.

Παράλληλα, στην Κίνα η Assets Supervision and Administration Commission (SASAC) άναψε τον περασμένο Νοέμβριο το πράσινο φως για τη συγχώνευση των China State Shipbuilding Company (CSSC) και China Shipbuilding Industry Company (CSIC), η οποία οδήγησε στη δημιουργία της China Shipbuilding Group (CSG). Η κίνηση αυτή μεταφράστηκε από πολλούς αναλυτές της αγοράς σαν μια προσπάθεια να αμφισβητηθεί η πρωτοκαθεδρία της Νότιας Κορέας στην παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία.

Τέλος, η Imabari Shipbuilding Co. και η Japan Marine United Corp. (JMU), τα δύο κορυφαία ναυπηγεία της Ιαπωνίας, ανακοίνωσαν πρόσφατα ότι προχωρούν στην ίδρυση κοινής εταιρείας την 1η Οκτωβρίου 2020, που σκοπό θα έχει τον σχεδιασμό και την πώληση εμπορικών πλοίων.

Φωτό: Manne1953/Pixabay