
Οι αρχές της Ινδονησίας απέρριψαν πολλαπλά αιτήματα για έκτακτη ιατρική επέμβαση, προκειμένου να σώσουν τη ζωή ενός Ρώσου ναυτικού 45 ετών στο πλοίο «WL Palekh», εξαιτίας των περιορισμών που έχει θέσει η χώρα λόγω του Covid-19.
Το μέλος του πληρώματος παρουσίασε συμπτώματα εγκεφαλικού επεισοδίου ενώ το πλοίο βρισκόταν σε διεθνή ύδατα 225 χλμ. από το νησί της Σουμάτρα. Παρά τα επανειλημμένα αιτήματα από τον πλοίαρχο του σκάφους, την Ένωση Ναυτικών της Ρωσίας (SUR) και την Ένωση Ναυτικών της Ινδονησίας, οι τοπικές αρχές συνέχισαν να απορρίπτουν τις εκκλήσεις για επείγουσα ιατρική βοήθεια, προτού τελικά σταλεί ένα αστυνομικό σκάφος για να παραλάβει τον ναυτικό στις 21:00 τοπική ώρα της Δευτέρας.
Η Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές (ITF) κάλεσε τη Διεθνή Οργάνωση Εργασίας (ILO) και τον IMO να παρέμβουν επειγόντως και να καλέσουν την ινδονησιακή κυβέρνηση να σεβαστεί τις διεθνείς συμβάσεις, παρέχοντας στον ναυτικό άμεση ιατρική βοήθεια.
«Η κυβέρνηση της Ινδονησίας έπρεπε να διευκολύνει αμέσως την απομάκρυνση του ναυτικού και να παράσχει την απαραίτητη ιατρική βοήθεια, που χρειαζόταν απεγνωσμένα. Ελπίζουμε ειλικρινά ότι η υγεία του δεν κινδυνεύει περαιτέρω λόγω της καθυστέρησης», δήλωσε η Jacqueline Smith, συντονίστρια της ITF.
«Οι περιορισμοί λόγω του Covid-19 δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται από τις αρχές ως πρόσχημα για να αρνούνται στους ναυτικούς το δικαίωμα ιατρικής περίθαλψης και θεραπείας ή υποχρεώσεων των χωρών βάσει του διεθνούς δικαίου», ανέφερε η κ. Smith.
Ο πλοίαρχος του «WL Palekh» ζήτησε για πρώτη φορά ιατρική βοήθεια για ένα μέλος του πληρώματος του πλοίου στις 12:30, το Σάββατο 18 Απριλίου, αφού ο ναυτικός είχε εμφανίσει σημάδια εγκεφαλικού επεισοδίου την προηγούμενη ημέρα. Παρόλο που αυτό επιβεβαιώθηκε από γιατρό της Global Voyager Assistance, οι ινδονησιακές αρχές αρνήθηκαν για δεύτερη φορά την έκκληση από τον πλοίαρχο για άδεια παροχής ιατρικής εκκένωσης λόγω των περιορισμών του Covid-19.
Η ILO και ο ΙΜΟ παρενέβησαν και ήρθαν σε επαφή με τις αρμόδιες ινδονησιακές αρχές, και η απομάκρυνση του ναυτικού έγινε τελικά το βράδυ της Δευτέρας.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ