Λιμάνι Ρότερνταμ: Η ανοικτή πληγή του Covid-19 στη διακίνηση φορτίων

Λιμάνι Ρότερνταμ: Η ανοικτή πληγή του Covid-19 στη διακίνηση φορτίων

321
Λιμάνι Ρότερνταμ: Η ανοικτή πληγή του Covid-19 στη διακίνηση φορτίων

Η πανδημία του κορονοϊού έχει οδηγήσει σε πρωτοφανείς στρεβλώσεις στις παγκόσμιες παραγωγικές διαδικασίες και στις εφοδιαστικές αλυσίδες κατά το α΄ τρίμηνο του έτους. Τα «λουκέτα» σε πολλές επιχειρήσεις, οι αυστηρότεροι έλεγχοι στα σύνορα και οι περιορισμοί στις μετακινήσεις έχουν επηρεάσει σε σημαντικό βαθμό την καθημερινότητα των κοινωνιών παγκοσμίως.

Στο κλίμα αυτό της αβεβαιότητας δεν θα μπορούσαν να μείνουν ανεπηρέαστοι οι διεθνείς κόμβοι εμπορίου, όπως το λιμάνι του Ρότερνταμ. Ειδικότερα, η διακίνηση εμπορευμάτων στο μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης κατέγραψε ετήσια μείωση 9,3%, στους 112,4 εκατ. τόνους, το α΄ τρίμηνο. Βέβαια αξίζει να σημειωθεί ότι, κατά το α΄ τρίμηνο του 2019, ο όγκος εμπορευματοκιβωτίων, LNG και βιοκαυσίμων ανήλθε σε επίπεδα-ρεκόρ. Στα επιμέρους στοιχεία, ο όγκος ξηρών φορτίων που διακινήθηκε από και προς το Ρότερνταμ σημείωσε μείωση 14% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, στους 16,7 εκατ. τόνους. Ιδιαίτερα για τον άνθρακα η μείωση άγγιξε το 39,6%. Σε ό,τι αφορά τη διακίνηση προϊόντων πετρελαίου, αυτή υποχώρησε 32,8% σε ετήσια βάση.

Ο Allard Castelein, CEO του λιμανιού του Ρότερνταμ, σημείωσε χαρακτηριστικά: «Ο αντίκτυπος της μείωσης της ζήτησης λόγω της κρίσης του κορονοϊού θα είναι έκδηλος από τον Απρίλιο και μετά. Μια πτώση της τάξεως του 10-20% σε ετήσια βάση στη διακίνηση εμπορευμάτων από και προς το λιμάνι μοιάζει αρκετά πιθανή. Εξαρτάται από το πόσο σύντομα θα αρθούν τα μέτρα και πόσο γρήγορα θα ανακάμψουν η παραγωγή και το διεθνές εμπόριο».

Φωτό: Jerry Lampen/ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.