
Σε επίπεδα δραστηριότητας πριν από την εμφάνιση του Covid-19 βρίσκονται πλέον οι κυριότεροι λιμένες της Κίνας, γεγονός που θα βοηθήσει στη διατήρηση της παγκόσμιας αλυσίδας εφοδιασμού, που έχει πληγεί από την πανδημία.
Ενώ εξακολουθούν να εργάζονται για να περιορίσουν την εξάπλωση του κορονοϊού στην Κίνα, οι εταιρείες της ασιατικής χώρας καταβάλλουν τις ίδιες προσπάθειες για να επανεκκινήσουν τη λειτουργία των επιχειρήσεών τους. Στα λιμάνια της Κίνας πλέουν και πάλι μεγάλα πλοία, ενώ γερανοί εμπορευματοκιβωτίων και φορτηγά λειτουργούν και πάλι.
«Τα λιμάνια της Κίνας, ο παγκόσμιος κατασκευαστικός κόμβος, είναι το κλειδί της παγκόσμιας αλυσίδας εφοδιασμού. Η σωστή λειτουργία και η παράδοση πόρων και υλικών είναι ζήτημα ζωής και θανάτου κατά τη διάρκεια μιας παγκόσμιας πανδημίας», δήλωσε o Zhou Dequan, διευθυντής του Εθνικού Γραφείου Έρευνας Μεταφορών του Διεθνούς Ινστιτούτου Μεταφορών της Σαγκάης.
Ο Bai Ming, ερευνητής της Κινεζικής Ακαδημίας Διεθνούς Εμπορίου και Οικονομικής Συνεργασίας, δήλωσε ότι η ακεραιότητα της παγκόσμιας αλυσίδας εφοδιασμού έχει πληγεί από την εξάπλωση του Covid-19 στις υπερπόντιες αγορές και ότι είναι κρίσιμο το γεγονός ότι η Κίνα προμηθεύει υγειονομικό υλικό και παράλληλα βοήθα άλλες χώρες στην καταπολέμηση του ιού και στην επανέναρξη της βιομηχανικής παραγωγής.
Μετά το ξέσπασμα της επιδημίας, η εταιρεία διαχείρισης του λιμένα της Σαγκάης έδωσε βαρύτητα τόσο στον περιορισμό του Covid-19 όσο και στη διατήρηση, κατά το δυνατόν, της κανονικότητας των φορτώσεων. Πλέον, η λειτουργία του σημαντικότατου αυτού λιμανιού έχει επιστρέψει στο 90% των κανονικών επιπέδων. Το λιμάνι της Σαγκάης αποτελεί το πιο πολυσύχναστο λιμάνι διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο. Το 2019 διακινήθηκαν 43,3 εκατ. TEU, αποφέροντας καθαρό κέρδος 1,27 δισ. δολαρίων, σύμφωνα με την εταιρεία.
Το λιμάνι Ningbo Zhoushan στην επαρχία Zhejiang, το μεγαλύτερο λιμάνι του κόσμου ανά όγκο κυκλοφορίας για έντεκα συνεχόμενα χρόνια, έχει ανακτήσει το μεγαλύτερο μέρος της χωρητικότητάς του. Τον Μάρτιο διακινήθηκαν 2,28 εκατ. TEUs, μόλις 2,5% λιγότερο από ό,τι πριν από έναν χρόνο, και 62,66 εκατ. τόνους φορτίου συνολικά, κατά 9,2% λιγότερο από ό,τι πριν από έναν χρόνο.
Φωτό: Michael Reynolds/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντοναλντ Τραμπ δήλωσε σήμερα ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες θα επιβάλλουν «πολύ αυστηρούς δασμού» στην Ρωσία σε 50 ημέρες εάν δεν υπάρξει…
Σκάφος της Frontex βυθίστηκε στη θαλάσσια περιοχή Βορειοδυτικά της Λέσβου μετά από πρόσκρουση σε ξέρα. Οι έξι επιβαίνοντες παρελήφθησαν καλά στην υγεία τους από…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Η τιμή του Βitcoin ξεπέρασε το επίπεδο των $123.000 για πρώτη φορά σήμερα, Δευτέρα 14 Ιουλίου, σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για το κορυφαίο κρυπτονόμισμα παγκοσμίως.…
Η αξιοποίηση φωτοβολταϊκών συστημάτων στη ναυτιλία δεν είναι νέα πρακτική, ωστόσο το «Blue Marlin» γίνεται το πρώτο πλοίο εσωτερικής ναυσιπλοΐας παγκοσμίως που αξιοποιεί ηλιακή…
Οι πλωτές ανεμογεννήτριες παρέχουντι μεγαλύτερη ευελιξία χωροθέτησης, μειωμένες οπτικές επιπτώσεις για παράκτιες κοινότητες και τη δυνατότητα για εγκατάσταση μονάδων μεγάλης ισχύος. Στο πλαίσιο αυτό,…
Με ανησυχητικούς ρυθμούς αυξήθηκαν τα περιστατικά πειρατικών επιθέσεων σε εμπορικά πλοία το α΄ εξάμηνο του 2025, σύμφωνα με δεδομένα της ReCAAP. Η αύξηση ανήλθε…
Η ναυλαγορά τακτικών γραμμών εμφανίζει έντονες αυξομειώσεις τις πρώτες ημέρες του Ιουλίου, βάσει δεδομένων της Xeneta. Με την προσφορά να υπερβαίνει τις απαιτήσεις της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ