
Με νέα ανάλυσή του, ο οίκος Drewry επιχειρεί να καταγράψει την επίδραση της πανδημίας στην αγορά του LNG ως commodity και συνεπώς στη διά θαλάσσης μεταφορά του και στα πλοία που αναλαμβάνουν αυτή τη μεταφορά.
Όπως αρχικά σημειώνει η Drewry, το 2020 δεν ξεκίνησε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο για την αγορά του LNG, καθώς η μειωμένη ζήτηση από την Ασία λόγω Covid-19 αλλά και η προσθήκη νέων projects το προηγούμενο διάστημα, που αυξάνουν την προσφορά σε διεθνές επίπεδο, έχουν συμπαρασύρει προς τα κάτω τις τιμές στη spot αγορά.
Αναμφίβολα η έξαρση του νέου κορονοϊού στην Κίνα και η σημαντικά μειωμένη ζήτηση από τον ασιατικό γίγαντα έχουν σχεδόν εκμηδενίσει τις όποιες ελπίδες για ανάκαμψη της αγοράς, τουλάχιστον όχι πριν από το γ΄ τρίμηνο του 2020.
Η πανδημία δυστυχώς έχει επεκταθεί σε πάνω από 60 χώρες, με τους περιορισμούς στη μετακίνηση που έχουν αποφασίσει πολλές εθνικές κυβερνήσεις να μειώνουν τη ζήτηση για εμπορεύματα ενέργειας.
Για το 2020, η Drewry εκτιμά ότι το εμπόριο LNG θα αυξηθεί κατά 2% εξαιτίας της χαμηλής ζήτησης. Οι ήπιες καιρικές συνθήκες τον χειμώνα και η μείωση των τιμών στη spot αγορά LNG της Ασίας έχουν οδηγήσει σε αύξηση των αποθεμάτων σε Ευρώπη και Ασία, επηρεάζοντας συγχρόνως και τις εισαγωγές. Η εικόνα αυτή δεν φαίνεται να αλλάζει, δεδομένου ότι εισερχόμαστε σε μια εποχή με παραδοσιακά χαμηλή ζήτηση για LNG.
Παράλληλα ο Covid-19 έχει αναπροσαρμόσει τα πλάνα πολλών εταιρειών ενέργειας για την ανάπτυξη νέων mega LNG projects. Χαρακτηριστικά παραδείγματα LNG projects που λόγω κορονοϊού θα αναβληθούν ή θα καθυστερήσουν αποτελούν τα εξής: Rovuma LNG project, Qatar’s North Field Expansion project, Driftwood LNG, Rio Grande LNG και Lake Charles.
Καθώς τα περισσότερα μακροπρόθεσμα συμβόλαια LNG συνδέονται με την τιμή του πετρελαίου, η κερδοφορία μεγάλων προγραμματισμένων projects κινδυνεύει, δεδομένου ότι οι τιμές πετρελαίου έχουν πάρει τελευταία την κατιούσα.
Η καθυστέρηση της ολοκλήρωσης μεγάλων projects LNG πέραν του 2023-2024 θα δημιουργήσει μακροπρόθεσμα μια «σφιχτή» προσφορά, η οποία με τη σειρά της θα παράσχει στήριξη στις τιμές. Επιπρόσθετα, ο απαιτούμενος αριθμός LNG carriers για τη
μεταφορά LNG έως το 2024 θα μειωθεί από τα 270 στα 160, γεγονός που μεταφράζεται σε χαμηλότερες παραγγελίες και παραδόσεις τέτοιων πλοίων από το 2022.
Εν κατακλείδι, η Drewry καταλήγει ότι για τη ναυτιλιακή αγορά των LNGs έχει δημιουργηθεί μια νέα νόρμα ‒από το εμπόριο, τη ζήτηση και τους ναύλους‒, η οποία για το 2020 δεν κρίνεται το ίδιο ευνοϊκή και ελκυστική απ’ ό,τι αρχικά αναμενόταν.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ