
Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA) έχει προχωρήσει σε σειρά αναλύσεων, τις τελευταίες ημέρες, για την επίδραση της νέας πανδημίας στην παγκόσμια αγορά των αερομεταφορών. Με την πλειονότητα των αεροπορικών εταιρειών να έχουν καθηλώσει τα περισσότερα, αν όχι και όλα, τα αεροσκάφη τους, οι οικονομικές επιπτώσεις φαντάζουν εξαιρετικά μεγάλες. Όσο περισσότερο διαρκούν τα αυστηρά μέτρα απαγόρευσης της κυκλοφορίας που έχουν επιβληθεί και έχουν επηρεάσει τις αεροπορικές εταιρείες, τόσο μεγαλύτερο θα είναι και το μέγεθος της οικονομικής ζημίας που θα προκληθεί στον κλάδο.
Η IATA έχει προβεί σε σειρά ανακοινώσεων το τελευταίο διάστημα, παροτρύνοντας τα κράτη να λάβουν μέτρα υποστήριξης των αεροπορικών εταιρειών. Σε μία από αυτές ανέλυσε τις οικονομικές επιπτώσεις που θα έχει η πανδημία του κορονοϊού στους ευρωπαϊκούς αερομεταφορείς, αλλά και τον αντίκτυπο αυτών στις οικονομίες των ευρωπαϊκών κρατών.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το τελευταίο σενάριο της IATA, οι απώλειες για τους ευρωπαϊκούς αερομεταφορείς θα ανέλθουν σε $76 δισ., ενώ η επιβατική ζήτηση το 2020 αναμένεται να είναι μειωμένη κατά 49% σε σχέση με το 2019. Μια πτώση αυτού του μεγέθους θέτει σε κίνδυνο περίπου 5,6 εκατ. θέσεις εργασίας και $378 δισ. που η αεροπορική βιομηχανία συνεισφέρει στο ευρωπαϊκό ΑΕΠ.
Με βάση τα στοιχεία που η Ένωση έδωσε στη δημοσιότητα, η οικονομία της Ισπανίας θα έχει το μεγαλύτερο πρόβλημα. Το συνολικό κόστος στο ΑΕΠ της χώρας μπορεί να ανέλθει στα $49,4 δισ., ενώ ενδέχεται να επηρεαστούν 750.000 θέσεις εργασίας. Από την άλλη, το μεγαλύτερο οικονομικό πλήγμα αναμένεται να δεχτούν οι βρετανικοί αερομεταφορείς, με ζημίες που μπορεί να ανέλθουν σε $21,7 δισ., ενώ η επιβατική κίνηση στο Ηνωμένο Βασίλειο είναι δυνατόν να μειωθεί κατά 113,5 εκατ. (η μεγαλύτερη μείωση στην Ευρώπη). Η Τουρκία είναι η δεύτερη κατά σειρά χώρα, μετά την Ισπανία, όσον αφορά τον αριθμό των θέσεων εργασίας που ενδέχεται να επηρεαστούν, καθώς στη γείτονα χώρα η ανάλυση προβλέπει ότι 427.000 θέσεις εργασίας θα τεθούν σε κίνδυνο. Όσον αφορά τη χώρα μας, οι οικονομικές ζημίες στους αερομεταφορείς είναι πιθανό να ανέλθουν σε $3,2 δισ., οι θέσεις εργασίας που μπορούν να επηρεαστούν ανέρχονται σε 193.000, ενώ το κόστος στο ΑΕΠ της Ελλάδας δύναται να φτάσει τα $8,3 δισ.
Τα δεδομένα αυτά ενδέχεται να μην είναι τα τελικά, καθώς η κατάσταση είναι ακόμη ρευστή. Μόλις προ ολίγων ημερών το χειρότερο σενάριο της IATA προέβλεπε ζημίες $113 δισ. για τους αερομεταφορείς σε παγκόσμιο επίπεδο. Δεδομένου ότι οι προβλέψεις για τις ζημίες για την περιοχή της Ευρώπης μόνο αγγίζουν τα $76 δισ., το πιθανότερο σενάριο είναι ότι οι προηγούμενες προβλέψεις της Ένωσης θα αναθεωρηθούν προς τα επάνω.
Αναλυτικά μπορεί να δει κανείς τις προβλέψεις της ΙΑΤΑ στον παρακάτω πίνακα:
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Η παγκόσμια μετάβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών βρίσκει στην αμμωνία έναν υποσχόμενο σύμμαχο. Η ναυτιλιακή τεχνολογία εισέρχεται πλέον σε μια εποχή, με την κατασκευή…
Με τεχνολογικό επίκεντρο το προηγμένο σύστημα HiNAS Control της Avikus, η Hyundai Glovis προχωρά στην πρώτη εκτεταμένη εφαρμογή αυτόνομης ναυσιπλοΐας στον στόλο των πλοίων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ