
Το 2019 οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες παρήγαγαν σημαντικά περισσότερα αυτοκίνητα στην Κίνα απ’ ό,τι στη Γερμανία, καθώς η Κίνα παραμένει μακράν ο σημαντικότερος παραγωγικός χώρος για τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία πλην της ίδιας της Γερμανίας. Και ενώ η παραγωγή σε εργοστάσια του εξωτερικού ενδέχεται να αυξηθεί περαιτέρω, η πρόσφατη ανάπτυξη της εγχώριας παραγωγής προκαλεί ανησυχίες.
Σε έκθεση που δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα της Deutsche Bank σημειώνεται ότι το 2019 ήταν το πρώτο έτος κατά το οποίο οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες παρήγαγαν σημαντικά περισσότερα επιβατικά αυτοκίνητα στην Κίνα απ’ ό,τι στη χώρα τους (το 2018, τα στοιχεία για την παραγωγή στην Κίνα υπερέβησαν την παραγωγή στη Γερμανία μόνο με μικρό ποσοστό). Ενώ η συνολική παραγωγή των γερμανικών εταιρειών στην Κίνα υποχώρησε κατά μόλις 0,9% τον περασμένο χρόνο, σε 5,08 εκατ. οχήματα, η παραγωγή στη Γερμανία μειώθηκε για δεύτερη συνεχή χρονιά κατά 9%, σε μόλις 4,67 εκατ. επιβατικά αυτοκίνητα. Έτσι, η εγχώρια παραγωγή μειώθηκε για πρώτη φορά από το 2009 κάτω από 5 εκατ. και ήταν η χαμηλότερη από το 1996.
Τα τελευταία χρόνια, η σημασία της Κίνας ως χώρου παραγωγής της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας αυξήθηκε σταθερά. Το 2014, μόνο 4 εκατ. αυτοκίνητα που φέρουν μάρκα Γερμανών κατασκευαστών αυτοκινήτων κατασκευάστηκαν στην Κίνα. Η χώρα βρίσκεται πολύ πιο μπροστά από την Ισπανία, την Τσεχία και τις ΗΠΑ στον κατάλογο των σημαντικότερων ξένων εργοστασίων παραγωγής. Τα περισσότερα από τα αυτοκίνητα που παράγονται στην Κίνα πωλούνται εκεί.
Υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους οι γερμανικές εταιρείες παράγουν ολοένα και περισσότερο τα αυτοκίνητά τους στο εξωτερικό. Οι χώρες της Ανατολικής Ευρώπης επωφελούνται από ένα πλεονέκτημα κόστους. Επιπλέον, οι επενδύσεις στο εξωτερικό είναι συχνά ένας τρόπος για να αποκτήσουν στήριξη στις τοπικές αγορές. Αυτό ισχύει, για παράδειγμα, στην Κίνα, όπου καθίσταται αναγκαία η διασφάλιση ενός ορισμένου βαθμού δημιουργίας αξίας εντός της χώρας. Η προσφορά και στις ΗΠΑ προέρχεται σε μεγάλο βαθμό από αμερικανικά εργοστάσια γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών. Οι ξένες μονάδες παραγωγής συμβάλλουν επίσης στην αποφυγή των δασμών. Για τους λόγους αυτούς, οι γερμανικές εταιρείες είναι πιθανό να επεκτείνουν περαιτέρω την ξένη παραγωγή τους.
Φωτό: MikesPhotos/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντοναλντ Τραμπ δήλωσε σήμερα ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες θα επιβάλλουν «πολύ αυστηρούς δασμού» στην Ρωσία σε 50 ημέρες εάν δεν υπάρξει…
Σκάφος της Frontex βυθίστηκε στη θαλάσσια περιοχή Βορειοδυτικά της Λέσβου μετά από πρόσκρουση σε ξέρα. Οι έξι επιβαίνοντες παρελήφθησαν καλά στην υγεία τους από…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Η τιμή του Βitcoin ξεπέρασε το επίπεδο των $123.000 για πρώτη φορά σήμερα, Δευτέρα 14 Ιουλίου, σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για το κορυφαίο κρυπτονόμισμα παγκοσμίως.…
Η αξιοποίηση φωτοβολταϊκών συστημάτων στη ναυτιλία δεν είναι νέα πρακτική, ωστόσο το «Blue Marlin» γίνεται το πρώτο πλοίο εσωτερικής ναυσιπλοΐας παγκοσμίως που αξιοποιεί ηλιακή…
Οι πλωτές ανεμογεννήτριες παρέχουντι μεγαλύτερη ευελιξία χωροθέτησης, μειωμένες οπτικές επιπτώσεις για παράκτιες κοινότητες και τη δυνατότητα για εγκατάσταση μονάδων μεγάλης ισχύος. Στο πλαίσιο αυτό,…
Με ανησυχητικούς ρυθμούς αυξήθηκαν τα περιστατικά πειρατικών επιθέσεων σε εμπορικά πλοία το α΄ εξάμηνο του 2025, σύμφωνα με δεδομένα της ReCAAP. Η αύξηση ανήλθε…
Η ναυλαγορά τακτικών γραμμών εμφανίζει έντονες αυξομειώσεις τις πρώτες ημέρες του Ιουλίου, βάσει δεδομένων της Xeneta. Με την προσφορά να υπερβαίνει τις απαιτήσεις της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ